• clin

Insemination hösten 2013

anno81 skrev 2014-04-24 17:12:06 följande:
    skönt att det närmar sig för er! Har du gjort alla prover som ska vara klara inför ivf?

Jag var hos emma för en vecka sedan så hon skrev vår remiss till ivf I danmark. dock är min man rökare vilket danskarna ej var så glada för men hon trodde det skulle gå bra. hon såg en stor äggblåsa och sa att jag förmodligen skulle få en sen ägglossning, var på dag 20 då, men att slemhinnan inte var riktigt Mogen. därför tyckte hon att jag skulle börja med synarela som idag.

imorse fick jag mens!? har aldrig fått tidig mens. så jag fick jaga fatt emma igen och förklara att mensen kom 8 dagar fore vad vi hade planerat så hon fick ringa Hans och rådfråga. vilken circus! Till slut ringde hon tillbaka och sa att jag skulle strunta I sprayet och börja med 150 gonal f imorgon och sen ett återbesök på onsdag för att börja med orgalutran o kolla äggen. känns som det går snabbt nu och vi har inte ens fått ett ok från danmarkTyst.
    Oj vad fort de kan gå. Glöm inte att skriva hur de går! Vi e klara med alla prover. Vi ligger nu i händerna på rmc. Nu e de bara o vänta.
  • clin
    sama12 skrev 2014-05-12 11:52:28 följande:

Nu är remiss till ivf skickad.
    Någon som vet om hur lång kö det är i Malmö?

Min blev skickad 11april. Då fick jag från rmc att det tog ca två månader innan första besöket. Dem har semesterstängt i juli. Då e vi nästan i samma fas.
  • clin
    sama12 skrev 2014-05-15 09:43:35 följande:

Clin: har fått remissbekräftelse nu och där stod tre månader. Skönt att veta det för nu kan jag slappna av känner jag :)

Då räknar dem väl in semestern oxå. På min remiss stod de två månader. Detta betyder i mitten på juni. Har dock ännu inte fått någon tid. Stänger dem i juli så hinner vi ändån inte med ett försök innan dess. Så riktar in oss på augusti. Tycker de e vår tur nu!
  • clin
    anno81 skrev 2014-05-21 18:34:02 följande:

Tack ska ni ha! Hoppas på att ni andra snart ska få era plus!

Yes! Gud vad glad jag blir. De var ivf som gjorde de?
  • clin

Första ivf mötet nästa tis på rmc i malmö. Vad gör man på första mötet? Frågan är om man hinner ett försök innan semesterstängt?

• clin

Första mötet på rmc idag. vi kör igång ivf direkt efter sommaren. Hoppas på mensen kommer så det tajmar bra. Fick dosen 112, e väldigt lättstimulerad. Det största med mötet var att man måste sticka sig själv med sprutorna. Det är min sambo som gjort detta innan, shit vad tårarna kom. E rätt spruträdd av mig. Men nu e de gjort. :) korta protokollet så vi kan kanske bli gravida i sep! Bara tanken gör en lycklig, försöker se väldigt positivt.

• clin
    Skånetös skrev 2014-06-11 05:44:18 följande:

Hur snabbt fick ni tid för första mötet efter remissen var skickad? Lyckas vi inte denna gången skickar Emma remiss till ivf på rmc. Nu håller vi tummarna att det är detta som behövs för er!
    Det tog nästan exakt två månader. Jag ringde flrea veckan för jag hade inte fått en tid, fick då en återbudstid. Dem stänger i juli så efter det kan vi börja när mensen kommer.
  • clin

Grattis skånetös! Gjorde du något speciellt denna gången? Gud va roligt, du sprider hopp!

• clin

Jag gissar på 14-16 dagar innan vi är igång med vår ivf. Vi ska köra korta protokollet, vad ska ni göra?

• clin
    anno81 skrev 2014-08-11 21:17:29 följande:

Clin: skönt ni gör korta programmet. Då kommer det att gå fort för er. Vilken dos ska du ha?

112,5 när vi inseminerades hade jag 62,5 då tod de i snitt 9 dagar för ett/två ägg att mogna. E jätterädd för att bli överstimulerad.
Svar på tråden Insemination hösten 2013