• dreamz

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Hej alla!

Undrar om jag kan klämma mig in i denna tråden ..? :)

För att göra historien kortfattad:

Stått i kö för ÄD i lite mer än 2 år i SU, fick reda på att vi blev Mottagarpar 2 och idag åkte vi ner till SU på vinst eller förlust för att sambon skulle lämna sitt bidrag.. Som sedan skulle befruktas och frysas ner.

(Donatorn fick tillräckligt med ägg så det räckte till oss).

På onsdag får vi reda på om det har blivit någon celldelning... Då ska jag börja med medicineringen och det blir FET i vecka 51!

Mina känslor är lite huller om buller..

Bara väntar på att det ska bli onsdag!! :D

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-11-10 18:24:59 följande:

Kul att ha dig här också Dreamz :) Gud vad spännande!! Håller tummarna hårt hårt hårt!!!

Tack! :D

Jupp i morgon gäller det.. Hoppas verkligen det var några ägg som blev befruktade.. :)

Hoppas verkligen på ett positivt telefonsamtal! Sen e de bara att köra igång med prostegeronet (stavas???).

Kan det vara så att under en tid man varit på helspänn/nervös/stressad att kroppen blir lättare utsatt för sjukdomar? Har åkt på en jädra förkylning med feber ( vääldigt sällsynt att jag får feber) har även inte haft en ordentlig förkylning sedan jag sluta röka för ca 2 1/2 år sen.

Och du Bullen och grisen.. Jag hoppas att det blir ett litet plus för er snart!

I en annan tråd så var det en dom först testa negativt på morgonen men sedan positivt på kvällen :). Tydligen kan man vara en låg hormonare :)
  • dreamz

Tack alla!!

Ja just nu trippar jag på tå å väntar på samtalet....!! Av fem ägg borde juh något bli befruktat.. Åhhh . Är det någon skillnad om donatorn får fram massor av ägg ( antar 10 eftersom vi delat med ett annat par) eller om donatorn fått fram bara några få?

Varför kan dom inte ringa nu då! :)

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-11-12 16:17:27 följande:

Har hållit tummarna för er idag! Hur går det för er?

Av fem ägg blev det två st som var fina och ett som som dom ville "odla" lite mera!

Så i morgon kör jag på med tabletterna provera och på måndag ska jag köra på med nässprayen.. Får "schemat" på torsdag eller fredag!!

Äntligen e vi på gång ordentligt... :D
  • dreamz

Tyvärr har jag dock åkt på en dunderförkylning med feber..

Swede: mitt nick e typ samma som min hotmail :)

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-11-12 16:16:01 följande:

På fredag är det ruvarag 16. Ett tvådagars. Testade som sagt negativt igår på ruvardag 13 och då magkänslan inte säger någonting längre så tippar vi på minus på fredag. Vill bara ha detta överstökat så man kan få påbörja nytt. Slippa dra ut på lidandet när jag redan vet :(

Sänder massa cyber kramar !! Till alla!

Och tänker på dig Bullen. :). Hoppas verkligen att du bara är en låghormonare!
  • dreamz

Måste bara fråga alla hur öppna var ni för omgivningen med ÄD? Berättade ni för arbetskamraterna? Släktingarna ? Kompisarna?

Jag har själv varit öppen med att vi håller på med ÄD

Så fort ägget är inne och fäster så BLIR jag den biologiska mamman. Då barnet växer i MIN livmoder. Kvinnan som donerar ÄR den genetiska DNA-t (känns dumt att skriva mamma då jag anser att mamma är något du blir när barnet växer upp hos dig i din miljö).

Lite så har jag förklarat för min omgivning.

En sak till... Nu när vi är på gång så har jag fått en stor lust att bygga ett "bo " jag grejar å fixar hemma drömmer och planerar.

Kanske låter löjligt...

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-11-13 19:50:14 följande:

Hjälp mig! Imorgon testdag, Rövardotter 16 efter ett tvådagars. Testade negativt ruvardag 13 men ikväll kunde jag inte hålla mig. Testade med ett digitalt test där det står gravid 2 - 3 veckor. Är det tillförlitligt när man gör det på kvällen? Det står i instruktionen att står det gravid 2 - 3 veckor så är man gravid i 4 - 5 veckan. Vilket bör ju stämma. Hjälp!! Min magkänsla har ju sagt att jag inte är gravid. Kan detta stämma????? Kan det??? Jag gråter av förvirring

Grattis!!!!! :D :D

Det finns dom som testat negativt på morgonen och sedan testat positivt på kvällen på sin testdag så allt e möjligt!!!

Så jäkla glad för eran skull!!!! :D

När ska du ta blodprovet?
  • dreamz
    swede skrev 2014-11-13 20:56:49 följande:

Kul att höra att det gått så bra för dig Dreamz! Har du fått din behandlingsplan än? Lycka till nu.

Det kommer på posten i morgon förhoppningsvis!

Vet att jag bara ska äta provera och börja med nässprayen på måndag!

Hoppas schemat kommer så jag har lite lektyr över helgen.. ;)

Bullen!! Jag e så glad för din skull!! Det e så häftigt!! :D
  • dreamz
    Längtar12345 skrev 2014-11-15 17:14:34 följande:
    Hur går det för dig? Hört något mer från sjukhuset? spännande att ni också är på gång nu! smile1.gifsmile1.gif
    Ja du.. Jag försöker att få klarhet i alla dessa mediciner jag ska proppa i min kropp!?!!

Tur att jag snart rör uppe i högkostnadsskyddet för det e inga billiga mediciner son tex nässprayen kostar 1000 ?)!! Men jag betalade sammanlagt 500:- för provera, prognom å sprayen (inte tagit ut

vaginal tabletten då jag bor i en liten "höla" där dom inte har sånt på lager utan det tar 3-4 dagar att få hem det).

Vad gör man inte för att få en bebis. <3
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014