• tjötas

Teutonia: Mistral S vs Fun System

Säkert fler än jag som funderar på nån av dessa helt nya modeller. Gillar dem verkligen och det finns såklart för- och nackdelar med båda. Vad tycker ni? Nån som bestämt sig för den ena eller andra och varför i så fall?!

• Svar på tråden Teutonia: Mistral S vs Fun System
  • loveisintheair

Så vad blev totalpriset för er? Köpte ni sittvagn med mjuklift eller hur var det nu?

• elsa77

ja vi köpte sittvagn med mjuklift och skötväska och det vart 463.79 EUR totalt..

• loveisintheair

Billigt!! Blir defintivt Tyskland för min del också. För stor prisskillnad för att jag ska gynna svenska handeln

• Gabriella76

Är också intresserad av hur det fungerar om något går sönder på vagnen så man behöver reklamera.....om man importerat den från Tyskland alltså.

Vilken länk har ni använt när ni beställde från Tyskland?

• Annalfie

Jag ska beställa en Teutonia från mypram.com och har mailat och frågat dem hur det går till om något går sönder. För det första går Teutonian väldigt sällan sönder. Om den gör det och det är ett litet fel så skickar de reservdelar, vid större fel så skickar man vagnen till Tyskland för reparation. Om man vill kan man beställa till ett servicepaket (kostar 5-10 euro) och om då vagnen behöver en större reparation så skickar man tillbaka den till Tyskland för reparation och mypram skickar en lånevagn att ha under reparationstiden. Sedan skickar de tillbaka den lagade vagnen och man skickar tillbaka lånevagnen till dem. Under garantitiden står de för all fraktkostnad, så det verkar jättebra tycker jag. Det blir ju inte någon skillnad då än om man köper sin vagn i Sverige, förutom att vagnen blir 1500-2000 kr billigare

• Agnes7

Vi har en Teutonia Mistral Sport årsmodell 05 till vår flicka. Jag är nästan nöjd, den är lite krånglig med att ställa in handtaget och så låter suffletten när man ändrar läge, man måste trycka hårt för att det inte ska låta och väcka henne.
    När vi köpte den hade dom kampanjpris så den blev inte så dyr. I affären säger dom att det bara är att titta in, så kollar dom upp vagnen och smörjer den. För oss funkar det bäst att handla på hemmaplan.

• sydney

Är det någon som fortfarande ska ha en mistal s 06 eller har alla bytt till Fun? Vi ska hämta vår mistral s om en vecka ungefär. Tycker den har känts bra när vi har provkört den med mjuklift iaf. Hoppas den blir bra!

• Filippinan

Nu har vi fått vår Fun. Den kom dagen efter bebisen Är jättenöjd med den hittills!

• sydney

vi har fått vår mistral s, bebben har ju inte kommit ännu men vi är nöjda med vår vagn!

• apache

AGNES-Om du trycker in suffletten samtidigt som du justerar den låter det inget!!!!

Tycker affärerna verkar dåliga på att upplysa om detta.

• Citygirl

Hej, vad är skillnaden mellan mistral s och fun? Vad jag har kunnat läsa mig till så har fun mindre hjul framtill, styret kan inte vändas samt är lättare, men i övrigt??

• elsa77

vet inte alla skillnader men vi valde fun för att den är mindre..

• emotion

Fråga till mer med Fun:
    Vi funderar på en sådan, inte klämt så mycket på den än men det blir senare i veckan. Hur pass stabil är den? Har sett mammor på spårvagnen som får stå och hålla hårt i sin bugaboo (och liknande vagnar) så den ej ska tippa.

• tjötas

Emotion: har ju inte testat fun än (beställt bara) men kan tänka mig att stabiliteten är något sämre än med "klassiska" fyrhjulingar med 4 lika stora hjul. Dock tror jag att den är mer stabil än Urban jungle och andra trehjulingar men det är bara min uppfattning, har ju aldrig haft en barnvagn tidigare!

Citygirl: det är väl de skillnaderna samt att vagnen är något mindre och något lägre (alltså sittdelen). En ytterligare skillnad är att bromsen på fun sitter nere vid hjulet, på mistral uppe vid handtaget. Vi tyckte att fun kändes stadigare som bromsad än mistralen men det är säkert väldigt marginell skillnad i så fall. Jag tycker mistralen är toppen också, för vår del föll det på att mistral s inte gick in i bilen, och det gjorde fun! De "viktigaste" kriterierna bedömde vi som uppfyllda av båda modeller (lätt, lättmanövrerad osv).

Svar på tråden Teutonia: Mistral S vs Fun System