Inlägg från: Anonym (allergi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (allergi)

Sparkat en hund ikväll :(

Anonym (sjukt) skrev 2013-10-07 21:17:47 följande:
    Vad är det som är allvarligt? Har han åkt in akut med andnöd för att få hjälp?
    Läste du inlägg #95?
    Anonym (Vovve) skrev 2013-10-07 20:21:33 följande:
    Som jag skrev innan i tråden blir allergin bara värre och värre...
    Han har "bara" än så länge tappat andan och svullnat rejält i ansiktet, speciellt ögon läppar och hals. Det värsta har lagt sig innan vi kommit till akuten på ca 10 minuter.
    För mig räcker det att jag fått hjälpa med andningen en gång. Jag chansar inte på hur sjuk han kan bli vid nästa hundpuss.
    För mig är det en allvarlig reaktion om det svullnar i ansikte, läppar och hals. Speciellt om det gäller ett 2-årigt barn.
    I ett annat inlägg stod också att han fått andas i mask på akuten.
    Anonym (sjukt) skrev 2013-10-07 22:33:24 följande:
    Som läkare vet jag att akuten inte skriver ut intyg om allergier. Det gör man först efter utredning eller i vissa fall av husläkaren.
    Om du är läkare borde du ha mer förståelse för en förälders reaktion vid stark oro vad gäller allergier, samt ta TS sons symptom på allvar. Vad är du för typ av läkare? Själv har jag jobbat på barnmottagning, samt på vårdcentral. Är van vid att behandla barn och föräldrar.

• Anonym (allergi)
    Anonym (DJURVÄN) skrev 2013-10-07 23:33:19 följande:
    Ja, jävla dåre och stackars barn...och vilken allergi pratar hon om egentligen. Sorry morsan du får inget stöd här, du har överreagerat och misshandlat ett djur. Finns ingen sådan allergi du pratar om idiot.

Håll galna hundmisshandlare kopplade istället...
    Idiot? Finns ingen sådan allergi?
    Suck.
    Jag är läkare och kan lova dig att TS teoretiskt sett kan tala sanning, och att det kan bli mycket allvarligt läge för hennes son om han utsätts för hög dos allergen.
    Vem är du som idiotförklarar någon som vill skydda sitt barn mot en (i detta fall) livsfarlig lösspringande hund?
  • Anonym (allergi)

Ni som skriver "TS kunde väl lyft upp pojken och gått därifrån":
    S har skrivit att hon lyfte upp barnet! Hon ropade och försökte få bort hunden utan våld, men den hoppade mot dem bägge två, och hon var rädd att den skulle välta omkull dem. En stor hund som hoppar når utan problem upp till även en upplyft 2-åring. Det är inte så enkelt att bara gå därifrån när en hund hoppar omkring benen och försöker komma upp och slickas.

Ser ni inte att det är skillnad på att sparka en försvarslös hund som är fastbunden, ligger rädd på marken eller liknande, mot att upprepade gånger försöka mota bort en hund som hoppar mot personen i fråga?
    Det kan knappast ha gjort speciellt ont på hunden, för då skulle den antingen ha gett sig av redan efter första sparken, eller gått till attack.

• Anonym (allergi)
    Anonym (:O) skrev 2013-10-08 09:32:01 följande:
    Helt OT vad min utbildning har med saken att göra -mest sannolikt är den högre än din, och troligen har du vart i kontakt med mig antalet ggr om det du skriver är sanning, så; jag känner till typen

1. Ts överreagerar hysteriskt utan impulskontroll
    2. Ungen är bevisligen inte allergisk så alltså fanns ingen anledning att reagera såsom Ts gjorde

Mao INGET motiverar och försvarar hennes agerande i situationen

"Allergimamman" -Jag ifrågasätter verkligen dina sk erfarenheter som du åberopar oavbrutet.  
    1) TS reagerar i panik och instinktivt när hon känner att hunden utgör en livsfara för hennes son.
    2) Tvärtom är ungen bevisligen allergisk eftersom han drabbas av allergiska reaktioner vid kontakt med hund.

Jag är övertygad om att du inte har en högre medicinsk utbildning, baserat på dina kommentarer. Så, jo... din utbildning har med saken att göra. Man uttalar sig inte bergsäkert i medicinska frågor utan att ha grund för vad man säger.
  • Anonym (allergi)
    Rexona skrev 2013-10-08 09:39:44 följande:
    1. du är dum i huvudet.
    2. hissen har inte gått ända upp till ditt kontor
    3. hjulet snurrar, men hamstern är död
    4. du kunde ha LYFT upp din unge om han är så allergisk
    5. köp en bubbla åt ungen så blir han en bubbleboy och du slipper utsätta honom för "farliga saker".
    6. lås in ungen istället så slipper han skadas ute
    7. på en hund räcker det med att lyfta upp knät mot ditt bröst om hunden kommer farande så får hunden lite ont och backar (funkar på vår polishund)
    8. du är fortfarande dum i huvudet
    9. vill du anmäla så varsågod
    10. hoppas inte din son blir lika hysteriskt som en höna.                          
    1. Icke konstruktivt personangrepp.

2. Icke konstruktivt personangrepp.

3. Icke konstruktivt personangrepp.

4. TS lyfte upp pojken, men det räckte inte.

5. Icke konstruktivt förlöjligande av TS.

6. Icke konstruktivt förlöjligande av TS. Hundar skall inte springa lösa.

7. Hur skall TS kunna lyfta upp knät mot sitt bröst när hon håller pojken i famnen? Det som fungerar på din hund (utbildad polishund) fungerar sannolikt inte på alla hundar man möter lösspringande i parken.

8. Upprepat icke konstruktivt personangrepp.

9. Frågan handlar inte om anmälan eller inte, men hade TS velat göra det behövs inte ditt tillstånd.

10. Trevligt med en "vänlig önskan" som omväxling.
  • Anonym (allergi)
    Flaminia skrev 2013-10-08 09:41:13 följande:
    Men hunden höll väl inte fast henne heller så att hon var hindrad att gå därifrån? Jag tycker det låter som dåliga ursäkter.
    Har du försökt gå iväg från en stor hund som hoppar, vill hälsa och slicka? Du tror inte att den hoppar efter? Problemet var just att ingen höll fast hunden.
  • Anonym (allergi)
    Rexona skrev 2013-10-08 10:02:47 följande:

knät lyfter man upp mot sidan av sin egen kropp aldrig ut från kroppen.
    Man kan se framför sig hur TS med upplyft 2-åring i famnen står och balanserar på ett ben med andra knät mot kroppen för att skydda sig och sonen mot den glada hoppande stora hunden... som kanske får henne att tappa balansen (vilket hon var rädd för redan på två ben), och hur hunden sedan överlycklig överöser dem bägge med slickningar när de ligger på rygg på marken.
  • Anonym (allergi)
    Mizzyz skrev 2013-10-08 10:09:35 följande:
    Det är ingen lag "lag" på att ha hundar kopplade, bara inom vissa områden o under tex jaktsäsong :) däremot e de kanske rekommenderat att ha det.
    Men okopplade hundar skall vara under ägarens inflytande och inte springa fram till andra djur eller människor. Klarar man inte det som ägare så skall hunden vara kopplad.
  • Anonym (allergi)
    Rexona skrev 2013-10-08 10:13:16 följande:
    Usch man blir nästan illamående när man läser att folk/hönspanelen på fl rättfärdigar misshandel av djur. Ja, de som håller med ts och tycker det var rätt gjort måste själva ha misshandlat/plågat djur. Tror jag lämnar tråden för har ingen lust att diskutera med okunniga, IQ-befriade hönspaneler...

Hoppas bara att ägaren anmäler ts, det hade jag gjort OM hon hade kunnat gå efter att jag vart klar med henne..

Fy vilka hemska människor det finns! Undrar hur deras barn behandlas bakom stängda dörrar..     
    Detta var inte misshandel av djur. Det var försvar. Där hunden var fri att ge sig av om den inte var nöjd med behandlingen.
    Du själv förespråkar misshandel av människor. Där du säger att du fysiskt skulle gett dig på TS. Undrar hur dina barn behandlas.
  • Anonym (allergi)
    dessan59 skrev 2013-10-08 10:41:27 följande:
    Tänk vilka känslor som kommer fram när det gäller hundar och ungar!!

Det värsta jag vet är människor som avskyr hundar och djur!

Jag brukar säga att tycker man inte om djur, tycker man inte heller om människor! om det är sant? jag vet inte, men det ligger något i det tycker jag
    Ingen av de som försvarar TS handlande har sagt att de avskyr hundar. Tvärtom har flera egen hund och är förtjusta i djur.
    Du verkar inte tycka om barn. Skall man hårddra det till att säga att du inte tycker om människor?
Svar på tråden Sparkat en hund ikväll :(