Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Redan47 skrev 2014-03-10 19:32:35 följande:
spännande juliette! Vi har också kontaktat Serum och ska ha en tel konsultation på onsdagkväll. Väntar på min blödning, så ska jag skicka ett prov till Athen. De efterfrågar en grundlig undersökning av min livmoder efter mina två förlossningar och kemiska graviditeter. Jag vill ju komma igång så fort som bara den- så ag är nyfiken på hur och vad som ska knåpas ihop denna gång. Occh schemat.
Jag är iallfall mycket imponerad av serums administrativa organisation iallafall. Säger ju inget om deras success graviditeter. Är det någon som vet den? Jag googlar men finner inget.
Intralipid droppet- ja till det behöver vi en sköterska. känner du någon i din krets? Jag ska börja undersöka det. Det klassas ju som eftervård, så då ska vi egentligen få det gjort på VC- primärvården. Kan se på Aten tråden att detta inte är självklart.
NinaCamilla: även om det är mkt vanligt med blödningar vid ÄD så är det ju lika oroligt att blöda när vi inte ska. Det ringer ju någon automat larm då! Visst var det för tidigt att se något. Men nästa gång kommer du se något! Vänta du, ha tillit! Du behöver bara tro på att du gravid och inget annat förrän motsatsen är bevisad, eller hur?!

Någon sköterska känner jag inte direkt.. men ska försöka ordna. Är det väldigt komplicerat med droppet, jag menar går det inte att lära sig ta droppet på sig själv - eller om partnern gör det efter tydliga instruktioner? Ungefär som en intramuskulär injektion?
Angående Serums success rate så är den nog lika hög som på de flesta andra bra kliniker, för färskförsök. Men för fryst ligger de liiite sämre till än vad jag önskar.

3-4 embryor tinade ska stoppas in för ca 50% chans, enl deras info. Samma pris oavsett antal som stoppas in.
2 st räcker i t e x Tjeckien för samma chans, men jag tror det beror på OM de har använt embryoscope. Jag har satt gränsen vid 2 st.
Vi vill ju helst ha frysta donerade embryor, då makens spermier varit kassa o mina ägg nog för gamla - men nu säger en läkare på Serum att de kurerat många män med dåliga spermier, som haft ureaplasma, med Doxycyclin. Som maken nu tar. Så vi får se om 2 månader när det är dags för nytt spermaprov, om makens simmare piggnat till sig