Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Förstår vad du menar Jenkis! Vissa motgångar är svåra att förstå att man kan komma tillbaka efter men man är verkligen starkare än vad man tror! Handlar väl om att lära sig att hantera sorgen även om man aldrig glömmer den. Har du hört nåt mer ännu? Jag har ruvat i en vecka imorgon. Känner inga gravsymtom alls. Men har å andra sidan inte gjort det såhär tidigt då jag varit gravid så hoppet finns såklart kvar. Och får man symtom så vet man ju inte vad som är symtom och vad som är biverkningar. Usch vilken pina att vänta på TD. Håller tummarna att ni får sätta igång i januari iaf så väntan inte blir för lång för er! Kram
Oh va härligt att höra Helisa!! Stort grattis till ruvningen! Håller tummarna för dig!
Visst är det olidligt att vänta!! Vill bara testa redan nu men tänker inte göra det. Har TD den 22a men testar nog redan på fredan. Har alltid visat om jag varit gravid efter 14 dar så längre tänker jag inte fra ut på pinan. Kram
Håller tummarna Helisa!!
Hej! Ett litet tips bara till er som ska ta cortison / prednisolon vid ET/FET. Ta det tidigt på morgonen! Det är ju ett stresshormon som naturligt i kroppen utsöndras just på morgonen. Jag glömde igår och tog sent på em, somnade 01 i natt. Jag som normalt däckar vid 21 nu med alla hormoner i kroppen. Roligt iofs att vara vaken på en fredagskväll men som sagt, ska ni upp tidigt på morgonen så rek att inte ta det så sent
Kram
Ok förstår. Det ska man självklart respektera men vet sen tidigare att en del inte får någon tidsangivelse då de tar cortison i samband med ÄD och ville dela min erfarenhet. Jag har ordination på morgonen vilket passar mig jättebra. Sover bäst då också
Sen kanske inte alla är så känsliga som jag.
Här är en länk om nån vill läsa mer om prednisolon: www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Prednisolon-Pfizer/