• Anonym (.....)

Kan man döpa sitt barn till Is?

Hej! Okey, jag vill ha ett ovanligt namn och speciellt! Haha och jag tänker på alla möjliga namn men kan man döpa sitt barn till Is? Är det fint..? Har ju träffat folk som heter Lo, Li osv men Is..?

• Svar på tråden Kan man döpa sitt barn till Is?
  • Frontline

Varför fråga vad andra tycker för?

Vill du döpa ditt barn till det så gör det och skit i vad andra säger...

Ska jag svara på frågan så nej jag tycker det är ett skitfult namn...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (.....)
    Frontline skrev 2013-10-13 02:51:13 följande:
    Varför fråga vad andra tycker för?

Vill du döpa ditt barn till det så gör det och skit i vad andra säger...

Ska jag svara på frågan så nej jag tycker det är ett skitfult namn...
    Ja jag ville väl höra lite andra åsikter bara. Är inte helt säker på det själv heller Glad
  • Frontline
    Anonym (.....) skrev 2013-10-13 02:52:40 följande:
    Ja jag ville väl höra lite andra åsikter bara. Är inte helt säker på det själv heller Glad
    Ok du fick min åsikt och namnet hmm det funkar till ett senare tillfälle...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (namnge)

Vad dop har med namnet att göra förstår jag inte? Däremot kan du ju namnge ditt barn Is om du vill.

• Anonym (men sen då)

Nog kan du NAMNGE ditt barn till det om du vill alla möjliga konstiga namn o stavningar går ju igenom numera ,Sen tycker jag personligen att man aka tänka ett steg längre när man aka namnge sitt lika knytet,barnet ska leva med det där namnet hela livet,det ska förklara sitt udda namn/ stavning för alla under måååånga år. Så innan man hittar på ett " eget" namn eller stavning ( där måååånga tydligen inte har någon koll på uttalsreglerna " hen heter Katja men det stavas Chatcha ") tänk på att ert barn ska växa upp med namnet,vad kommer det kunna bli för smeknamn,hur lätt /svårt kommer det bli för barnet att kunna stava sitt namn , finns det risk för att barnet kan bli retad för sitt namn/ stavning o vad kommer barnet ev tycka om namnet när det blir äldre? Vill man absolut ha ett lite ovanligare namn varför inte ge det namnet som andra namn istället

• Farmor52
    Anonym (namnge) skrev 2013-10-13 07:33:38 följande:
    Vad dop har med namnet att göra förstår jag inte? Däremot kan du ju namnge ditt barn Is om du vill.

Kul att det är fler än jag som reagerar på sammanblandningen av dop och namngivning. TS, jag tycker att det skulle fingera alldeles utmärkt. Dock, viktigt att det fungerar ihop med efternamnet. Är det tänkt för en kille eller en tjej? Kul med ett namn där det inte är helt självklart om det är en kille eller en tjej.
    Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ.
  • Jungblom

Ice, är ett namn i USA så varför skulle inte Is kunna vara ett i Sverige?
    Isa/Iza är ett vanligt flicknamn

Vill du ge ditt barn namnet Is så kör på det.

Svar på tråden Kan man döpa sitt barn till Is?