• clin

Insemination hösten 2013

Hej tjejer!

Här är en till som går hos Thomsen. Vi har försökt i snart 3 år.
    Har egen äl och maken är fullt frisk men ändån vill det inte sig. Han har två barn sedan tidigare.

Nu är det snart dags för insemination! Sprayar Synerela samt tar Gonal-F 62,5 då jag är väldigt lätt stimulerad.
    Men de e attans att det inte vill ta dig. Har varit på 3 kontroller och på måndag är det dag igen.
    Sedan hoppas vi att äggen är tillräckligt stora för att det skall vara dags.

Lycka till och håll mig gärna uppdaterad.
    Kramar och lyckosparkar till er alla!

• clin

Första på gång, spänd o nervör hur de ska kännas. Tyckte spolningen var hemsk, blev yr o så. Min make fick klä på mig. Hoppas på att detta skall kännas lite lättare. Har ni gjort någon insemination? Jag bor en bit utanför kristianstad mot malmö hållet. Hoppas verkligen att äggen är bra på måndag. Börja kännas i magen nu efter 8 sprutor, jag är rätt svullen men har dock inga andra biverkningar. Min fasa är att dör är mer än tre ägg så man får avbryta. :(

• clin

Började med sprayen sedan när min kropp var avstängd så började vi med gonalf. Tanken är att jag ska bara ta den o när inseminationen är gjord skall vi äventa crinone. Har berättat för min tjejkompis samt chefen, då man är borta mycket. Jobbar mitt i stan så 5 min till sjukhuset så de e ju bra. De e många som frågar om de inte e dags snart, du närmar ju dig snart 30. Man blir så ledsen.... Men tycker skönare att folk imon omgiving inte vet. Hur har ni resonerat? Vad tar du för läkemedel? Har du några biverkningar?

• clin

Spännande! Hoppas på en bebis där inne anno81. Fick väldigt många ägg av pergotime, varav jag fick inte inseminerads. Därav kör vi gonalf nu, om någon timme är de besked hur de ser ut. Min fasa är att där är tre ägg o då säger dematt det måste avbrytas. :( håller tummar o tår.

• clin

Jaha, då var besöket hos Thomsen avklarat. Det är dags på ons! Jag hade 3 som var 13-14mm sen två som var 17mm. Men han sa att vi kör, så vi bokade in tiden på ons. Så glad! Där skulle nog försvinna några, slemhinnan var 10mm tjock så det bådade också gott. Vi har också planerat in en återträff, för att kolla om det tog sig eller så hinner vi ett försök till innan jul o det känns skönt att veta. :) Ägglossnings spruta ikväll. Ha kommentera att vi var engagerade båda två, min man är alltid med som stöd för att det tycker jag känns tryggt. Hur gör ni?

• clin

Idag är det dags för första inseminationen. Min tjejkompis som är o min chef som är dem enda som vet om de, säger slappna sv o tänk inte för mycket. YEH RIGHT! Tror inte man förstår om man inte varit i samma situation......

• clin

Då e de klart! Man får tydligen statusen också påmannens form, den var excellent! Själva inseminationen tog inte 5min. Vi prata en stund innan o efter fick min man titta i mikoskop. Det kändes inte så mycket, mer än det känns som han harfemhundra instrumnent. Hade inte ont under tiden, men efteråt kom "mensvärken". Har sovit två timmar nu på fm. Så nu skulle vi leva som vanligt, så får vi se vad det resulterar i.

• clin

Evy: jag valde själv att inte gå tillbaka. Sa redan igår att jag inte kommer, man vet ju aldrig hur man mår. Samt skönt att ta de lungt o inte stressa tillbaka.
    Anno81: spännande! Vi hoppas det tar sig hos er med! Hade varit så kul att följas åt, när ska ni tillbaka? Ska du testa innan?

• clin

Ett stort lycka till o återkom hur de gick för dig Evy. Håller tummar o tår!

• clin

Spännande! Då är du dagen efter mig. Tyckte de kändes mer än lätt mensvärk. Måtte där vara ett litet pyre inne. :)

Svar på tråden Insemination hösten 2013