Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

7 mm sa dom. Jag frågade om det gjorde någon skillnad om man hade större slemhinna än 7 mm men det sa dom att det inte spelade någon roll för alla är vi så olika och slemhinnan lika så. Jag fortsätter ändå med de två vaginala till natten och tackar er så otroligt mycket för ert stöd och råd. Ni ska bara veta vad det betyder för mig. Ovärderligt! Test dag den 14 november!

• bullenochgrisen

Ska bli spännande att se hur många ägg vi får :) undrar om man kanske får ett samtal senare idag eller om man kan fråga på onsdag.

• bullenochgrisen

Önskar dig ett stort lycka till Nina Camilla! November kommer bli en bra månad för oss känner jag!! Dels så fyller jag år den 12e och testdag den 14! Bara att hålla tummarna och följa med på resan.

Vart den nu tar oss.

Blev förvånad hur stora vaginaltabletter är, härrejösses men mina två första gick bra att få på plats.

Fick meddelande om att min kompis väntar sitt andra barn nu och är i vecka 12. Även om jag blir glad för hennes skull så dog mitt leende jag hade påvägen hem från RMC. Jag vill inte misslyckas! Och ännu mindre nu när det är så många i min närhet som har lyckats! Försöker att kämpa fram det där leendet igen och bara fokusera på mig själv och VÅR resa! Skita i alla andras.

Köpte faktist min första dosett idag, haha härrejösses. Blev inte klok på alla mediciner. Dels progynonet som ska tas två gånger om dagen, omega 3 kapslar två gånger om dagen och nu vitaminer för gravida. Vaginaltabletter ligger dock kvar i sin orginalförpackning. Köpte faktist vitamin burken för gravida på apoteket dels för att jag faktist blir gravid på onsdag och för att jag inte klarade av att svälja mina andra folsyra tabletter. Jag har svårt för att svälja tabletter som inte är glaserade. Nu blir det enklare att hålla koll och då jag läste någonstans att man förlorar mycket vitaminer via hormon behandlingen så kan det nog vara bra att tillföra både det ena och det andra som är samlat i den burken.

• bullenochgrisen

Ringde barnmorskan på RMC Huddinge nyss och frågade hur många ägg donatorn fick ut igår em. Hon svarade 8 stycken!! Jag blev lite besviken då jag hade tippat på flera men o andra sidan är jag överlycklig att vi blev mottagarpar ett istället för två såhär precis innan. Annars hade vi inte fått vara med alls!!! Det ska bli spännande imorgon att se hur de har delat sig. Jag längtar så enormt mycket!!!

• bullenochgrisen

Jag har ingen aning om hur många ägg man brukar få ut. Trodde 8 stycken var rätt dåligt eftersom att man förbereder två mottagarpar och mottagarpar två får vara med om donator plockar fler än 10 ägg. Jag är överlycklig oavsett. De 8 äggen är VÅRA, känns otroligt spännande :) :) hoppas de delar sig perfekt allihopa. Mannen slog ju rekord på RMC med sina krigare så där har vi bra förutsättningar.

Jag är gärna öppen för Syskon försök senare, vet inte vad mannen säger om att bli pappa till tre barn då han har ett sedan tidigare ;) men den frågan dyker upp senare ;) nu vill vi lyckas med detta guldet som de väljer ut imorgon. Hoppas hoppas det är allt jag gör nu förtiden. Försöker att glädjas så mycket som möjligt då de komna 16 dagarna av ruvning kommer bli jobbig och frustrerande! Man vill ju veta direkt! Så imorgon och framåt är det bara att hoppas på att lilla grynet väljer att stanna kvar där 9 månader till!

• bullenochgrisen

8 ägg fick vi, men bara två delade sig. Ett hade delat sig väldigt väldigt bra och det fick jag infört idag. Det andra odlar de ett par dagar till och hoppas att de delar sig bra det med. Så nu håller vi tummarna att detta guld ägget ger oss vår bebis! Nu vankas ruvning, kvack kvack

• bullenochgrisen

Tack sötnosar! Jag ska passa på att njuta. Är det någon som vet när ägget fäster sig? Om den gör det. Tycker mig ha fått mer gulare urin och mer starkt sen insättningen igår. Kan det ha påverkats eller är det bara efter alla tabletter? Men tabletterna har jag ju tagit ett tag och vaginaltabletter har jag ju tagit ett par dagar också. Detta förändringen kom igår kväll. Ett par timmar efter ET. Hur gör ni med kaffe?? Har läst en till två koppar om dagen medan andra säger att det ska undvikas helt pga. Missfallsrisk samt att bebisen sedan inte växer lika bra. Var riktigt sugen på kaffe imorgon. Tänkte att jag bara ska ta en kopp, men drack någon klunk bara sen fick det stå. Kanske ligger något i det undermedvetna?

• bullenochgrisen

Inget bad och inget oskyddat sex efter ET då det kan bli infektion i livmodern då man varit där och pillat. Jag kunde både bada och ha sex efter helgen sa barnmorskan, ca. 5 dagar efter ET. Men jag har köpt honung och citron så jag ska dricka honungen med citron varje morgon istället för kaffe, det lär ju vara bättre iaf :)

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014