Längtar1985 skrev 2014-01-02 14:53:16 följande:
Ingen dum fråga alls :)
Vet inte varför det gick så snabbt men jag misstänker att min gynekolog var rädd om mitt psyke och att det tärde för mycket på oss. Vi har försökt i snart två år och jag mådde rätt dåligt psykiskt av båda kurerna pergotime även fast det var enkelkurer.
Jag fick ägglossning båda gångerna och var överstimulerad till och med.. fick positivt ägglossningstest båda gångerna och vi hade sex fyra dagar i rad utan resultat... Jag tror att hon tänker om det inte fungerar på två gånger så kanske det inte fungerar alls på mig.
Vi skulle göra ett tredje och sista försök innan ivf men min kontakt på ivf sa att man inte fick ta Pergo månaden innan ivf för att det kan störa i kroppen en månad efter.
Då tyckte min gyn att vi lika gärna kan gå vidare med IVF på en gång och slippa påfrestningen både fysiskt och psykiskt för mig... vet inte om det var rätt val just nu eftersom jag tror inte IVF är lättare direkt... men men..
Vi utnyttjade vårdgarantin så jag fick tid nästan omgående..
Okej, då förstår jag. Ja det är ju en ganska stor påfrestning när det inte funkar, jag kommer berätta för mina föräldrar i februari om inget har hänt innan dess, måste få ha någon att prata med.
Theresan skrev 2014-01-02 15:42:27 följande:
Det var min tredje kur efter mitt missfall i augusti, trippeldos, skulle ha gått över till sprutor i januari.
Verkligen tråkigt med missfall, det ska inte hända igen!

men hur många gånger sammanlagt har du ätit pergo?