Ska man få träffa sin ex pojkvän/flickvän?
Tycker DU att man ska få träffa sitt ex när man är i ett förhållande?
Förklara gärna hur du tänker! :)
Tycker DU att man ska få träffa sitt ex när man är i ett förhållande?
Förklara gärna hur du tänker! :)
Gammal tråd men alltid aktuellt ämne.
Hade jag inte "fått" umgås med min exman av en ny partner så hade jag lämnat den partnern. Min exman var min allra närmaste vän, tyvärr lever han inte längre och jag kommer nog aldrig över hans allt för tidiga slut.
Ja självklart. Förbud har inte i förhållanden att göra.
Det beror väl på vad min partner tycker, också. Även fast egoismen hägrar i samhället (jag ska få göra SOM JAG VILL!) så finns det vi som tänker på vår respektive också.
Vadå "ska få"? Vem är det som skulle ha rätt att diktera vem jag träffar?
Självklart får man träffa vem man vill, annars har man en väldigt kontrollerande partner! Däremot kan partner, eller man själv, förstås önska att man inte ses av olika anledningar. Jag har ex jag vill umgås med, ex jag inte vill umgås med. Om min partner har särskilda anledningar till att önska att jag inte träffar någon av dem (avundsjuka är inte en sån), så vill jag förstås undvika att göra det, men det är mitt beslut. Inte någon annans.
Vadå "ska få"? Vem är det som skulle ha rätt att diktera vem jag träffar?
Självklart får man träffa vem man vill, annars har man en väldigt kontrollerande partner! Däremot kan partner, eller man själv, förstås önska att man inte ses av olika anledningar. Jag har ex jag vill umgås med, ex jag inte vill umgås med. Om min partner har särskilda anledningar till att önska att jag inte träffar någon av dem (avundsjuka är inte en sån), så vill jag förstås undvika att göra det, men det är mitt beslut. Inte någon annans.
Det är inte egoistiskt och gränslöst att stoppa en partner från att göra något? Bara motsatsen?
Om något är gränslöst finns det en gräns. Var går din gräns för vilka dina partners får träffa? Släkten? Familjen? Ingen alls?
Får hen vistas ute?
Det är inte egoistiskt och gränslöst att stoppa en partner från att göra något? Bara motsatsen?
Om något är gränslöst finns det en gräns. Var går din gräns för vilka dina partners får träffa? Släkten? Familjen? Ingen alls?
Får hen vistas ute?
Om personen har barn ihop med exet så givetvis, pga barnet. annars inte. Jag har inte kontakt med något ex så varför ska min partner ha det? Om han inte vill bryta kontakten så går jag vidare helt enkelt