Inlägg från: bullenochgrisen |Visa alla inlägg
  • bullenochgrisen

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Barnmorskan ringde upp, jag får börja med 4 progynon tabletter om dagen fram till måndag då vi tar nästa vul istället. Ska köpa E vitamin direkt imorgon efter jobbet!

Visste inte att det var nikotinet som kunde vara skadligt förutom beroendeframkallande ( rökare i 10 år) men röker nu el cigg både med och utan nikotin. Får lämna nikotin vätskan hemma och endast använda de med smak. Håller tummarna för att det lyckas nu! Är ju beredd att göra allt bara jag vet hur jag ska göra! :'(

• bullenochgrisen

Tack redan! BM ringde i tisdags em och sa att jag ska få komma tillbaka på måndag för en koll på slemhinnan. Den skulle inte hinna växa till sig så mycket tills idag fredag. Håller tummarna att 4 tabletter progynon ska göra den större. Har slutat med mina elcigg också. Tänk vad dum man är. Så nu är verkligen humöret på topp ( inte alls) då håller vi tummarna för nästa vecka då, växande slemhinna och att donatorn plockar ut många fina ägg somt vi får ta del av också. Har för mig att rmc skulle ringa idag för att säga en ca. Dag för äggplock.

• bullenochgrisen

RMC ringde precis. Vi är mottagarpar ETT! !! Det andra paret har fått avbryta av andra skäl. Donatorn ska donera på måndag så då ska även jag och sambon in. Han ska lämna sitt bidrag och de ska kolla min slemhinna igen om den ökat. Har den det så gör jag mitt första ET på onsdag. Har den inte det så fryser de in våra ägg. Jag är så lycklig så tårarna sprutar. Har varit så orolig och så osäkert om vi skulle få vara med på denna donatorn som mottagarpar två. Men när kan jag äntligen slappna av lite och bara hålla tummarna.

• bullenochgrisen

Jag tar redan 4 progynon om dagen på måndag ska jag ta vaggisar. Ska jag ta två progynon till som vaggisar menar du? Kan man få för hög dos med hormoner? Tacksam för råd. Det måste gå nu!!

• bullenochgrisen

Jag ska dit på måndag fm. Antar att jag börjar med vaggisar redan då efter vul. Jag hade gärna kommit på vul igår för att kolla också men de trodde inte det skulle ha blivit så stor skillnad så därför mäter vi på måndag. O h nu visade det sig ju att donatorn donerar redan på måndagen så det blir lite tajt. Kan det bli tvärt om effektivitet om man tar för mycket progynon? Jag svarade bra på progynonet vid testcykeln så vi hade räknat med att slemhinnan skulle växa till sig som den gången. Men varför inte höja spänningen ytterligare tycker min kropp... jag kräktes en timme efter att jag svalt två progynon tabletter nyss. Ska jag ta två nya eller hålla tummarna att de togs upp av kroppen innan jag kräktes?

• bullenochgrisen

Jag kör på det! Två vid läggdags säger du. Jag tog två vaggar nu under dagen för att jag kräktes en timme ca. Efter att jag svalt mina två progynon tabletter. Vet inte vad det är för vaggisar jag ska börja ta på måndag fram till onsdag men det var inte progynon iallafall. Ska hämta ut dom på måndag efter besöket då jag jobbar kväll hela helgen. Märkte ca. 30 min efter att jag fört in de två progynon en vaginalt att det började Hmmm hur ska man uttrycka sig på ett fint sätt? Vätska sig där nere haha ;) aja man slutade vara pryd när man började med äd ;) ;) men vad kan den vätskan bero på? Kan man känna att slemhinnan växt på något sätt?

• bullenochgrisen

Tack redan och Nina Camilla. Jag sväljer 4 progynon nu om dagen samt två vaggisar av progynon till natten. Nu håller vi tummarna! !

• bullenochgrisen

Gud vad jag räknar ner nu! Imorgon är det dags för VUL igen. Måtte den där slemhinnan vuxit till sig fint nu!!! I vilket fall som helst så donerar vår donator ägg imorgon och efter min sambos bidrag så blir kanske vår framtida bebis till imorgon eftermiddag! En otrolig känsla. Äntligen är vi här i kön, nu när den dagen man längtat efter äntligen bara är ett par timmar ifrån en. Efter 14 månader i kön! Ursh vad jag håller mina tummar nu. Jag längtar så otroligt mycket! Nu måste det gå!!

• bullenochgrisen

Jag är så glad jag är så glad!! Slemhinnan såg jätte fin ut!!! Så på onsdag eftermiddag gäller det! Vårt första embryotransfer! !!!! Åh vad jag längtar! Nu ska jag till apoteket och hämta ut mina vaginaltabletter som jag ska ta tre gånger om dagen. Samt fortsätta med min progynon dos + två extra vaginalt till natten. Åh håll tummarna nu! En sån härlig känsla ska att äntligen vara här. Som vi har längtat!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014