Inlägg från: Endrömivitt |Visa alla inlägg
  • Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Majken33: välkommen! Jag har precis fått veta att jag har pco och jag äter primolut nor, egentligen har jag inte jättelänge mellan mina blödningar har jag förstått eftersom en del bara har någon gång om året. Men för att vara säker på att jag inom kort kan börja med pergotime gav han mig såna tabletter ändå. Dock tror jag inte jag tar dem fler gånger om det inte tar sig direkt för den mensvärken jag har på nätterna är inte av denna värld:( så jag väntar hellre lite längre. Men menar du att det kan räcka att ta provera för att få igång även ägglossning? Trodde enbart det var för att få blödning så att man sedan kan ta pergotime?

• Endrömivitt

Glimmra: välkommen! Är det första kuren för dig? Jag är klar med primolut nor på torsdag sen blir det pergotime på 5 e blödningsdagen. Hur lång tid tog det innan du fick blödning efter att du slutat ta primolut? Har du också haft hemsk mensvärk? Jag har aldrig upplevt något liknande och då kan jag ha rejält ont av min vanliga mens.

• Endrömivitt

Glimmra: åh vad roligt att höra om er son? Vi hade inte försökt mer 3 månader själva men eftersom jag har så oregelbunden mens så ringde jag till en privat gynmottagning för att få lite hjälp att stabilisera den och när der gjordes ett VUL så såg han direkt att det var pco. Fick dock inte så mycket information, vet inte om jag har någon egen ÄL eller så ibland. Jag har en cykel på mellan 29-40 dagar, har hört och läst att många inte har blödningar mer än någon gång per år. Vet inte om det har någon betydelse för om man har ÄL eller inte. Men hur som helst fick jag tabletter direkt så någon gång i slutet av denna månaden får vi se om jag får ÄL så vi kan försöka.

• Endrömivitt

Längtar1985: Jag har läst om andra här på familjeliv som har ägg på 11 mm och det verkar inte vara omöjligt att bli gravida ändå. Så vi håller tummarna ?

• Endrömivitt

Ser att när jag gör hjärtan så blir det ett frågetecken istället. Oops. Jag ska också på VUL på dag 12. Verkar vara lite olika vilken läkare man har och säkert beror det på om man har gjort flera försök. Har läst om andra som vart på flera VUL eftersom det första visade för små ägg. Men man får väl hålla på med ÄLstickor med efter antar jag. Kommer nog bli jobbigt för min man att behöva vara pressad att prestera på en viss dag. Var tom jobbigt efter tre månaders försök när vi inte visste om att jag hade pco. Nej, jag har nog egentligen inte några typiska symtom i övrigt, normal vikt, inte jättemycket hår men kanske hade haft lite finare hy utan pco. Får en och annan blämma i ansiktet trots att det var ett tag sen jag var tonåring haha. Kan tänka mig att det är jobbigt med andra symtom :(

• Endrömivitt

majken33: som du säger, efter 15 år med ppiller så kan det säkert ta ett tag men vi håller tummarna för att det rättar till sig inom kort.

• Endrömivitt

Glimmra: ja det är nog väldigt viktigt att försöka ha roligt tillsammans och så, om pressen blir för stor och fokus bara ligger på att få ett barn kan det säkert förstöra allt det andra som är fint i ett förhållande.

• Endrömivitt

Zion: välkommen! Vad spännande med VUL på måndag. Jag längtar tills dess är dags för mig. Samtidigt väldigt nervöst..

• Endrömivitt

Idag tog jag sista tabletten med primolut nor, väldigt skönt att den delen är över för denna gången. Nu inväntar jag blödningen och på dag 5 börjar jag med pergotime.

• Endrömivitt

Majken33: jag vet inte vad skillnaden är, det är första gången för mig. Men för mig verkade det inte vara ett alternativ att få igång kroppen på egen hand så jag fick pergotime utskrivet direkt. Slutade med primolut i torsdags och går och väntar på att mensen ska börja. Trodde aldrig att jag skulle gå och längta efter den:)

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013