• Snutt77

BF i juni 2014- Vallentuna/Täby

Hej, Jag har precis plussat och skulle vilja följas åt med för som har beräknad födelse i juni 2014. Som också bor i Vallentuna/Täby Jag är 36 år och detta blir mitt 3e barn. BF 14 juni 2014 Jag bor i Vallentuna

• Svar på tråden BF i juni 2014- Vallentuna/Täby
  • Rebecca 551

Vi använder vagn till Edvin när vi är i köpcentrum eller ska gå längre sträckor. Jag tänkte att jag skulle köpa en ståbräda till vagnen då jag tror att det är onödigt att skaffa sig en syskonvagn. Som tur är bor vi granne med dagis så då kan jag bära bebisen i sele medan jag promenerar med Edvin. Men skulle jag ha syskon som det inte var så stor ålderskillnad på skulle jag köpa en Bugaboo Donkey, den vagnen verkar supersmidig.

• Elliz01

En djungel det där med syskonvagnar! Skriver mitt i natten nu, då man helst skulle sova! Det har varit mitt dilemma under graviditeten hittills; mått ganska bra men vaknat med svagt illamående på natten o varit tvungen gå upp och äta för att inte må riktigt illa. Då gäller det att somna om, vilket inte är det lättaste alltid. Sen förra veckan behöver jag inte äta varje natt, men vaknar ändå! Blir trött såklart! Men, men bara stå ut! Ligger ofta på spikmatta en stund för att lättare somna om! Go natt!

• Snutt77

Jag har haft problem med mina luftrör innan graviditeten och förkylningsastma.

Sedan jag börjat jobbs igen har jag tvätta händerna och spritat för att slippa det nu men..... Nu kom det!

Blir till att åka till läkaren idag för att få reda på vad jag får ta nu under graviditeten, suck!!

• Elliz01

Krya på dig! Varit till Mvc idag, allt ok- ska börja med järntabletter- inte jättekul men bara att ta dem. Nästa gång kommer du inte kunna ha dina vanliga kläder, sa Bm- nu börjar vi växa! Gäller även tänka på ev ledighet i slutet av graviditeten. Mitt jobb är lite speciellt på det sättet- idrottslärare så Tex v 20 i maj kommer vi ha paddling/ vandring ned alla klasser. Den veckan får jag nog stå över! Inte säkert för mig, elever eller kollegor känns det som. Allt beror på hur man mår! Känns lite pirrigt just nu. Edwin är född i augusti så då var jag ledig hela lovet innan. Och mådde fint. Lyx!

• Rebecca 551

Så du kan ha dina vanliga kläder än! *avis*. Det var länge sedan jag köpte och började använda mammakläder och/eller stora tröjor med leggings under. Min Edvin är också född i augusti (den 4:e).

Känner ni bebis mycket? Jag känner min nästan hela tiden. Den rör på sig jättemycket. Det är en stor skillnad då Edvin inte rörde på sig mycket och vid den här tidpunkten hade jag inte kännt någonting förra gången. Känns som det här kommer bli en vilding

• Elliz01

Känner den lilla varje dag, första gången svagt 1.1, också mycket tidigare än förra graviditeten. Då låg moderkakan framför så då känner man rörelser senare. Väldigt sporadiskt med rörelser dock, så min sambo har inte lyckas känna ngt ännu. Han är inte lika engagerad denhär gången- väldigt avvaktande för att ngt kan gå fel. Vi var med om MF i v12 i somras så han blev väl extra vaksam. Tycker vår Edwin är rätt livlig av sig så gärna lite lugnare barn . Han gillar vara hemma och pyssla, läsa, se på TV o annat lugnt också men ute bland folk är han väldigt orädd och springer gärna iväg...! Därav behovet av syskonvagn! Ngt han älskar hemma nu är att dansa - alla med- våra grannar tror vi har disco varje dag och klättra/ hoppa överallt! Skyddsängel, håll ett öga på hnm snälla!

• Elliz01

Det där med vanliga kläder var väl en sannig med modifikation- kan inte ha alla vanliga kläder. Nu börjar det väl vara just de lågt skurna byxorna jag hade till Mvc o några till som jag kan ha om jag sätter en snodd som förlängning till knappen. Nu börjar även rörelserna bli rejäla! Har ni berättat för dagispersonalen om syskon? Vi har inte gjort det än, men kan tänka mig det pratas om bebisar i magen så de kanske undrar. Hoppas ni har en fin vecka i slasket!

• Snutt77

Vårat dagis vet för jag har mått så dåligt!

Fått onda förvärkar, kommer även när jag sitter eller ligger. Skit jobbigt!

Blir eventuellt del sjukskriven så jag kan jobba mindre.

Vecka 23 nu så vill inte ha någon bebis nu!!

• Rebecca 551

Edvin berättade för cirka en månad sedan för förskolepersonalen att jag hade en bebis i magen. Rätt roligt faktikst då han inte brytt sig så mycket om min mage. Men nu har han blivit mer intresserad och igår vill han klappa på magen och lyssnade lite. Jag är verkligen spänd på att se hur han kommer att reagera på att få ett syskon. Känns overkligt på något sätt.

Jobbigt med förvärkar! Låter som du behöver vila så inte bebis kommer för tidigt. Jag har börjat få lite smått ont i ryggen nu och så gör det lite ont när jag går (undrar om det kan vara foglossning). Men än så länge är det ingen fara. Illamåendet har blivit så mycket bättre nu. Nu är jag nästan helt fri från det och det är så skönt.

Har ni börjat handla nåt till bebisen än? Jag har köpt vagga, sängkläder, matstol med babyinsatts så bebisen kan vara med vid matbordet redan från nyfödd. Men inga kläder än är inköpta. Vill inte köpa så mycket då jag inte vet vad det är för kön, för blir det en flicka vill jag gärna köpa söta flickiga kläder.   

• Elliz01

Hoppas förvärkarna går över! Väntan blir lång om man behöver börja begränsa sig pga av just värkar o sammandragningar eller foglossning. Håller tummarna för oss alla! Förvärkar lär ju skapa en del oro oxå kan jag tänka mig. Hoppas du får bra hjälp! Jag har beställt lite kläder från Oii och köpt några plagg på rea på stan. Litar på att Bm hade rätt vid ultraljudet och satsat på flickigt nu! Killkläder har vi i överflöd, så en bas finns redan hemma. Har det mesta som vagga, vagn, sitter, bärsele. Något vi behöver bestämma är hur vi gör med skötbord. Till Edwin hade vi Ikeas hensvik hylla m skötbordsdel-som nu används som hylla i hans rum. Nu har vi ju flyttat till hus så finns fler alternativ, kanske enkla skötbord på båda våningarna men var? . Badrum/ tvättstuga/ barnrum ( nuv arbetsrum). Och vår vagn har eg sett sina bästa dar...tycker jag. En teutonia cosmo, med lite trasigt handtag och o trög broms. Gäller komma överens! Kanske hår att åtgärda. Och så syskonvagn tror jag vi behöver, som jag nämnt tidigare ... Skulle gott kunna köpa redan men som sagt komma överens... Min sambo tittar på ny bil... Ngt jag inte tycker behövs. Så lite olika fokus!! Säger kanske ngt om den kvinnliga o manliga mentala förberedelseprocessen ! ? Tänk vad de små liven ställer till huvudbry!

Svar på tråden BF i juni 2014- Vallentuna/Täby