• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • ungmamma2011
    zion skrev 2014-01-04 12:15:14 följande:
    Är det någon som ser strecket? Jag ser men litar inte på mina ögon just nu! 

Håller med förgående att det ser lovande ut :) spännande. Vänta några dagar o testa igen:)
  • Längtar1985
    zion skrev 2014-01-05 23:45:26 följande:
    Hur går det för er? :)

Inge bra.. Väntar på min mens nu för att påbörja ivf
  • Glimmra

Hej alla! Hur går det för er?

Zion var testen positiva? Hoppas!

För mig är det inget nytt, ska börja med sprutor så snart min man får göra spermaprov. Men jag fick mens nu i januari så jag hade kanske äl i december trots att Gyn verkligen inte trodde nåt var på gång.

Ha det fint!

• zion
    Glimmra skrev 2014-01-20 20:51:02 följande:
    Hej alla! Hur går det för er?

Zion var testen positiva? Hoppas!

För mig är det inget nytt, ska börja med sprutor så snart min man får göra spermaprov. Men jag fick mens nu i januari så jag hade kanske äl i december trots att Gyn verkligen inte trodde nåt var på gång.

Ha det fint!

Ja, det va positivt, 5+6 nu, ska på vul på torsdag å se hur det ser ut och hur många bebisar det rör sig om!

Önskar er all lycka här i gruppen!
  • ungmamma2011

Hej och grattis till plusset:) sj kom mensen igår så nu blir dt dubbelkur med prrgotime på torsdag.

• Glimmra
    zion skrev 2014-01-21 01:20:24 följande:
    Ja, det va positivt, 5+6 nu, ska på vul på torsdag å se hur det ser ut och hur många bebisar det rör sig om!

Önskar er all lycka här i gruppen!

Grattis! Vad roligt! Hoppas allt går jätte bra :))
  • 4barnsmamma2014

Hur känns det när man blir överstimulerad?? Har ätit Pergotime den här månaden och nu på äl har jag så grymt ont som mensvärk. Börjar nästan bli lite orolig...

• Endrömivitt

Var länge sen jag var här inne nu( är trådstartaren). Ser att fler har plussat nu, stort grattis till er! Håller tummarna för att ni andra snart med får det efterlängtade plusset. Jag är i vecka 24 nu och man har precis börjat se sparkarna på utsidan av min mage. Helt fantastiskt och jag är så otroligt tacksam för jag vet hur många som får kämpa. Stor kram och lycka till allihop??

• Moasmostermia

Härligt!! Själv ska jag ringa till kk imorgon och ska förhoppningsvis få börja äta pergotime.

Endrömivitt skrev 2014-02-25 12:40:06 följande:
    Var länge sen jag var här inne nu( är trådstartaren). Ser att fler har plussat nu, stort grattis till er! Håller tummarna för att ni andra snart med får det efterlängtade plusset. Jag är i vecka 24 nu och man har precis börjat se sparkarna på utsidan av min mage. Helt fantastiskt och jag är så otroligt tacksam för jag vet hur många som får kämpa. Stor kram och lycka till allihop??

• ungmamma2011

Hej! Jag har inte vart så aktiv här de senaste månaderna. Åt en dubbelkur för 2 månader sedan vilket gjorde mig överstimulerad. Sedan enkelkur förra månaden & igår kom mitt efterlängtade plus :) 1-2 veckor sen befruktning :) på fredag har jag tid hos min gyn för att kolla så allt är som dt ska :)

• Majken33
    Endrömivitt skrev 2014-02-25 12:40:06 följande:
    Åh ramlade in här av en slump igen. Var också med i tråden i början och blev gravid medan jag åt provera för att framkalla blödning. Det blev ett missfall för oss då men vi är gravida igen (lyckades månaden efter). Nu i vecka 13. 

Så roligt att läsa att det går bra för dig och att känna sparkar låter helt fantastiskt. Går själv och väntar på att magen ska börja växa snart så kanske det känns mer verkligt Glad

Lycka till alla som kämpar med hormonbehandlingar och seg väntan... Hjärta
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013