• dreamz

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

azurea skrev 2014-12-19 18:25:36 följande:
    Att du var småsjuk innan var nog bara bra, då är immunförsvaret redan lite nedsatt vilket inte alls är negativt. Men att trigga igång det på nytt med nya baciller ska man undvika, iaf så som jag förstått. Om jag är ute och cyklar får någon annan gärna rätta mig.
    Tror jag hade/fortfarande har en liten inflammation vid ryggslutet.. Å det blev värre igår.. Däckade verkligen totalt på soffan när vi kom hem (ca 2h bil resa hem)...

Kunde inte kissa efteråt.. Fick för mig att jag hade kissat ut embryot.. Ja jösses.. Nojig man kan bli!
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-12-19 16:17:15 följande:

Jag försökte nog tänka precis som du, att ta det lugnt fall i fall men annars vara neutral och inte tänka så mycket få det, låta kroppen göra sitt och som vanligt bara följa med i svängarna på denna resa om att få ett barn, man kan inte styra över så mycket och inte heller påverka.

Nej Lutinus får en inte direkt att känna sig sexig, har nog bara haft sex en gång efter ET och det efter ett bad och innan de sista lutinus på kvällen, längtar tills man får sluta helt med dom! Inte långt kvar nu.

Skönt med semester! Vila när du är trött och kör annars på som vanligt fast lite lugnare ;)

Ja du har rätt, den 1/1 är din ruvardag 14 och testdag. Konstigt att de sätter så olika. Jag testade ju inte på ruvardag 14 utan på ruvardag 15 ( på kvällen) så det är mycket möjligt att jag kanske hade haft ett pluss där på min födelsedag, men jag fegade ju lite och ville absolut inte ha någon besvikelse den dagen ;) men testa på ruvardag 14 och 15 för säkerhets skull. Jag köpte clear blues test, både digitalt och vanlig stav. Sen fick jag ett av Rmc.

Kommer kännas väldigt konstigt att köpa ett grav test.. Ännu konstigare om det skulle visas som positivt..
  • dreamz

Men åhhh har nu åkt på en inflamation i tandköttet..å så klart undrar man om det påverkar ruvningen??

Kan man skölja med corsodyl? (Sköljer munnen med vanlig munskölj)

• dreamz
    Redan47 skrev 2014-12-20 09:12:54 följande:

Dream, klart det inte gör. Du har ju varit ngt nedsatt om jag tolkat dina inlägg tidigare. Jag borstar tänder som vanligt när jag fått inflammation.

Ok skönt.. Fan vad nojig man ska vara då.. ;)

Jag har en visdomstand jag opererat bort som blev ett litet hål (ingen sydde) för några år sen.. Blir infekterar ibland å det ser ut som om jag fått en smäll.. Enda som hjälper e att skölja med corsodyl i ca 2 veckor.
  • dreamz
    Längtar12345 skrev 2014-12-20 19:03:20 följande:

Dreamz underbart att du blivit en ruvare!!

Bullen, veckorna tickar på !

I inatt kom vår fina dotter till världen smile2.gif kram

Grattis!!

Åh vad härligt!! Kraaam
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-12-20 10:56:56 följande:

Nej du ska inte oroa dig, tror väl knappast att du halsar i dig corsodylen, du gurglar väl bara munnen med den och då är det inga problem ;)

Konstigt dock att hålet efter tanden inte läkt, jag drog ut min sista visdomstand för ett år sedan ca. Och det har läkt igen så det inte är ett tomt hål där längre.

Är du säker på att de fick ut allt?

Nu när du är gravid så ska man sköta munhygienen noga, man har lättare till både inflammation och hål :(

Slappna av och se till att göra någonting så du kommer bort från tankarna, man blir tokig i know ;) håll dig sysselsatt med spel på mobilen eller städa eller promenera. Det kommer gå bra :) man ska leva på som vanligt, i vanliga fall vet du inte om att ett ägg har befruktats inne i dig, du lever då på som vanligt. Gör likadant nu fast du vet ;)

Hehe nää bara gurglar ;)

Jo jag gjorde en röntgen förra året då såg dom att det inget fanns kvar.

Ska försöka men det drar i livmodern känns som lite mensvärk.. Läste att det är en av biverkningarna från vaggisarna, någon som känts sån så tidigt i ruvningen ?
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-12-21 11:08:20 följande:

Hoppas det blir bättre!

Åh alla dessa biverkningar, även trötthet och dåsighet är vanligt från Lutinus.

Japp.. Somnar som en klubbad säl på soffan tidigt...
  • dreamz
    Redan47 skrev 2014-12-21 09:13:38 följande:

Längtar grattis igen!!!

Att ruva inkl medicin kan upplevas samma som gravidsymtom. Ja pga intag av hormonerna. Du är ju kemiskt gravid så att säga!

Ja lite därför jag känner mig neutral vill inte tolka in för mycket..

Men undrar lite om det är något som fastnat än ;). Är inne på ruvar dag 6 (eller hur räknar man? Jag räknar torsdags då jag fick ET som ruvardag1)
  • dreamz
    bullenochgrisen skrev 2014-12-24 12:50:11 följande:

Det stämmer. ET dagen räknas som ruvardag 0. Dagen efter et är ruvardag ett.

Jag hade ett tvådagars och hade 17 ruvardag ar innan testdag

Okay!

Jag fick ett två dagars embryo + 1 (upptiningsdagen?) och ska ruva 14 dagar.

Önskar jag kunde spola fram tiden lite så att jag kan testa nu! ;)
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014