• dreamz

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

bullenochgrisen skrev 2014-11-15 23:13:53 följande:

I know that feeling! Vaggisarna lutinus är de värsta medicinerna jag tagit. Fyfan så obehagliga. Man känner sig så ofräsch när det rinner ut tablettrester så man måste ha binda på dig dygnet runt. On jag måste fortsätta med dessa fram till vecka 10! Ursh Ursh ursh men hjälper det min bebis i magen så får jag stå ut.ntror jag betalade 700 eller lite mer för tre askar med Lutinus, räcker ca. 10 daga då iallafall jag tar 6 st om dagen. Sist betalade jag bara 300 kronor så jag är nära högkostnadsskydd också. Skönt det iallafall. Glöm inte folsyra nu :) håller tummarna

Folsyra?

Ska jag äta det innan ET? Bättre chans att det fastnar då?
  • dreamz
    Blomman701 skrev 2014-11-16 07:49:34 följande:
    Du ska äta folsyra för att utesluta risken för ryggmärgsbråk på barnet. :)
    Jo men ska man börja äta det innan man gör ET?
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-11-16 12:01:14 följande:

Börja ta det redan nu. De brukar rekommendera en månad innan ET till och med just för att minska risken för ryggmärgsbråck på barnet sen om du blir gravid. Jag åt folsyra typ tre månader innan.

Ahhh oki! Något mer man ska äta innan oxå?

Tack för tipsen :D
  • dreamz

Läste på förpackningen att nässprayen kan påverka bilkörningen med fokuseringen och att man kan få yrsel..

Har ni upplevt några biverkningar av era mediciner?

• dreamz
    swede skrev 2014-11-17 10:33:37 följande:
    Min först behandling fick jag en fruktansvärd huvudvärk. Det dunkade något fruktansvärt. Kanske lite, lite yr någon gång när jag tar piller...men annars mår jag bra.
    Känner mig totalt ofokuserad, yr, lite lätt illamående i morse trött.. Blääää

Som sagt vad gör man inte för att få resultat!

Är det någon som har blivit sjukskriven för detta som vi håller på med?
  • dreamz
    swede skrev 2014-11-17 13:40:53 följande:

Dreamz, det finns säkert flera som fått sjukskrivningar vid behandling. Vissa jobb går till exempel inte att utföra under behandling. Hur man mår är väldigt individuellt. Har du någon att prata med? Kurator eller liknande? Kan vara skönt. Jag har en kurator som jag går till och det hjälper mig lite grann...Sen är vi ett gäng tjejer som är ofrivilligt barnlösa som brukar träffas och fika och prata om det vi går igenom. Jag vet inte var du bor i Sverige, men bor du i södra delarna är du mycket välkommen att följa med på en träff. Såklart är du välkommen var du än bor...!

Kroppen är ju inte alls van med alla mediciner som helt plötsligt invaderar oss. Så det tar också lite tid för kroppen att vänja sig. Min första behandling var jobbig med medicin och så, nu tycker jag att det går bättre.

Kram på dig

Vad gullig du e!

Södra som i typ Skåne?

Själv bor jag mer i mitten av Sverige :).

Nej jag har inte vågat pratat med någon av rädsla att vi inte skulle bli godkända...

Jag ska vara hemma ett tag nu å ta hand om mig själv, stressa ner å ta det lugnt så allt blir bra . Känns skönt... Väldigt skönt!

Kram!
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-11-18 09:27:28 följande:

håller tummarna! Vilket datum är det dags för FET?

Frågar du mig? :)

Vi har nån gång under vecka 51 får mer Info efter blodprovet å ultraljudet

Hur går det för dig Bullen? :)
  • dreamz
    machmu skrev 2014-11-20 06:50:35 följande:

Hej alla,
    Ny i tråden. Vi har gjort ÄD, tre försök hos IVI Valencia. Funderar på att byta klinik eftersom de gjort en del missar. Är det någon som har erfarenhet av Instituto Bernabeu i Alicante? De har en Pregnancy Guarantee!?! Låter lite för bra för att vara sant. Någon som har erfarenhet eller läst något om det? Man blir så snurrig och villrådig med alla stora beslut som måste tas. 

Hej och välkommen! :D

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig då jag å min sambo gör via landstinget (första försöket).

Men lycka till!
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-11-20 14:53:54 följande:

Ja det var dig jag frågade :) härligt att vara igång! Nu är det nära :)

Det går bra för mig, i think! Gick in i vecka 6 i måndags, skrev in mig hos mödravården då också och ska på inskrivnings samtal den 18 december, veckan efter ul på RMC. Om ul ser bra ut den 11 december på Huddinge så lämnar de över till mödravården :)

Har inte så jätte problem med symtomen/ biverkningarna av graviditete än så länge ( kanske kommer senare, hoppas inte)

Har växtvärk i livmodern lite då och då, ömma bröst och en enorm trötthet. Känner mig lite uppblåst i magen och öftare hungrig. Har alltid haft svårt att äta på morgonen och brukar inte bli hungrig förens närmare lunch, men nu som gravid vaknar jag med en enorm hunger. Går in i ny vecka på måndagar så på måndag går jag in i vecka 7!! Känns jätte konstigt. Längtar så mycket till ultraljudet den 11 december. Då kanske det blir mer verkligt när man får se det lilla hjärtat ticka.

Åhhh!

Förstår att du längtar!!! <3

Hoppas tiden går undan till ditt ul! :)

En dum fråga.. ET= embryo transfer FET= frozen embryo transfer? Blir vimsig av alla förkortningar :P
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014