BF i juni 2014- Vallentuna/Täby
Hej, Jag har precis plussat och skulle vilja följas åt med för som har beräknad födelse i juni 2014. Som också bor i Vallentuna/Täby Jag är 36 år och detta blir mitt 3e barn. BF 14 juni 2014 Jag bor i Vallentuna
Hej, Jag har precis plussat och skulle vilja följas åt med för som har beräknad födelse i juni 2014. Som också bor i Vallentuna/Täby Jag är 36 år och detta blir mitt 3e barn. BF 14 juni 2014 Jag bor i Vallentuna
Jag går på MVC i Täby C. Var går ni någonstans? Det finns ingen MVC här i Vaxholm (den lades ner för bara något år sen). Men jag har bara varit på ett besök hittills och det passar mig bra att gå där då jag ändå kör förbi Täby till och från jobbet (jobbar i Solna). Täby MVC har samarbete med BBStockholm som jag har hört mycket gott om. Jag skulle ha fött där förra gången om det inte hade blivit snitt. Men nu gör de även snitt på BBSthlm hörde jag.
Jag går på Privata Barnmorskor i stan, gick hos dem med dottern när jag bodde där och gillar min BM så mycket att jag gärna kör 20 min för att komma dit. Tror min MVC har samarbete med Danderyds förslossning, vilket passar mig toppen, där födde vi sist. Tycker dem var (är) så otroligt duktiga där.
Gjorde dem allså inte snitt på BB Stockholm förut ... ? Varför inte?
Jag har MVC i Vallentuna, samma som sist.
Födde på Danderyd sist, gick super men var också bara på förlossningen i 1 timme.
Jag födde också på Danderyd sist och är supernöjd. BBStockholm är ju bara en avdelning på Danderyds sjukhus där miljön ska vara lite trevligare, möblemanget ska ge en hemkänsla. Jag vet inte varför de inte gjorde planerade snitt där förut, kanske pga av resurser.
Jag har faktiskt inte varit speciellt nöjd med varken denna barnmorska eller den jag hade förut. Men nu träffar man inte barnmorskan så ofta så det spelar kanske inte så stor roll.
Vill inte tips hej i förväg men verkar som mitt hyperemisis äntligen börjar ge med sig.
V 13+4 idag, hållit på i 7 veckor.
Måste ännu äta mediciner men kan börjat äta mera normala saker nu och är inte lika super trött.
Dock fortfarande blek som ett spöke men undrar om jag kan ha järnbrist.
Alla små framsteg är firade just nu!!!!
Tappar hår som efter förlossningen, helt sjukt. Kan dra loss stora tussar!