Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Ååååh spännande! Kommer ihåg min ruvartid, var så nervös och rädd! Men se till att slappna av, det kommer bli bra!

dreamz skrev 2014-12-18 20:09:29 följande:

Tack! :D

1/1 -15 är testdagen :)

Ja äter redan folsyra å omega 3 plus ska börja med blut saft i morgon! :))

• bullenochgrisen

Ja kroppen spelar en en massa spratt. Tre dagar innan jag plussade på testdagen hade jag helt fått för mig att det inte gått vägen, låg ju i tre dagar i ett mörkt rum och bara grät, så plusset blev verkligen en chock för mig då jag var helt hundra på att jag hade fått börja om på ruta ett igen. Hormoner och rädsla säkert ;)

Jag fick rekommendationerna att fortsätta som vanligt, men det gjorde jag inte för den veckan vi gjorde vårat ET hade jag tagit semester så jag var hemma en hel vecka. Vilade mycket, men försökte även hålla igång med att städa, handla och pyssla hemma, men i lugn takt :) det var skönt att vara ledig lite sådär i slutet på oktober/ början på november när man haft det tufft på jobbet innan, då fick man chans att pusta ut. Men sen har jag i princip levt på som vanligt när jag var tillbaka på jobbet.

Man får inte bada eller ha sex på en vecka sa bm till mig, fick även en blankett på det. Det är för att de nu varit inne i din livmoder med en liten liten kateter och därför kan man då lätt få inflammation om man badar eller har sex efter "ingreppet". Jag väntade nog nästan två veckor med badandet och sexet iallafall, bättre att vara på den säkra sidan :)

Fick du graviditets test med dig hem? Va inte så dum som mig att testa i förtid, testade på ruvardag 12, 13 och 14 och alla tre visade minus, jag testade inte på ruvardag 15 för då fyllde jag år och vill inte ha ett minus i födelsedagspresent! På torsdagkvällen ruvardag 16 plussade jag och på vår testdag ruvardag 17 var ju testet också positivt :)

Mina tidiga tester som visade minus gjorde nog att jag hamnade i depression helt i onödan! Inte värt det nu i efterhand även fast det kändes bra då att tjuvtesta så man inte blir jätte besviken på testdagen.

På julafton ska jag gå ut till släkten och berätta att jag är gravid. Då är jag i vecka 11 :)

dreamz skrev 2014-12-19 06:39:30 följande:

Det känns så overkligt igår var jag nästan lite "borta" sjukt trött å ont i ryggen, halv sov å drömde att jag hade frossa (?!) att kroppen stötte bort embryot...

Anyways.. Försöker vara positiv! Enligt doktorn var min livmoder bra anatomi! :) och det var ett fint embryo dom satte in. (Den första dom tinade klarade inte upptiningen).

Vad fick ni för några rekommendationer efter ET? Jag fick fråga då sa hon att jag bara skulle ligga på soffan igår å inte ha sex å inte bada (ingen aning hur länge dock). Trodde man skulle få vila typ en halvtimme där men nopp inget sådant.

• bullenochgrisen

Jag försökte nog tänka precis som du, att ta det lugnt fall i fall men annars vara neutral och inte tänka så mycket få det, låta kroppen göra sitt och som vanligt bara följa med i svängarna på denna resa om att få ett barn, man kan inte styra över så mycket och inte heller påverka.

Nej Lutinus får en inte direkt att känna sig sexig, har nog bara haft sex en gång efter ET och det efter ett bad och innan de sista lutinus på kvällen, längtar tills man får sluta helt med dom! Inte långt kvar nu.

Skönt med semester! Vila när du är trött och kör annars på som vanligt fast lite lugnare ;)

Ja du har rätt, den 1/1 är din ruvardag 14 och testdag. Konstigt att de sätter så olika. Jag testade ju inte på ruvardag 14 utan på ruvardag 15 ( på kvällen) så det är mycket möjligt att jag kanske hade haft ett pluss där på min födelsedag, men jag fegade ju lite och ville absolut inte ha någon besvikelse den dagen ;) men testa på ruvardag 14 och 15 för säkerhets skull. Jag köpte clear blues test, både digitalt och vanlig stav. Sen fick jag ett av Rmc.

dreamz skrev 2014-12-19 12:57:24 följande:

Ja eller hur!!! Säkert min hjärna som jävlas lite... Jag försöker att ha en lugn attityd mot detta. Lite inte jätte förväntningar men inte heller jätte negativ!

Ja jag tänker nog så med ang sexet å att bada (jan inte påstå att jag e sugen på sex med vaggisarna som rinner down there...)

Ja jag har tagit lite semester börjar inte jobba förens 29 december :).

Nej inget gravtest fick jag.

Men tänkte på jag har juh test dag 1/1-15 då har det gått 14 dagar å skulle det vara minus då ska jag testa nån dag senare med? Tänkte du skulle testa på ruvardag 17?

• bullenochgrisen

Nej du ska inte oroa dig, tror väl knappast att du halsar i dig corsodylen, du gurglar väl bara munnen med den och då är det inga problem ;)

Konstigt dock att hålet efter tanden inte läkt, jag drog ut min sista visdomstand för ett år sedan ca. Och det har läkt igen så det inte är ett tomt hål där längre.

Är du säker på att de fick ut allt?

Nu när du är gravid så ska man sköta munhygienen noga, man har lättare till både inflammation och hål :(

Slappna av och se till att göra någonting så du kommer bort från tankarna, man blir tokig i know ;) håll dig sysselsatt med spel på mobilen eller städa eller promenera. Det kommer gå bra :) man ska leva på som vanligt, i vanliga fall vet du inte om att ett ägg har befruktats inne i dig, du lever då på som vanligt. Gör likadant nu fast du vet ;)

dreamz skrev 2014-12-20 10:44:17 följande:

Ok skönt.. Fan vad nojig man ska vara då.. ;)

Jag har en visdomstand jag opererat bort som blev ett litet hål (ingen sydde) för några år sen.. Blir infekterar ibland å det ser ut som om jag fått en smäll.. Enda som hjälper e att skölja med corsodyl i ca 2 veckor.

• bullenochgrisen

Stort grattis!!!!!!!Åh vilken lycka. Gick allting bra? En liten julbebis

Längtar12345 skrev 2014-12-20 19:03:20 följande:

Dreamz underbart att du blivit en ruvare!!

Bullen, veckorna tickar på !

I inatt kom vår fina dotter till världen kram

• bullenochgrisen

Jag börjar slappna av lite nu och njuta av den lilla i magen. Går in i vecka 11 på måndag så då blir det dags att berätta för min pappa och min sambos familj, blir nog en bra julklapp ;) sambons syster fick reda på det idag, sambon kunde inte hålla sig längre. Och hon grät av lycka. Helt obeskrivligt vilken lycka. Vi har valt att göra nupp testet, även om jag bara är 25 år så känner jag att man kan ju ta ett blodprov och sedan kolla nackspalten via ultraljud ändå :) vill gärna se den lilla igen :) är inte lika orolig för missfall längre, är mer orolig för foglossning då jag haft känningar i bygden sen vecka 9. Hoppas det går över men fick lite tips av bm osv.

• bullenochgrisen

Hoppas det blir bättre!

Åh alla dessa biverkningar, även trötthet och dåsighet är vanligt från Lutinus.

dreamz skrev 2014-12-21 08:22:17 följande:

Hehe nää bara gurglar ;)

Jo jag gjorde en röntgen förra året då såg dom att det inget fanns kvar.

Ska försöka men det drar i livmodern känns som lite mensvärk.. Läste att det är en av biverkningarna från vaggisarna, någon som känts sån så tidigt i ruvningen ?

• bullenochgrisen

Gud så mysigt! Lycka till med ditt lilla knyte och njut :)

Längtar12345 skrev 2014-12-21 08:05:14 följande:

Allt gick fint! Blev igångsatt man en ballong och efter det tog de hinnorna, då kom värkarna igång och det hela tog 12 tim. Det känns helt overkligt. Jag kan ligga i timmar och titta på henne och fattar inte riktigt att hon verkligen är här. Kram

• bullenochgrisen

God jul!!!

Tror det är runt ruvardag 10 eller 12 som ägget fäster sig. Man kan få något som heter nidationsblödning då, men det är inte alla som får. Jag fick inte det, inte min väninna heller :)

dreamz skrev 2014-12-23 21:27:58 följande:

Vill även passa på och önska alla en riktig god jul! Kraaam!

• bullenochgrisen

Det stämmer. ET dagen räknas som ruvardag 0. Dagen efter et är ruvardag ett.

Jag hade ett tvådagars och hade 17 ruvardag ar innan testdag

azurea skrev 2014-12-24 09:39:41 följande:

Har för mig att dag för ET räknas som dag 0. Sedan ruvar man olika länge innan testdag beroende på hur många dagar embryot odlats.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014