Anonym (allergimamma) skrev 2013-10-10 21:59:19 följande:
Men jisses, spelar det någon roll HUR allergiskt barnet är, har man inte rätt att bli orolig som mamma ändå? Sonen har haft relativt kraftiga reaktioner och om det stämmer så är det ju inte ts fel att läkaren inte gett kraftigare mediciner.
Fast jag tycker inte det spelar någon roll om sonen är allergisk eller inte. Hon står med en tvååring i famnen och har en rottis hoppandes på sig...det tycker jag är illa nog. I det läget måste man få försvara sig och fötterna är det enda hon har...hur kraftig spark ts gett vet vi inget om.
Vad hade hänt sonen om hunden träffat honom med tassarna i full hoppkraft (förutom ev allergi). Det hade antagligen gjort ordentligt ont. Jag tycker faktiskt att man har rätt att freda sig i hunden i ett sånt läge, men inte med kraftigare än vad som krävs att få bort hunden...alltså trycka hunden ifrån sig med hjällp av fötterna mot bröstkorgen på hunden.
MinaE skrev 2013-10-10 18:37:11 följande:
Jisses vad urballat det var här då..Och HELT OT..
Fast vet du, min son är allergisk (idag 18 ) och har vart det sen han föddes
SÅ:
Han har sedan han föddes medicinerats VARJE DAG i just förebyggande syfte, som mååååånga andra. Och gör ff 17 år senare.
Just för att ha ett bättre försvar då det händer + att folk har ju pälsdjur så det finns överallt, såsom en massa andra allergener
Och vet du ? Det finns MASSOR med andra sorter flytande, bla pipetter en uppsjö faktiskt!
Så nu har du allt fel!
Såg i nåt tidigare inlägg att du påstår dig vara läkare :I näää, det tror vi inte en sek på !
Samt att du skrivit en massa messersmith kommentarer ang mediciner för övrigt t ex Aerius som är det min son tar
Varför ? Jo för att Aerius sålt in bra på KS ingen annan anledning, han kan LIKA GÄRNA ta andra lorantadin preparat. Det som skiljer är att en del innehållerlaktos dock i liten mängd men ändock.
Usch och huva.. För såna här jobbiga forumtyper som du som vägrar ge sig blä
1) Han kan inte likagärna ta Loratadin eftersom den inte finns som flytande.
2) För en del människor fungerar inte Loratadin, fast Aerius gör det.
3) Jag bryr mig inte nämnvärt om du tror jag är läkare eller inte.
4) MASSOR av flytande, bla "pipetter"? Ok, du får gärna hjälpa mig genom att berätta vad som finns inuti dessa pipetter, och bidra med lite info om vilka dessa mängder av flytande allergiläkemedel är (som har jämförbar effekt).
5) Alla är inte som din son.
6) Mina "messerschmidt-kommentarer" beror på att folk kommer med felaktiga påståenden, vilket jag inte tycker man skall låta bli att korrigera när det gäller just läkemedel.
7) Rejält OT - jag håller med. Nu har ju ändå själva "tråd-händelsen" fått ett avslut och då ser jag inte att det är fel att diskutera relaterade ämnen.