Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Funderar lite på varför det e en sån skillnad på ruvardagar på landsting?
Funderar lite på varför det e en sån skillnad på ruvardagar på landsting?
Jag vet inte :/ såg att jag ruvade 16 dagar, inte 17 som jag skrivit tidigare. 16 dagar ruvade jag med ett två dagars , färsk försök. Gick in i vecka 12 idag :) :) bara 9 dagar kvar till nästa ultraljud, längtar så jag kan spricka. Snart har du testdagen!!!!! Håller tummarna.
Nej pryd kan man inte vara varken vid äd eller graviditet, vänta du bara ;)
Illamåendet minskade drastiskt i vecka 10, jag kan fortfarande bli det lite då och då men absolut inte som för ett par veckor sedan. Är så glad att jag kan äta lite mat igen, levde ju på sallad och morötter i 4 veckor haha ;)
Då har du testdag på torsdag? Åh vad jag håller tummarna hårt! Har du lyckats undvika att tjuvtesta? ;)
Kvällen innan testdag hade jag ju lite molande värk i livmodern, kändes som mensvärk typ, det var ju därför jag testade där på kvällen innan. Men av lutinus vaggisarna kan man få sådana känningar också, typ att det drar eller sticker lite.
Hihi ja du kan mycket väl vara preggo. Jag vaknade hungrig också i början fast jag i vanliga fall absolut inte kan äta på morgonen :)
Bra att du inte tjuvtittat, kan ju bli så fel. Som för mig som låg och grät i två dygn inne i ett mörkt rum för att jag tjuv testat negativt ;) vi berättade för min sambos familj och resterande av min familj och då fick halva släkten reda på det på samma kväll haha ;) alla blev väldigt glada och gratulerade oss flera gånger under kvällen.vi har dock inte berättat att vi gjort äd mer än för min mamma och syster som följt med hela resan.
Känns skönt att vara i vecka 12 nu, risken för missfall har ju minskat ordentligt. Men oron sitter ändå kvar, tänk om den inte lever osv osv. Längtar otroligt mycket till ul den 9e januari. Vill slippa denna oro. Jag har inte gått upp någonting men ändå fått en fin gravid mage redan, undrar vart dom kg har tagits ifrån. Levde ju iof.på sallad en månad men kulan på magen går inte att dölja längre. Har fått beställa gravid jobbarbyxor som har en mudd vid magen, de vanliga jag har nu skär in och gör jätte ont. Ska bli spännande att se hur de vita sjukhusbyxorna med mudd ser ut och känns :) kan inte lägga in bild här från mobilen men jag harbild på min blogg: Www.livetsstoramening.devote.se
Testade mig i morses men jag måste gjort något fel så det blev inget resultat.. Använde clearblue digital å den visade en bok typ error... Klumpiga jag har alltid så bråttom å så var jag lite stressad..
Hur länge måste jag vänta tills jag kan testa mig igen? Tänkte på om vaggisarna har någon inverkan på resultat på testet? Ska jag vänta i några timmar tills jag samlat lite urin i blåsan å isf hur länge?
Nepp det blev minus tyvärr :(. Fast tänker fortsätta å ta ett nytt test i morgon dock. Om det är minus då med då vet jag för säkert.
Jag tror inte vaggisarna har någon påverkan, vaggisarna producerar progesteron och testet avläser graviditets hormonet hcg. Jag gick på toa direkt på morgonen och Kissade i en ren och torr kopp och räknade de sekunderna man skulle göra, sen ska hylsan på och man ska lägga testet rakt, vågrätt dvs. Sen kommer resultatet upp efter en stund. Om du testar med morgon urin så har inte urinen koncentrerats med vätska och annat dylikt, därför brukar morgon urin vara bäst. Håller tummarna så hårt för dig!
Minus :(
Ååååh neeeej!!!!!!!! :'( :'( :'( fan jävla skit!!!!
Fyfan vad ledsen jag blir!! :'( fick ni något till frysen?