Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Arga snickaren

Queenie70 skrev 2013-09-24 15:42:09 följande:

Jag tycker en del deltagare har varit över gränsen rejält, där det är uppenbart oetiskt att använda dem. Vilka de är tänker jag inte berätta då jag upplever att jag bidrar till problemet. Det handlar inte om att jag anser att begåvningshandikappade inte ska få bestämma över sitt liv, utan om att jag anser det cyniskt och spekulativt av vinstdrivande företag att exploatera dessa människor för tittarsiffror.

Om dessa fall du hänvisar till kan jag inte uttala mig om, då jag inte vet vilka du menar.. Men jag håller med dig i att om så är fallet är det rent av fult spel från deras sida.
  • Anonym (Mamma)
    SupersurasunkSara skrev 2013-09-24 15:50:02 följande:
    Skyll inte ifrån er dock ang de ekonomiska valen, säg bara att ni gjorde en felprioritering och nu vill ni komma tillrätta med det.

Håller dock med om att vissa deltagare har uppfattats som mindre intelligenta, men det kan ju även vara nervositet och annat som gör att de får lite black out och svarar goddag yxskaft. För mig är behållningen mest att se tips som de ger ibland och att se resultatet.  
    Nej, hade inga planer på att ta upp de ekonomiska, enbart vara ärlig i att vi har prioriterat åt helvete.. Har inte sett alla avsnitt så de mindre intelligenta kan jag inte uttala mig om, men som du skriver så kan det nog ha mycket med nervositet att göra.. En annan kommer väl verka lite puckad till o från, men va fan, det kan jag bjussa på
  • Anonym (Mamma)
    kvinnan03 skrev 2013-09-24 15:50:40 följande:
    Hej jag har gjort bort mig hundra gånger dock kanske inte i tv men visst det sitter ju ett tag men folk går vidare tänker inte på det utan folk forstätter med sina liv man glömmer ju

jag tror att efter två veckor efter det avsnittet har sänt så pratar ingen mer om det
    kanske om du bor i ett litet samhälle och folk liksom? öhh har inget liv??

men nja jag hade nog ja varför inte men skydda barnen visa inte upp dem, är dem gammla? kan någon passa dem? med mera 

Barnen är små och kommer att ha barnpassning, vill inte att dom ska vara med på tv..
  • Anonym (Mamma)
    sextiotalist skrev 2013-09-24 16:00:54 följande:
    Jag tycker det är en bra idé och jag tycker inte att de som är med framställs som idioter, vissa har ju tagit mer vansinniga beslut än andra och några har väl kanske inte haft alla sina hästar hemma heller.

Men majoriteten har framställts som mer "naiva som inte insåg vad en renovering innebar". Han har ju "skällt" på folk för att de inte varit mer rädda om sig, inte bara för att de tagit dumma beslut.

Lycka till och jag kommer titta och gissa tyst för mig själv    

Tack
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (xxx) skrev 2013-09-24 16:00:07 följande:
    Frågan är om TV-teamet låter dom komma undan med det. Att vara förståndiga och bara säga "ja, vi gjorde en felprioritering och nu är vi här", är ju inte vad programmet går ut på. De kommer ju att pressa TS och hennes man om varför de inte kunde fixa huset själva, varför de var så naiva och godtrogna, varför de inte har pengar att renovera för osv osv. Allt för att snickaren ska kunna bli arg på något. Och risken är stor att de går i försvarställning, och vips, så framstår de som otroligt korkade människor som dessutom skyller på andra. Förnedringen är ett faktum.
    Så om man försvarar sig och talar sanning är man korkad?
  • Anonym (Mamma)
    SupersurasunkSara skrev 2013-09-24 16:10:13 följande:
    Självklart kommer de utsättas för press, mend et rä de (vad jag förstår) medvetna om och kan i förväg förbereda sig för att undvika det värsta.

Det är ju bara att svara att vi litat på fel personer och sen kunde vi inte reda upp det själva, vi prioriterade fels aker att åtgärda först, eller vad det nu kan vara. En av familjerna klarade sig ypperligt bra med det iaf  

Ja, det ska bli bra tv.. Klart vi kommer pressas till bristningsgränsen, men det är vi fullt medvetna om. Jag har inga planer på att brusa upp och skylla ifrån mig hej vilt.. Det är ju trots allt vi som har gjort alla dessa val som lett till att renoveringen har urartat..
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (xxx) skrev 2013-09-24 16:23:10 följande:

Nej, det är man inte. Men de kommer ju med stor sannolikhet försöka få er att framstå som dumma och naiva. Det är ju liksom det programmet går ut på, att snickaren ska bli arg på er.
    Ja, det tvivlar jag inte en sekund på att dom kommer att försöka med, dom kanske lyckas till och med.. Men jag vet vad jag har sagt och gjort, det räcker för mig att mina nära vet hur det ligger till.. Behöver ingen bekräftelse från någon okänd, det rör mig inte i ryggen faktiskt..
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (aldrig) skrev 2013-09-24 17:19:55 följande:
    Skulle aldrig ställa upp i det programmet. Jo, man framställs (och är?) som idioter. Jag tycker att folk är helt makalösa som inte fixar sina hus, köper hus som de inte varken kan eller har råd med att fixa. Det är en sak om man råkat ut för fuskbygge när man köpt nytt, men annars.. nej, jag har ingen som helst sympati för de som bor i livsfarliga hus och inte kan reda ut det själv och kosta på hantverkare. Bo i lägenhet då om man inte har råd med hus. Helt rätt att han skäller på en del husägare som är så jädra klantiga. 
    Du har rätt till din åsikt och nu har du fått den sagd, tack för att du tog dig tid att gå av din höga häst för att göra mig den äran att få höra din syn på människor.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (våga) skrev 2013-09-24 16:45:34 följande:
    Jag tycker om programmet Arga snickaren och har sett många (men inte alla) avsnitt. Jag kan till viss del hålla med om att det kan röra sig om förnedrings-tv ibland, men jag tänker också att det man får se är en liten, liten och skarpt klippt och redigerad bild av en familjs liv, som inte nödvändigtvis har något med verkligheten att göra. Jag tror alltså inte att jag som tittare får en verklig bild av de som medverkar.

En stor fördel med serien är att man ju faktiskt lär sig saker av att titta också. Vi har tagit till oss flera tips som vi fått nytta av när vi fixat lite hemma hos oss. Vi har också insett att vi aldrig ska köpa ett renoveringsobjekt, utan hålla oss till enklare hemmafix som att lägga golv och måla/tapetsera, och absolut inte byta kök, försöka ge oss på våtutrymmen eller bygga ut på egen hand. Det är lätt att dras med i drömmarna om att få råd med större hus och tomt bara man fixar mycket själv, men vi har helt klart blivit avskräckta av de exempel vi sett på tv.

Om ni bara kan tänka er att vara med i tv (själv skulle jag kanske kunna tänka mig det, men aldrig någonsin få med mig min man på det) så tror jag att det finns mycket att vinna på det också. Dels kostar det ju otroligt mycket att ta in hantverkare för att få samma saker gjorda. Dels verkar hantverkarna som är med duktiga (även om det så klart går väldigt fort när de bygger, så det kan nog medföra vissa brister i sig, att man inte väntar in torktider osv). Sedan verkar man ju få riktigt mycket inredningsdetaljer som inte ligger i den billiga ändan av prisskalan. Och man får hjälp att beräkna hur mycket jobb som är kvar och lägga upp en strategi för hur man går vidare. En rejäl nystart, helt enkelt.

Om ni ska vara med kan det nog vara bra att prata med den närstående som "hjälpt" er tidigare, så att denna är beredd på att saker han eller hon har gjort i huset kanske kommer att granskas och dömas ut i tv. Var tydliga med att ni inte kommer att lägga skuld på den personen.
    Ja, jag ser nog mest bara fördelar med att medverka :)
  • Anonym (Mamma)
    Jojile skrev 2013-09-24 17:39:51 följande:
    Åh vad avundsjuk jag blir! Jag vill också ha arga snickaren här, jag tycker han är döläcker! Tyvärr är inte huset i så pass dåligt skick och vi är inte i en sådan situation att de ens skulle överväga oss. Sambon tror att han skulle gå runt och skrika "hur fan kan man kalla sig snickare och inte sätta upp lister och foder!?!?"

Jag tror mer att det skulle låta "hur i HELVETE kan du starta nya projekt hela tiden? Ser du inte att din sambo är sönderstressad? Du har ju ingen koll på hur lång tid det tar och vad allt kostar!! Är du så dum på riktigt??"
    Sen skulle han erbjuda sambon ett jobb eftersom han är grym på sitt jobb!

Kör på Ts!
    Ett uppfriskande och härligt inlägg Ja ungefär som här, det med att starta nya projekt hela tiden
  • Anonym (Mamma)
    Moolie skrev 2013-09-24 17:53:20 följande:
    Bestäm er för att lägga fram det vettigt och kom INTE med några ursäkter. Anders verkar skälla på både förklaringar och ursäkter.... 

Jag känner ändå att det skulle vara positivt för er! :) Ställ upp!

Men skyll INTE på varandra i programmet. Tänk att det bara är en vecka och stötta varandra i det!!  EN vecka!!

Tack för ditt inlägg
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (aldrig) skrev 2013-09-24 18:58:21 följande:

Å du ville bara ha snälla svar som du gillar? Glöm det. Och det där med "höga häst" är lite uttjatat. Du får ju faktiskt räkna med att folk har olika åsikter när du skriver här. Och ja det är min åsikt om folk som inte kan ta ansvar.

Nej, absolut inte om du läser min TS så ser du kanske vilka den egentligen var ämnad för, men som jag skrev har du självklart rätt till din åsikt.. Varför får inte jag göra en snabb bedömning om vem du är när du helt klart har gjort en om mig enbart av min ts?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (hej) skrev 2013-09-24 18:59:26 följande:
    en sak jag skulle vara rädd för om allt går åt skogen?
    eller att någon granne anmäler till socailen att barnen inte bor tryggt, för AS hinner inte göra allt. Dem gör ju det viktigaste

Vissa hus är ju som jag vet inte vad+ tar man i den sladden och sen tar sig där i den kranen i badrummet ja då säger AS

Men hur kan man tillåta det? barn som bor så? 
    Så illa är det inte, skulle ALDRIG utsätta mina barn för fara för deras liv, ALDRIG! Mina barn är mitt allt, finns inget viktigare. Finns ingen som känner oss som skulle tveka på att våra barn har det bra, så det är jag inte alls rädd för..
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (***) skrev 2013-09-24 19:13:26 följande:
    Nej,det är inte många so inte har haft råd att fixa till sina hys själv.
    Ts erkänner ju att hon bara är ute efter att spara pengar. 

Men är du på riktigt? Vad tråkigt med folk som inte kan hålla sig till en schysst ton... Du får skapa din egen uppfattning såklart, men jag ser helst att du håller dig till mobbarsidor där du tycks höra hemma
  • Anonym (Mamma)

Tack för alla uppmuntrande inlägg. Tyvärr ska det ju alltid cirkulera personer som känner ett stort bekräftelsebehov och bara måste lägga sig i.. Man måste inte vara inne och läsa på min tråd om man anser mig vara provocerande eller idiot, finns andra trådar att följa då ist

• Anonym (Mamma)
    Anonym (***) skrev 2013-09-24 19:24:57 följande:
    Bara för att du är ett dåligt skämt.
    Mobbare, ja du är väl född sån kan jag tänka.
    O vad snällt att jag får din tillåtelse att ha min egna uppfattning.
    Vad jag helst ser dig ska jag inte tala om.
    Har du problem med att dina ord återanvänds,så håll då käft. Kräks 

Men hur menar du nu? Att jag mobbar dig? I så fall ber jag ödmjukast om ursäkt
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Never) skrev 2013-09-25 11:02:14 följande:
    Som jag förklarade sen: Den omgivning som finns kommer att för alltid relatera till familjen som var med i Arga Snickaren när de ser dem. Om Ulla i Gällivare inte minns dem från något TV-program spelar ingen roll (om de nu inte bor just i Gällivare), men alla de stöter på kommer att göra det, för alltid. Om de inte är med om något annat väldigt specifikt som uppmärksammas istället. Och det är väl okej att bli ihågkommen som de som var med i Arga snickaren men då får man ju sköta sina kort rätt så man inte skämmer ut sig fullständigt. Jag tycker TS ska ta sig en riktig funderare över hur hon ska framställa sig själv i TV. Med tanke på hur hon  uttrycker sig här har jag en känsla över att hon kommer att göra sig själv och sin familj till åtlöje. 
    Skulle du kunna tänka dig att ge mig lite konstruktiv kritik och tala om för mig hur jag framställer mig? Eftersom du menar att jag kommer att göra mig och min familj till åtlöje
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Never) skrev 2013-09-25 12:10:30 följande:
    Japp, så gärna så. För det första: Ber du om råd, lyssna och tacka för dem, oavsett om de faller dig i smaken eller inte. 
    Håll inte på med någon sarkastisk ironi, det kommer ingen att gilla dig för. Att dra in "höga hästar" och annat sånt är mycket otrevligt. Sätt inte heller på dig en offerkofta eller skyll ifrån dig, men det rådet har du redan fått.   

Var schysst och ödmjuk, sätter någon igång och gapa så tacka för inputen och släpp det sedan. Då kommer folk att på riktigt tycka att vilken trevlig tjej, stackars stackars dem som råkade ut för så oärliga vänner. Hon som verkar så ödmjuk och allt!  
    Lycka till!  
    Tack! Jag är ganska dålig på att ta det på ett bra sätt när någon säger/skriver något som inte "faller mig i smaken", någonting jag jobbar på då jag väldigt ofta tar till försvarställning. Uppskattar din ärlighet och din input och ber om ursäkt för mitt taskiga bemötande.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Never) skrev 2013-09-25 12:41:52 följande:
    Jag vet, det är superjobbigt! Men så märker man hur bra resultat det ger och hur bra man mår över att själv ta ansvar för sitt beteende och man inser att man inte måste ta allt personligt. Och plötsligt så har man integrerat det nya beteendet och så går det lättare! Nu tycker jag verkligen ni ska köra på och se till att nyttja hjälpen så mycket som möjligt så att ni får färdigt någon gång. Får börja kolla ordentligt på programmet så kanske man kan luska ut vem som är ni.
    jag kanske tar och vinkar lite diskret
Svar på tråden Arga snickaren