• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • zion
    Theresan skrev 2014-01-02 07:29:53 följande:
    Jag lyckades faktiskt plussa på sista försöket med pergotime. Är naturligtvis glad för det men så otroligt rädd för att få missfall igen. Är på 4+4 idag och tiden segar sig fram

Grattis, va roligt vilket försök med pergo va det? Sluts oroa dig och njut av tiden istället!
    Längtar1985 skrev 2014-01-02 08:29:41 följande:
    Grattis!

Vilket försök var det?

Jag har tagit pergotime två gånger nu utan resultat. Nu inväntar jag mens i januari för IVF.

Oj, börjar ni redan med ivf efter två försök med pergo? Får jag fråga (vet att detta låter dumt) varför så snabbt?
  • Längtar1985
    zion skrev 2014-01-02 10:55:10 följande:

Grattis, va roligt vilket försök med pergo va det? Sluts oroa dig och njut av tiden istället!

Oj, börjar ni redan med ivf efter två försök med pergo? Får jag fråga (vet att detta låter dumt) varför så snabbt?
    Ingen dum fråga alls :)

Vet inte varför det gick så snabbt men jag misstänker att min gynekolog var rädd om mitt psyke och att det tärde för mycket på oss. Vi har försökt i snart två år och jag mådde rätt dåligt psykiskt av båda kurerna pergotime även fast det var enkelkurer.
    Jag fick ägglossning båda gångerna och var överstimulerad till och med.. fick positivt ägglossningstest båda gångerna och vi hade sex fyra dagar i rad utan resultat... Jag tror att hon tänker om det inte fungerar på två gånger så kanske det inte fungerar alls på mig.
    Vi skulle göra ett tredje och sista försök innan ivf men min kontakt på ivf sa att man inte fick ta Pergo månaden innan ivf för att det kan störa i kroppen en månad efter.
    Då tyckte min gyn att vi lika gärna kan gå vidare med IVF på en gång och slippa påfrestningen både fysiskt och psykiskt för mig... vet inte om det var rätt val just nu eftersom jag tror inte IVF är lättare direkt... men men..
    Vi utnyttjade vårdgarantin så jag fick tid nästan omgående..

• Theresan

Det var min tredje kur efter mitt missfall i augusti, trippeldos, skulle ha gått över till sprutor i januari.

• zion
    Längtar1985 skrev 2014-01-02 14:53:16 följande:
    Ingen dum fråga alls :)

Vet inte varför det gick så snabbt men jag misstänker att min gynekolog var rädd om mitt psyke och att det tärde för mycket på oss. Vi har försökt i snart två år och jag mådde rätt dåligt psykiskt av båda kurerna pergotime även fast det var enkelkurer.

Jag fick ägglossning båda gångerna och var överstimulerad till och med.. fick positivt ägglossningstest båda gångerna och vi hade sex fyra dagar i rad utan resultat... Jag tror att hon tänker om det inte fungerar på två gånger så kanske det inte fungerar alls på mig.

Vi skulle göra ett tredje och sista försök innan ivf men min kontakt på ivf sa att man inte fick ta Pergo månaden innan ivf för att det kan störa i kroppen en månad efter.

Då tyckte min gyn att vi lika gärna kan gå vidare med IVF på en gång och slippa påfrestningen både fysiskt och psykiskt för mig... vet inte om det var rätt val just nu eftersom jag tror inte IVF är lättare direkt... men men..

Vi utnyttjade vårdgarantin så jag fick tid nästan omgående..

Okej, då förstår jag. Ja det är ju en ganska stor påfrestning när det inte funkar, jag kommer berätta för mina föräldrar i februari om inget har hänt innan dess, måste få ha någon att prata med.
    Theresan skrev 2014-01-02 15:42:27 följande:
    Det var min tredje kur efter mitt missfall i augusti, trippeldos, skulle ha gått över till sprutor i januari.

Verkligen tråkigt med missfall, det ska inte hända igen! men hur många gånger sammanlagt har du ätit pergo?
  • ungmamma2011

Hej alla & gott nytt år :) grattis Theresan till plusset :) själv fick jag igår efter 9 dagar med blinkande ägglossningsgubbe en fast gubbe vilket betyder maximal fertilitet så här myser vi för fullt o hoppas på pluss snart :) är på dag 20 idag o det är min andra enkelkur med pergotime. tror jag har BMI runt den 16 om man räknar ägglossning igår. Massa styrkekramar till oss alla :)

• zion

Är det någon som ser strecket? Jag ser men litar inte på mina ögon just nu! 

• zion
    Theresan skrev 2014-01-04 18:55:17 följande:
    Jag ser strecket, tycker att det ser lovande ut. Vilken dag är du på?

Bim-4-5
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013