BF i juni 2014- Vallentuna/Täby
Hej, Jag har precis plussat och skulle vilja följas åt med för som har beräknad födelse i juni 2014. Som också bor i Vallentuna/Täby Jag är 36 år och detta blir mitt 3e barn. BF 14 juni 2014 Jag bor i Vallentuna
Hej, Jag har precis plussat och skulle vilja följas åt med för som har beräknad födelse i juni 2014. Som också bor i Vallentuna/Täby Jag är 36 år och detta blir mitt 3e barn. BF 14 juni 2014 Jag bor i Vallentuna
Måste kännas extra roligt att få en tjej nu efter två pojkar! Jag är glad för din skull! Ett av mina favoritnamn är Amelie. Ganska stor chans att det blir det (om det är en tjej). Ganska likt Emelie faktiskt, vilket jag inte tänkt på förrän nu.
Hej! Jag är gärna med här! Flyttade till hus i Täby i juni -13 med min sambo o son på snart 2,5 år. I juni väntar vi ett litet syskon, stora ultraljudet imorgon! Spännande som alltid! Sist såg allt bra ut, dagen innan julafton. En evighet sedan! Hoppas ni mår bra!
Spännande! Lycka till på ultraljudet idag! Ska ni ta reda på kön?
Tack! Allt såg fint ut, det är ju fantastiskt hur man kan se tex hjärna o hjärtats kammare o förmak mm. mm! Och en tös såg det ut som, så Edwin får en lillasyster
. Inte 100% säkert förstås men de brukar ha rätt sa sköterskan. Och inget mer ultraljud innan bf om allt är ok- det är ju för dethär UL man levt länge nu... Bekräftelse, bekräftelse på att allt står rätt till är allt jag vill ha! Så ofta som möjligt! Känns det igen?
Vad skönt att allt såg bra ut! Fint namn ni valt till er son!
MIn son heter också Edvin (fast med enkel v).
Ja, det är klart att man vill ha bekräftelse på att allt ser bra ut! Men jag försöker att inte oroa mig så mycket. Idag ska jag till BM på mitt andra besök. Det ska bli spännande. Jag antar att hon kommer att lyssnar på hjärtat. Det som är skönt är att jag känner av bebis varje dag och har gjort sedan flera veckor tillbaka. Så då vet jag att bebis lever. Men skulle jag inte känna av några rörelser så skulle jag såklrt bli orolig.
Testar skriva! Haft problem med inlogg. Flera försök till inlägg gått om intet!
Yes, funkar! Sammanträffande med Namnen
Din E visst ett år äldre? Min 2,5 nu. Haft min lediga dag idag- jobbar 75%- så fick oss en fin prommis i solen sonen o jag. Sen kunde jag inte låta bli gå igenom några lådor med små kläder, blev plötsligt mer verkligt med ny bebis i o m UL igår! Längtar så tills man blir föräldraledig igen, dessa enstaka lediga dgr går så fort- även om de är guld värda!!
Jag jobbar 80 % men jag går hem tidigare varje dag istället, men det skulle vara väldigt skönt att vara ledig en dag i veckan också. Jag var hos BM igår och hon sa att på slutet så bör jag även ta ledigt på onsdagar, för man behöver samla kraft på slutet, speciellt när man har ett mindre barn (min Edvin är snart 3,5 år). Jag är sugen på att börja med det redan nu
Jag tycker också att det börjar bli mer verkligt nu. Jag börjar se fram emot det jättemycket nu. Har köpt en vagga, sängkläder och en beställt en till Stokkestol med babyinsats.
Vi använde en "släktvagga" förra gången. Tror det blir det igen till en början, så nya bebisen oxå får sitt namn på den
! Praktiskt med vagga tyckte jag då jag lätt kunde pyssla om babyn på natten utan att behöva gå upp. Jag håller på och spanar på syskonvagn. Tror det får bli från Blocket då jag tror att den inte kommer att behövas så jätteofta. Vårt dagis ligger väldigt nära och till vardags klarar vi oss bra här i området. Men man vill ju ha friheten att kunna åka vart som med båda! Använder er Edvin vagn? Svårt veta hur det blir framöver! Redan nu vill han plötsligt ur vagnen för att gå själv. Bara tanken på en baby i vagn och en treåring som springer ifrån en i tex Täby C - eller stan- gör att dubbelvagn är ett måste! Dock står det på de flesta att de är upp till tre år bara... Någon som är insatt?