• clin

Insemination hösten 2013

Då vi ska på spa i helgen, tänkte jag testa på lör innan vi åker bim +1. Sist var jag en vecka sen. Men e de inget plus på lör, tänkte jag ta ett glas vin på kvällen till maten. Hur resonerar ni kring alkohol?

• clin

Spännande. Jag har bim imorgon, dock var jag en vecka sen sist. Dem vattninga flytningarna började igår. Tänkte tjuvtesta på lördag morgon. Lycka till hos doktorn

• clin
    anno81 skrev 2014-03-07 17:34:31 följande:

Guldlock & Linda: tråkigt att höra att det inte tog sig. Hoppas det tar sig nästa gång för er.

Skånetös: Hur gick det idag?

Clin: Håller tummarna för ett plus imorgon!

Börjar bli nervös.....
  • clin

Testade imorse, tyvärr neg. Jag vet att hoppet inte är ute förrän mensen kommer, men just nu går tankarna. Ska vi köra en fjärde gång under tiden vi väntar till ivf? Ni som ska till malmö, hur lång tid tog väntetiden?

• clin
    Skånetös skrev 2014-03-11 10:23:24 följande:

Vad tråkigt Clin! Du har aldrig tittat in i livmodern för att se om du har muskelknutor eller polyper? De kan fungera som en spiral och göra det svårt för ägget att fastna. De är svåra att upptäcka via vul. Jag gjorde en så kallad hysteroskopi i fredags där dom hittade en polyp som blockerar ingången till min högra äggstock och doktorn sa att det kan vara den som gör att vi har svårt att bli gravida! Det är värt att kolla upp det iallafall.

Nej de kanske vore något. Upptäckte att jag tappat bort nr o telefontider till csk fertilitetsavd. Men visst e de 8.30? Får ringa imorgon.
  • clin
    anno81 skrev 2014-03-11 14:30:23 följande:

Clin: tror numret är 044-3091309 till deras sekreterare. Tror de har tid 8.30 el 8.45.

Var hos Mårten idag o pratade lite om Ivf i Danmark mm. Mina prover såg bra ut så nu var det bara till att sätta igång med vårt fjärde försök. Vid vul såg han att slemhinnan såg kanon ut samt att jag hade en äggblåsa på 22. Helt otroligt! Min kropp har för en gångs skull bestämt sig för en ägglossning. Ska ta ovitrellen ikväll och så blir det insemination på torsdag. Helt otroligt!! Så glad att jag slipper nässprayet o alla sprutorna.

Gisses! Gud va kul! Då önskar vi ett stort lycka till
  • clin

Kanske en dum fråga, men hur gör man den undersökningen? Har ju gjort massa vul, o lämnat blodprov. Finns det något mer o kolla?

• clin

Lycka till idag Anno81! Pratade precis med Emma, hon hävdar om man skulle ha en polyp eller muskelknuta hade man sett de på vul. O har man gjort en passagekontroll så behövde man inte göra mer. Sista proverna är lämnade igår, så nu ska remissen gå iväg snart hoppas jag. Dem hade o ont om tider nu, så min sista insemination blir nästa cykel. :(

• clin
    anno81 skrev 2014-04-24 06:41:13 följande:

Clin: hur går det för dig?

Fick att besöket kommer ske inom två månader på rmc malmö. Så vi valde att inte göra en fjärde insemination, o låta kroppen vila istället inför de som komma skall. Har läst tråden sporadiskt. Ska även på en träff genom föreningen ofivilligt barnlösa, ska bli skönt o träffa andra i samma sits som kämpar för en bebis. E så nervös inför ivf..... Hur går de själv? Kram
Svar på tråden Insemination hösten 2013