• Han som bloggar

Ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?

Tycker DU att man ska få träffa sitt ex när man är i ett förhållande?
    Förklara gärna hur du tänker! :)

• Svar på tråden Ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
  • Han som bloggar
    Anonym (Förvånad) skrev 2013-10-03 10:05:15 följande:
    Enligt många är det tydligen inte ok, inte ens om man har barn tillsammans och har skilts som vänner.

Om man har barn tillsammans är det ett måste för barnens skull! -Självklart!
  • Anonym (Förvånad)
    Han som bloggar skrev 2013-10-03 11:01:44 följande:

Om man har barn tillsammans är det ett måste för barnens skull! -Självklart!
    Det kan jag lova att det inte är- läste precis en tråd som handlade om detta och det är tydligen inte realistiskt att tro att det är ok att ses öga mot öga utan de flesta tycker man kan hålla sig till telefonen.
  • Snöviolen

Ja man borde väl få träffas om man har barn eller skilde sig som vänner. Inte fan hoppar jag i säng med mitt ex bara för vi träffas ibland och vill jag prata om viktiga saker, så vill jag göra det öga för öga och inte sitta och sms:a eller prata i telefon.

• vampyria2

jag levde tillsammans med mitt ena ex i 10 år, han var verkligen min allra bästa vän men vi slutade vara kära och när det hade gått två år och vi inte ens hade hållit varandra i handen så valde vi att skilja oss.
    Vi var fortfarande väldigt goda vänner och jag tycker att han är en av de trevligaste människorna jag känner och jag vill aldrig vara utan honom.
    Han har blivit som en bror för mig och jag kan prata med allt med honom och han kommer med en hel del goda råd, tex när jag träffade min nuvarande så visste jag att de kände varandra lite gran och hade umgåts när de var yngre så jag ringde upp mitt ex och frågade om honom, fick till svar att det var en riktigt bra kille och att han tyckte att jag skulle satsa hårt på honom...några andra känslor än vänskap finns inte mellan oss och som tur är så förstår min nya det fullt ut och känner inget hot i från honom, det är ändå 8 år sedan vi skildes och har sen dess bara varit vänner så något mer kommer vi aldrig någonsin att bli igen. 

• Anonym (Förvånad)
    Snöviolen skrev 2013-10-03 11:08:36 följande:
    Ja man borde väl få träffas om man har barn eller skilde sig som vänner. Inte fan hoppar jag i säng med mitt ex bara för vi träffas ibland och vill jag prata om viktiga saker, så vill jag göra det öga för öga och inte sitta och sms:a eller prata i telefon.
  • Knall

Ja, varför inte? Är kompis med mitt ex, min man är kompis med sitt.

Ett ex är ett ex för mig. Skulle jag ha känslor kvar så skulle jag inte inleda något nytt innan jag rett ut allt med personen jag varit tillsammans med.

• Han som bloggar
    Knall skrev 2013-10-03 11:54:21 följande:
    Ja, varför inte? Är kompis med mitt ex, min man är kompis med sitt.

Ett ex är ett ex för mig. Skulle jag ha känslor kvar så skulle jag inte inleda något nytt innan jag rett ut allt med personen jag varit tillsammans med.

• Fool
    Anonym (Beror på) skrev 2013-10-03 03:34:00 följande:
    Det beror väl på vad min partner tycker, också. Även fast egoismen hägrar i samhället (jag ska få göra SOM JAG VILL!) så finns det vi som tänker på vår respektive också.
  • Klangen

Min uppfattning är att vi blir tillsammans med människor vi dras till och gillar.. Ett ex har man haft sexuell relation till och det stökar till det?

Frågan kanske är om du tycker det är okej att ha sex med ditt ex?
    Fråga din kille? Det är så det ser ut..

• Elefantmannen2
    Anonym (smurfan) skrev 2013-10-02 23:45:38 följande:

Om man är överens med sin nuvarande så ska det väl inte vara något problem. Själv är jag sån som blir god vän med de flesta av mina ex och min sambo idag har inga problem med att jag har kontakt med min exsambo, även de två har funnit en vänskap så där finns inga hinder. Ett annat ex till mig fick ny flickvän från annan stad så han presenterade henne för mig och hon och jag är mycket goda vänner idag och vi kan umgås alla fyra.

Om min sambo inte skulle vara bekväm med att jag hade kontakt med någon av exen så skulle jag inte ha det, inte om jag är seriös med min sambo och älskar och respekterar honom.

Det är väl i så fall din sambo som inte respekterar dig om hen försöker stoppa dig från att träffa andra människor? Förstår faktiskt inte hur resonemanget kan bli bakvänt? 

Att man har ett längre förhållande med någon är ju av en anledning? Att man respekterar och uppskattar den personen. Det ändras ju inte för att man kommer fram till att man inte är en hit som just par. 

En partner som försöker stoppa mig rån att umgås med människor jag uppskattar och respekterar förlorar direkt respekten själv när den uppvisar svartsjuka, småaktighet och kontrollbehov. 

Svar på tråden Ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?