• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • Theresan
    lindavik skrev 2013-12-13 14:04:44 följande:
    Majken33: STORT GRATTIS TILL ER BÅDA!!!!!!! Våga tro på det, boka tid hos barnmorska sen när det är dags och kolla vul. :) Gud så spännande, vilken julklapp!!!!

Någon av er som haft/har ett högt TSH värde? Precis veta att jag har TSH 3,2 vilket ligger inom normalspannet men att jag måste få ner värdet till 2,0 om jag skall fortsätta planera att bli med barn. :( Ett nytt blodprov skall göras, därefter antagligen Levaxin. :(
    Jag har högt TSH, har varit uppe i 5-6, äter levaxin sedan många år tillbaka. Hypotyreos kallas det.
  • Glimmra
    lindavik skrev 2013-12-13 14:04:44 följande:
    Majken33: STORT GRATTIS TILL ER BÅDA!!!!!!! Våga tro på det, boka tid hos barnmorska sen när det är dags och kolla vul. :) Gud så spännande, vilken julklapp!!!!

Någon av er som haft/har ett högt TSH värde? Precis veta att jag har TSH 3,2 vilket ligger inom normalspannet men att jag måste få ner värdet till 2,0 om jag skall fortsätta planera att bli med barn. :( Ett nytt blodprov skall göras, därefter antagligen Levaxin. :(

Jag har faktiskt ingen aning om mitt värde. Jag vet att jag för flera år sedan när jag fick veta om min pco då fick ta olika prover, men jag kommer inte ihåg vad resultaten blev. Den här gången när jag började med pergo behövde jag inte ta några prover.

När ska du få ta nytt prov?
  • Glimmra

Är det någon mer än jag som blir kissnödig hela tiden när ni äter pergotime? Har inte blivit det förut men nu på min trippeldos så är jag det.

• ungmamma2011

Hej alla! Idag kom mensen så nu blir dt en ny dos med pergotime för min del på torsdag. Lite besviken är man men samtidigt hade jag ju inte ens börjat med den än om jag hade tagit provera för att vänta in mensen. Får se det på den ljusa sidan att ja vet att pergotime fungerade så ja fick ägglossning o så kom mensen som inte jag haft sen 6 sep. Någon mer som snart ska börja med en ny pergotime kur? Kramar

• Glimmra
    ungmamma2011 skrev 2013-12-15 21:17:09 följande:
    Hej alla! Idag kom mensen så nu blir dt en ny dos med pergotime för min del på torsdag. Lite besviken är man men samtidigt hade jag ju inte ens börjat med den än om jag hade tagit provera för att vänta in mensen. Får se det på den ljusa sidan att ja vet att pergotime fungerade så ja fick ägglossning o så kom mensen som inte jag haft sen 6 sep. Någon mer som snart ska börja med en ny pergotime kur? Kramar

Synd men mensen, men det är ju en bra grej också som du säger då har du ju iaf haft ägglossning :)

Jag har precis ätit mina tre sista tabletter i trippelkuren och hoppas verkligen det ska ge lite ägg :)
  • Theresan

Jag märker inte av några särskilda biverkningar med pergo, trots att jag ätit trippeldos nu sist.

Jag tror att jag nyligen har haft ÄL, på dag 23, så nu börjar väntan, det är min sista vända med pergo så det vore ju kul om det tog sig, nästa steg blir annars sprutor.

• Glimmra
    Theresan skrev 2013-12-16 17:03:39 följande:
    Jag märker inte av några särskilda biverkningar med pergo, trots att jag ätit trippeldos nu sist.

Jag tror att jag nyligen har haft ÄL, på dag 23, så nu börjar väntan, det är min sista vända med pergo så det vore ju kul om det tog sig, nästa steg blir annars sprutor.

Hoppas verkligen att det funkar för dig! Har du använt äl stickor eller varför tror du att du hade äl dag 23?
  • ungmamma2011
    Glimmra skrev 2013-12-16 15:27:09 följande:
    Synd men mensen, men det är ju en bra grej också som du säger då har du ju iaf haft ägglossning :) Jag har precis ätit mina tre sista tabletter i trippelkuren och hoppas verkligen det ska ge lite ägg :)

Jo precis då vet man ju att det funkat med ägglossningen :) funderar på om man ska ta dubbeldos nu på torsdag? Tänker med att det kan vara bra att man nollställt slemhinnan med :) håller tummarna för alla :)
  • Theresan
    Glimmra skrev 2013-12-16 17:12:40 följande:

Hoppas verkligen att det funkar för dig! Har du använt äl stickor eller varför tror du att du hade äl dag 23?
    Jag har använt både stickor samt varit på Vul. På dag 18 var äggblåsan bara 15.
  • Glimmra
    Theresan skrev 2013-12-16 19:21:01 följande:
    Jag har använt både stickor samt varit på Vul. På dag 18 var äggblåsan bara 15.

Okej! Jag har börjat med äl stickor igår och man ser att det har blivit lite starkare streck idag, så jag hoppas att det betyder att det växer nåt ägg :)
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013