Ja kroppen spelar en en massa spratt. Tre dagar innan jag plussade på testdagen hade jag helt fått för mig att det inte gått vägen, låg ju i tre dagar i ett mörkt rum och bara grät, så plusset blev verkligen en chock för mig då jag var helt hundra på att jag hade fått börja om på ruta ett igen. Hormoner och rädsla säkert ;)
Jag fick rekommendationerna att fortsätta som vanligt, men det gjorde jag inte för den veckan vi gjorde vårat ET hade jag tagit semester så jag var hemma en hel vecka. Vilade mycket, men försökte även hålla igång med att städa, handla och pyssla hemma, men i lugn takt :) det var skönt att vara ledig lite sådär i slutet på oktober/ början på november när man haft det tufft på jobbet innan, då fick man chans att pusta ut. Men sen har jag i princip levt på som vanligt när jag var tillbaka på jobbet.
Man får inte bada eller ha sex på en vecka sa bm till mig, fick även en blankett på det. Det är för att de nu varit inne i din livmoder med en liten liten kateter och därför kan man då lätt få inflammation om man badar eller har sex efter "ingreppet". Jag väntade nog nästan två veckor med badandet och sexet iallafall, bättre att vara på den säkra sidan :)
Fick du graviditets test med dig hem? Va inte så dum som mig att testa i förtid, testade på ruvardag 12, 13 och 14 och alla tre visade minus, jag testade inte på ruvardag 15 för då fyllde jag år och vill inte ha ett minus i födelsedagspresent! På torsdagkvällen ruvardag 16 plussade jag och på vår testdag ruvardag 17 var ju testet också positivt :)
Mina tidiga tester som visade minus gjorde nog att jag hamnade i depression helt i onödan! Inte värt det nu i efterhand även fast det kändes bra då att tjuvtesta så man inte blir jätte besviken på testdagen.
På julafton ska jag gå ut till släkten och berätta att jag är gravid. Då är jag i vecka 11 :)
dreamz skrev 2014-12-19 06:39:30 följande:
Det känns så overkligt igår var jag nästan lite "borta" sjukt trött å ont i ryggen, halv sov å drömde att jag hade frossa (?!) att kroppen stötte bort embryot...
Anyways.. Försöker vara positiv! Enligt doktorn var min livmoder bra anatomi! :) och det var ett fint embryo dom satte in. (Den första dom tinade klarade inte upptiningen).
Vad fick ni för några rekommendationer efter ET? Jag fick fråga då sa hon att jag bara skulle ligga på soffan igår å inte ha sex å inte bada (ingen aning hur länge dock). Trodde man skulle få vila typ en halvtimme där men nopp inget sådant.