• dreamz

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

bullenochgrisen skrev 2014-12-10 11:46:18 följande:

Jo jag fick börja med lutinus vaggisrna två dagar innan ET, var och mätte slemhinnan på måndagen den 27 e oktober och då hade den precis blivit 7 mm, den dagen donerade donatorn också samt min sambo lämnade sitt bidrag. Onsdagen den 29 oktober gjorde vi ET :)

Jag hade flytningar av Progynonet. Men Vaggisarna är värst! Längtar tills jag får sluta med dom och slippa ha binda på mig dag som natt. Det rinner liksom ut kladdiga medicinrester, känns som att mensen kommer, jätte läskigt. + att man kan bli väldigt trött av dom också. Nu är det bara en dag kvar!!!! Har längtat sååå mycket i flera veckor n att få se om det fortfarande bor någon i min mage eller om den vandrat vidare. Är så rädd för missfall och speciellt nu när jag mått bra i tre dagar ( förutom tröttheten) jag hoppas ju att det är för att min kropp har vant sig. Lovar att uppdatera så fort jag varit på vul :)

ah ok!
    Vet att det e lite så där oväsentlig fråga men hur sjutton gör ni när ni e på jobbet med vaggisarna?? vem fasen har stor lust att fläka ut sig inne på toan å försöka få in en sån tablett just där inne.. ;)
  • dreamz

Hehe jobbar oxå inom vården... Haha tvålen å handspriten är mina bästa vänner på jobbet ;).. Lite arbetsskadad här med.. Tvättar mig som en galning hemma oxå ;).

• dreamz

Tänker på dig idag bullen&grisen!!

Hoppas att ditt ultraljud går bra! Håller alla tummar å tår! :)

Kram

• dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-12-11 10:19:41 följande:

Tack snälla du! Nu har vi precis kommit hem efter VULet och allt såg så fint ut!! Vi fick se vår lilla bebis på skärmen och hjärtat tickade så fint så fint, helt underbar känsla, tårarna bara forsade längs kinderna, vilken glädje och lycka! Nu kan jag slappna av lite hihi :) bebisen var hela 2 cm stor hihi ;) kan inte lägga in ultraljudsbilden från ip-adress konstigt nog, ska se om jag kan från datorn sen. Annars finns den på min blogg: www.livetsstoramening.devote.se beräknad Till den 19 Juli :)

Åh jag blir varm inombords!! Vad underbart Bullen!!!! ;D en liten sommar bebis! ;D

Jag mätte 7mm å fått datum för insättning nästa vecka!! Hihi :D :). Så nu ska jag börja med vaggisarna på måndag ;).
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-12-11 14:59:00 följande:

Hihi ja :) så håll humöret uppe! det kan visst gå på första försöket ;)
    Det var en sådan lättnad när vi fick se den lilla krabaten på skärmen och det fina lilla hjärtat. Jag är verkligen gravid nu!! det har varit så årt att ta in även fast jag mått illa och haft alla möjliga symtom så blev det så verkligt när vi fick se vår lilla bebis där inna och att an/ hon mår bra.
    Vi kallar den för Casper för på bilden så ligger han/hon platt å man ser inte konturerna och jag tycker den ser ut som lilla spöket Casper ;) ;)

gud så roligt att du är igång nu, nu är det nära!!!! :) :)

Mysigt!! <3

Japp å gubben tar lite semester för han ville visst vara hemma å greja å skämma bort mig lite . Dagen innan ET :-P.

Detta e rätt häftigt hur långt man kommit i vetenskapen egentligen! :)
  • dreamz
    Längtar12345 skrev 2014-12-11 19:57:09 följande:
    Yeay vad gullig. Helt otrolig känsla att se det lilla hjärtat. Nu är ni på god väg Bullen. Härligt.

Dreamz: spännande att ni närmar er!!! Underbart.

Jag var också på läkarbesök idag och har gått en dag över tiden. Är öppen 2 cm och läkaren petade på min bebis huvud med två fingrar. Bebisen blev sur och sparkade mig på revbenen, haha. Fick gå hem igen för att fortsätta öppna mig hemma. Åter till läkare på tisdag om förlossningen inte kommit igång tills dess.
    Hehe barnet gav igen..! ;) vad gulligt! Mysigt snart har du din bebis i famnen! <3

Hoppas att det sätts igång ordentlig nu då! :)
  • dreamz

Åh neeej... Då va man inne på förkylning nummer två inom en månad.... *suck*

Hoppas det ger med sig innan ET nästa vecka!! :(

• dreamz
    Redan47 skrev 2014-12-12 12:14:56 följande:

Nedsatt immun ingen nackdel inför transfer.

Gött! ;) då får man väl hoppas på att förkylningen å febern håller i sig ett tag till
  • dreamz
    Längtar12345 skrev 2014-12-11 20:38:22 följande:
    Ja eller hur, vi får en chans till att få en familj som vi inte kunnat utan att få hjälp. Jag tänker ofta på vår anonyma donator som som gått igenom ivf behandlingen och valt att ge oss denna lilla cell som blivit till vilda bebisen i min mage. Jag blir ofta tårögd när jag tänker på donatorn, och tacksam och ödmjuk. Vi ha anmält min man som donator nu och förhoppningsvis kan han donera sina fina simmare till våren, för att ge andra samma chans som vi fått.

Gällande illamåendet så kräktes jag i stort sätt dagligen till v 17 ca. Jag använde såna där armband som finns på Apoteket och jag tyckte att de hjälpte mig. Fick även illamående tabletter som jag mest blev trött av. Förövrigt åt jag bara precis sådant som jag kände för stunden så det blev lite dyrt matkontot i början men så fick det bli. Jag åt bara det jag var sugen på. När jag kräktes mycket åt jag sådant som smakar bra båda vägarna, haha. Alltså både att dricka och kräkas upp igen. Typ drickyoghurt och nyponsoppa, hehe. :)
    Vi är oxå inne på att låta min sambo donera sperma men vi är lite osäkra på om han är för gammal? Han är snart 40
  • dreamz

Idag var det startdagen för vaggisarna å tänkte efter första att detta var juh inte såå farligt (tänkte på vad du sa Bullen om hur det rinner osv) efter andra tji fick jag...! Känns som om det e mens å man känner sig väldigt ofräsch!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014