Ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
Tycker DU att man ska få träffa sitt ex när man är i ett förhållande?
Förklara gärna hur du tänker! :)
Tycker DU att man ska få träffa sitt ex när man är i ett förhållande?
Förklara gärna hur du tänker! :)
Om personen har barn ihop med exet så givetvis, pga barnet. annars inte. Jag har inte kontakt med något ex så varför ska min partner ha det? Om han inte vill bryta kontakten så går jag vidare helt enkelt
Fast det är ju ditt val om du inte har kontakt med ex. Menar du att eftersom du gör det valet av okända anledningar måste din partner göra detsamma?
Något annat din partner måste försaka för att du gjort det? Får han sjunga karaoke? Jobba inom äldrevården? Träffa andra kvinnor på vänskapsbasis så länge de inte är just ex?
Något annat din partner måste försaka för att du gjort det? Får han sjunga karaoke? Jobba inom äldrevården? Träffa andra kvinnor på vänskapsbasis så länge de inte är just ex?
Fast det är ju ditt val om du inte har kontakt med ex. Menar du att eftersom du gör det valet av okända anledningar måste din partner göra detsamma?
Ja? Fast det är fortfarande inte ett beslut för BÅDA om du tar det. Det är fortfarande du som hävdar din gräns om du begränsar en partner. Du förstår bara inte att det är du som är egoisten i fallet och inte din partner.
Att du sedan hotar med ultimatum ändrar inget i sak, det i sig är ett bakvänt påtryckningsmedel för att få igenom din egoistiska vilja.
Ja? Fast det är fortfarande inte ett beslut för BÅDA om du tar det. Det är fortfarande du som hävdar din gräns om du begränsar en partner. Du förstår bara inte att det är du som är egoisten i fallet och inte din partner.
Att du sedan hotar med ultimatum ändrar inget i sak, det i sig är ett bakvänt påtryckningsmedel för att få igenom din egoistiska vilja.
Det är din gräns. Inte bådas. Det är du som begränsar din partner baserat på hur du inte kan hantera situationen. Om din partner vill träffa sitt ex och du stoppar denne mha ultimatum är det ju inte för att det passar denne. Det är din vilja och dina gränser, inte bägges. Du sätter ditt eget välmående framför din partners. Du vill att din partner ska förstå och respektera dina känslor utan att ställa samma krav på dig själv. Det är egoistiskt.
Eftersom du inte klarar av att begripa detta basala resonemang i sig skulle det bara bli ännu mer förvillande och avledande hur jag resonerar och handlar. Men det är väl uppenbart att jag inte begränsar partners genom att förbjuda dem umgänge med andra?
Alla har vi väl villkor när vi inleder en tvåsamhet med någon, och mitt villkor är att personen inte träffar sitt ex. Förstår verkligen inte hur det kan provocera någon utomstående. Pratar man om sådant i början på en relation så vet man var man har varandra.
vad sen karaoke och arbete har med detta att göra det vet jag inte?