Inlägg från: Endrömivitt |Visa alla inlägg
  • Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Glimmra:Jag går och väntar på att få mens, inte så ofta man gör det kanske hihi.. Den skulle komma 2-3 dagar efter att man slutat äta primolut. Idag är det dag 3 men inget än så länge. Har mensvärk till och från så jag hoppas den kommer imorgon. Skönt att du har sluppit biverkningarna, har också läst att de kan vara rätt jobbiga.

• Endrömivitt

Längtar1985: håller tummarna för dig! Zion: vad spännande, då hoppas vi på fina ägg idag:)

• Endrömivitt

Majken33: Har du testat? Hoppas på att det är nåt där inne, vore ju jättekul om det fungerade innan ni behöver pergotime. Min man har inte behövt göra några tester eftersom jag har pco så vi börjar med att behandla det. Men vi får väl se längre fram. Sötnos: välkommen hit! Var inte uppgiven, det finns mycket hjälp att få. Jag kände mig oxå väldigt ledsen och nedslagen i början men man får försöka ta ett steg i taget. Lättare sagt än gjort jag vet:( Auroraja: välkommen! Jag ska börja med pergotime så fort jag får blödning. Det är första gången jag provar det. Den ska göra så att äggen mognar och släpper. Har läst om många som får mycket biverkningar som sömnlöshet, blir deprimerad mm men även andra som inte känner något. Det var någon här i tråden som inte hade några biverkningar alls. Så det är nog väldigt olika. Semlita: vad spännande! Håller tummarna för att det går vägen. Är det första gången du äter pergotime ?

• Endrömivitt

Längtar1985: Usch jag lider med dig, vet hur det är att testa och bli besviken eller att mensen kommer innan man ens hinner testa. Skickar över en styrkekram

• Endrömivitt

Funderade ett tag på om jag vågade skriva här nu, vet hur jobbigt det är att vänta och längta men sen tänkte jag att det kunde ge lite hopp. Jag är gravid! Jag gick och väntade på min mens efter att ha ätit primolut nor. Men 5 dagen ringde jag min läkare som sa att det händer någon gång per år att man inte har något att blöda ut. Så han bad mig ta ett graviditetstest sen kunde jag börja ta pergotime efter det. Vi har inte haft sex sen jag började med primolut nor så jag sa till min man att det är ju omöjligt, gjorde ju ett VUL när jag var hos läkaren med så det kom som en chock när jag testade igår. Gjorde 5 tester direkt men alla var positiva. Å vi blev dessutom helt förstörda eftersom primolut nor kan ge biverkningar på flickfoster pga manligt hormon. Så vi grät och grät innan jag fick tag i min läkare som sa att nej nej det är ingen fara, tydligen händer detta lite då och då och han hade aldrig varit med om att det blivit något fel. Så nu sitter jag här och är enligt egna beräkningar i v 7! Helt utan hjälp av pergotime. Så min förhoppning är att det ska ge er andra lite hopp om att mirakel kan ske.

• Endrömivitt

Tack moasmostermia<3 Än har vi inte fattat att det är sant men det tar väl ett tag hihi. Kram!

• Endrömivitt

Nu kom bara halva mitt svar med, skrev att vi inte fattar att det är sant men det tar nog ett tag. Just när man tänkte att va fasen, att man inte ens kan få igång blödningen med tabletterna som förbereder inför pergotime. Men det blev så mycket bättre. Kram och lycka till önskar jag dig moasmostermia.

• Endrömivitt

Moasmostermia: jag ska tänka på dig och hålla mina tummar å tår:) Majken33: tack! Ja som mens fast ännu bättre hihi. Är glad för din skull att du kommit så långt iaf. Det är en bra början! Ja jag måste blivit gravid precis när jag hade varit hos läkaren så därför såg han inget på VUL. Glimmra: Tack:) Jag önskar er alla all lycka och håller mina tummar på att det går bra för er. Jag kikar in och följer er. Stor kram!

• Endrömivitt

Theresan: välkommen hit! tråkigt att höra om ditt missfall, jag håller tummarna för att det går bra för dig nu. Glimmra: då hoppas vi på stora fina ägg på måndag. Har läst om flera i andra trådar som haft små ägg från början men sen haft ÄL ändå fast senare så det kommer gå bra tror jag.

• Endrömivitt

Hej på er! Kikar in och kollar hur det går för er.. Jag tänkte även tipsa om bisolvon, vet inte om det var det som var det vinnande konceptet för oss men jag drack iaf det i samband med ÄL den månaden jag blev gravid. Sägs göra så att sekretet blir lättare för spermierna att simma i.

• Endrömivitt

Stampis: på den förpackningen pergotime jag hade stod det dag 5 och min läkare sa också dag 5.

• Endrömivitt

Glimmra: jag är inne då och då och läser hur det går för er. Håller mina tummar och tår för att det ska gå bra för er alla. På måndag går jag in i v 12 som är lite av en magisk gräns. Vi har dock varit på ett tidigt VUL i v 9 och fått se den lilla. Mår väldigt illa till och från men det är ju så det är. Var på inskrivning hos barnmorskan igår, det gick bra men jag låg på gränsen för högt blodvärde som inte är så bra men de håller koll på det.

• Endrömivitt

Glimmra: Barnmorskan verkade inte reagera nämnvärt utan vi kollar det nästa besök men jag läste på nätet att man inte ska äta så järnrik mat. Så jag ska försöka tänka på det. Men jag läste här på familjeliv att de flesta som har högt blodvärde får ett lägre blodvärde efter v 20 ca. Så jag hoppas att detsamma gäller mig eftersom det innebär flera risker med högt blodvärde:(

• Endrömivitt

Majken33: Stort Grattis!! Vet du att min magkänsla sa mig det direkt när jag läste att du ätit provera och väntade på mensen. Åh vad glad jag blir för din skull! Vi var på UL idag och såg vår lilla älskling, den var 10,2 cm lång nu i v 13 (12+2). Nu håller vi tummarna för att fler följer i våra fotspår. Håller mina tummar och tår för er allihopa.

• Endrömivitt

Var länge sen jag var här inne nu( är trådstartaren). Ser att fler har plussat nu, stort grattis till er! Håller tummarna för att ni andra snart med får det efterlängtade plusset. Jag är i vecka 24 nu och man har precis börjat se sparkarna på utsidan av min mage. Helt fantastiskt och jag är så otroligt tacksam för jag vet hur många som får kämpa. Stor kram och lycka till allihop??

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013