• Juliette F

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla skrev 2014-02-16 11:26:29 följande:
    Juliette: Penny rekommenderar nästa alltid hysteroskopi som kostar 1500 eur för att rensa livmoder från polyper etc. De gör oxå en implantatsnitt i livmoder som de tror hjälpen till fästningen. Snittet håller på 6-8 mån. I mitt fall har jag endo, sköldkörtel och 2 st stora myom och adenymosis och skiljevägg. De syns inte på UL utom myom som i Sverige och i Finland hävdade att de inte påverkar ev graviditet. Penny tror annat och jag fick göra stor laproskopi operation 4000 eur (fick pengar tillbaka från FK pga.endo). Penny tar inte blodprover om man har redan autoimmuna sjukdomar så som endo och sköldkörtel utan sätter mediciner enligt den. Jag knaprar prednisolon, anti-inflammatofiska, virusmediciner, antibiotika och blodtunnande. Penny är bäst och efter stora livmoder make over, tror jag att vi lyckas. Du kan börja med att boka gratis telefonkonsultation med henne och kolla vad hon säger. Jag är säker på att hon vill göra hysto på dig. Vi ÄD har de alltid 2 donatorer redo att man får bättre skörd. Vi fick 7 st blastocystor som är fantastisk! När säsongen börjar hittar man billiga flyg till Aten i april. Hojta till om du behöver mer hjälp. UL visar inte allt och om man har försök flera ggr kan det vara bra att rensa livmoder från spår av gammalt.
    Hur vet man om man har polyper, syns inte det på VUL? Eller görs hysteroskopi oavsett, för att se om det finns polyper eller ej? Alla har väl inte polyper / skiljevägg? Kan man se skiljevägg enbart vid hysteroskopi?

1500 euro är trots allt hiskeligt mycket pengar, om man inte vet säkert att det finns polyper och myom. Ingen har sett någonting hos mig, jag är undersökt av 5 olika gynekologer. Jag är helt med på att sätta in alla stödmediciner som Penny rekommenderar, jag har också sköldkörtelstrul - så du menar att jag inte behöver skicka mensblod till Penny? Jag får penicillin ändå?? Jag är HELT för det!! Skrattande Fick ett tips om att köpa penicillin receptfritt på nätet, men det känns lite riskabelt.. vill helst ha utskrivet av läkare.

Har bara hört positivt om Penny! Om jag ska göra en hysteroskopi trots allt, hur länge måste jag vänta innan jag kan göra ET? Rör det sig om flera månader, för jag antar att det måste läka lite - elller? Kan noll. Skäms Visst gör en hysteroskopi ont, narkos??

Kanske kan man få en läkarremiss och göra hystero billigare i Sverige, någon som lyckats med det? Vi har redan satsat 150 000 SEK IVF-pengar rakt i sjön och kassan börjar sina.. så vi är tacksamma för bra och ekonomiska lösningar. Glad

Har du haft besvär av din endo? Jag har absolut inga symtom på endo, ingen har sett något heller - men jag vet att en av fyra kvinnor går omkring med endo ändå... Rynkar på näsan
  • Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-16 18:01:02 följande:
    Kram till dig Juliette!!
    Tack! Kram tillbaka!!! Hjärta
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-02-16 12:57:38 följande:
    Juliette: Det är det som är problemet att i VUL ser du varken polyper, skiljevägg etc.mina gyn hittade inget även om min livmoder var en katastrof vid operation. Senaste UL i aug-13 och operation i oktober och inget syntes i ULi Sverige. Ta en telefonkonsultation med Penny vad hon rekommenderar. Jag vet att flera som går hos henne har gjort operation. Hon tror på att man ser bättre när man gör hysto att allting är fysisk OK. Det görs i narkos men behövs inte sova i sjukhuset. Du kan få hysto i Sverige med om du har rätt läkare. Vet inte hur länge ska man vänta nästa försök men kan ej tror att flera månader. Min endo är svår och fick vänta i 4 mån innan nästa försök. Penny ordinerar alltid prednisolon baby aspirin och antibiotika. De brukar ta virusodling från livmoder mykoplasma-tester som du kan oxå ta i Sverige. Om du testar positivt på det (sim jag) är det extra viktigt att ta en stark antibiotika kur för båda partner innan nästa försök samt vid plusset. Börja med att ringa till henne och kolla vilka tester kan du göra i Sverige. Endo behöver inte ha symptom tyvärr och kan endast diagnostisera via titthålsoperation. Jag hade mensvärk fr h-te och kraftiga blödningar och blodcystor.
    Tack för svar NinaCamilla, det betyder guld!! {#emotions_dlg.flower} Jag ska ta en allvarlig funderare på att göra hysteroskopi hos Penny.
    Jag ska ringa Penny i morgon, men går det inte att maila? Jag vet inte om jag kan fixa en remiss i Sverige, och dessutom har jag hört att de inte är lika noggranna här som i Aten - så då kan man ju lika gärna köra hela vägen och hoppas det blir ordentligt gjort!

Men om man kan se endo med titthålsoperation - behövs hysteroskopi då? Detta är en djungel för mig som du hör Glad.

Jag har ju aldrig haft problem med endo, eller svåra smärtor vid mens och så. Men jag är beredd på precis allt nu!! Jag viill jättegärna ha kontakt med Penny, och hoppas hon kan ordinera antibiotika till mig.

Hur skickar man mensblod?? I ett rör? Via specialpaket express, kylt eller? Ska det vara på en viss dag i cykeln osv?? Eller är det helt enkelt bäst att åka ner dit och göra allt där nere?
  • Juliette F
    Jenkis skrev 2014-02-16 15:41:32 följande:
    Oj, oj, oj! Förstår att du är ledsen och att det suger feta...

Penny på Serum har man ju hört talas om, så om du orkar och får till det ekonomiska, så kan det bli en hit!

Hoppas verkligen du får bra tips hur du på snabbaste och billigast sätt kan komma vidare till Plus

Styrkekram!

Tack, vi får skrapa ihop besparingar och jag ska jobba lite extra framöver. Det löser sig nog ::)
  • Juliette F
    Zinfandel skrev 2014-02-16 16:34:23 följande:
    Juliette: sorry att jag bara dundrar in här men jag måste förtydliga ett par saker så att du inte fattar fel beslut. Penny är inte läkare och arbetar inte främst med immunolgi och när hon gör det så är det oftast i lågdos, även om även hon har börjat anamma alla nyare immunologiska läkemedel. Hennes främsta specilalité och kunskap är livmodern, hennes övertygelse är att om den inte är i balans så kan det aldrig bli någon graviditet oavsett immunologi, endokrinologi osv. Penny är en underbar kvinna på alla sätt och jag rekommenderar henne varmt för vaginaltester, hysteroskopi osv. Däremot för immunologi så är det Dr D på Life Clinic som gör bredare utredningar och uppföljningar och glädjande nog så verkar han ha utökat sina behandlingsmetoder som tidigare var alldeles för snäva. Tilläggas bör också att det är långt ifrån alla som lyckas efter undersökning och behandling i Aten, även om det säkert är mer än hälften som lyckas. De som lyckas är oftast de som har hyfsat lätt för att bli gravida men med upprepade missfall.

Ang hysteroskopi så är det värt att lägga pengarna på att göra en riktig via Serum. I Sverige och Danmark så går man endast in med kamera och kollar efter och tar bort myom, cystor och endo. I Aten är det betydligt mer omfattande, livmodern dammsugas på ärrvävnader, infektionsspår, och dessutom görs ett implantationssnitt som inte ska förväxlas med priming och du får med dig allt på en CD till fredagsmyset Flört.

Att skicka mensblod är att rekommendera, det är enkelt och billigt. Ureaplasma är viktigt att behandla för det kan förhindra en graviditet.

Googla endo-kost, det finns massor med bra läsning. Du bör bl a utesluta gluten, mejeri & soja.

Sist men inte minst så vill jag bara berätta att en väninna testade negativt med ÄD-blastisar på RD12 men positivt på RD 14 och tvillingarna är nu 2 månader Kyss
    Jag tror att något felar i min livmoder - min intuition säger att Penny är den jag ska kontakta. Men jag är även öppen för andra förslag, och Dr D har jag hört talas om. Först och främst vill jag dock utesluta fel i livmodern - Ureaplasma, mykoplasma osv, samt ev göra hysteroskopi. Det känns som en bra början. Hittar Penny något knasigt livmodern så är ju mycket vunnet!!

Har även hört att Penny skriver ut lipogener, något jag är mycket intresserad av!! Kan hon dessutom ge mig IMS-ET (om jag gör mitt ED där) så är min lycka gjord. Jag vet att hon kommer höja min kortisondos, och bara det är ju kanonbra. Har fått många PM i min inbox där man säger att just kombinationen penicillin + högre dos kortison (minst 15-20 mg) i samband med ET ÄNTLIGEN har gett plus, efter massa minus. I många fall så har alltå just den kombinationen funkat. Hoppas att det kan vara något för mig....
    Men du får jättegärna berätta mer om Dr D och vad han kan sätta in för mediciner till en sån som jag, som har hashimotos! Solig

Gluten, soja och mjölkprodukter har jag inte ätit på över ett år.

Jag har googlat endokost (t o m länkat till såna sidor här på FL) och äter optimalt, det tror jag. Jag har testat negativt i dag på ruvardag 14/15 med blastisar, så hoppet är nog tyvärr ute... Gråter men jag ska göra ett blodprov i morgon för det kräver kliniken... och mensen är inte här än, medicinfri sedan 2 dygn. BIM +4. Skulle nog nästan dö om jag var gravid trots allt Förvånad, men det tror jag inte. Sån tur har jag inte. Skrattande Jag lovar äta upp min gamla hatt om jag är gravid trots allt!!! 
  • Juliette F
    Zinfandel skrev 2014-02-16 22:07:30 följande:
    Jag beklagar verkligen Gråter

Ja, du gör heeelt rätt i att kolla upp livmodern, där kan dölja sig fler svar än vi anar. 

Penny högdosbehandlar inte, hon ligger helst på 5 mg fram till ET eftersom tror att högre doser försvårar implantation (jag har en vän som behandlas där i detta nu) men höjer till 15-20 mg efter. Vill du ha högre doser så ska du istället ta det ändå eller vända dig till Gorgy eller Braverman.

Boka ett telefonmöte med Penny snarast, hon brukar svara på mail sent på kvällarna men ofta samma dag.

Dina åkommor hade sannolikt behandlats med IL, LIT eller Neupogen & Letrozole.
    Tusen tack för svar Zinfandel - din kunskap är ovärderlig!! Ja, livmodern ska kollas upp. Hysteroskopi trolig. Har haft världens tur - fick tid i morgon fm redan (ringde idag) hos en kvinnlig gyn som ska vara riktigt bra enl säker källla!! Jippi!! Skrattande Hade ju en gyngubbe 50+ förr, som gjorde allt fel, var elak, sur, motsträvig, sa taskiga saker om min ålder osv. Skrikandes Sååå skönt att ha dumpat honom och hittat en ny KVINNA, som tar halva arvodet jämfört med gubben :)) Sånt gillar vi - och hon är privat. Relativt ny i gemet, så kanske hon ligger lite lägre i pris pga det. Förhoppningsvis med de senaste kunskaperna / forskningsrönen i bagaget :)).

Min erfarenhet av 50+ gynekologer är att de ofta inte (undantag finns) är så intresserade av att uppdatera sina kunskaper...De håvar in sina feta, säkra arvoden ändå.Obestämd

Jag ska kolla upp det här med IL, LIT och Neupogen. {#emotions_dlg.flower} Fick en jättelista med tester från Veronika på Reprogenesis, som jag egentligen skulle ha tagit INNAN ET... Skrikandes pga min immunproblematik mm, men det hade hon liksom missat, fast jag nämnde hashimotos 3-4 ggr i mina mail. Men hon verkar så överbelastad med mail så hon lägger inte allt på minnet - och slarvar något enormt. Jag har råkat illa ut, och hittade massor av negativt på  2 engelska forum om alla hennes missar...

Dessa tester rekommenderar HON, och doktorn ska föreslå fler (han är på semester denna veckan). Vad tror du zinfandel??

Heamatology: Leiden, Factor V R2, factor II protrombin, MTHFR(C677T), MTHFR(A1298C), Factor XIII, PAI-I, EPCR (A4600G), EPCR (G4678C)

Immunology: anti - ovarium Ig ELISA, anti - Zonapellucida Ig ELISA, anti - sperm Ig ELISA, anti - kardiolipin - IgG, IgA, IgM, anti - beta - glykoprotein IgA, anti - beta - glykoprotein IgG, anti - beta - glykoprotein IgM

Andra tips jag har fått i forumet:

From trombomutation:
    Polymorfisms of Gen MTHFR C677T

Polymorfisms of Gen MTHFR A1298C

Mutation of Gen F5 – Leiden FVL G1691A

Mutation of gen FII G20210A

• Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-17 15:45:19 följande:
    Fått svar på hcg provet jag tog imorse. Hade ökat!!! Jippie Är 43500 nu och jag är nog i V6+3 - 6+5 ungefär. Vul nästa måndag. Kram ps. Jenkis, vilken vecka är du i nu? Hoppas du mår bättre!!

GRATTIS!! Helt underbart att se att andra plussar. Ger hopp åt oss som väntar på plusset. {#emotions_dlg.flower}
  • Juliette F
    Jenkis skrev 2014-02-18 18:16:11 följande:
    Översta bilden är på morgonen innan frukost och den nedre är en kvällsbild ett par timmar efter mat. Känner mig inte svullen, uppblåst eller förstoppad, utan det är bara ont om plats på något sätt.

Man anar allt att det har flyttat in en liten.. Solig Underbart! Njut, du är gravid!
  • Juliette F
    villsågärna38 skrev 2014-02-18 16:11:37 följande:

Tack Juliette!! Hoppas så att det snart går vägen för dig!! Kram

Tack, vi håller hoppet levande. Solig
  • Juliette F
    Irma01 skrev 2014-02-18 19:57:42 följande:
    Jenkis, härligt!

Juliette, håller alla tummar för dig med!
    Tusen tack! Det blev inget denna gång, Serum i Aten nästa!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014