• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2013-12-29 20:23:51 följande:
    Skall leta reda på mitt inlägg om det.
    villsågärna38 skrev 2013-12-29 18:42:18 följande:
    Nä men förlåt Jojjo!! Skulle naturligtvis stå Jojjo77!! Usch, jag har slutat med hormonerna nu och har värsta mensvärken, störtblödning och är hormonell som attan Skyller på det!! Sorry återigen! Kram
    He, he. Har gjort liknande som gravid och snurrig. Trodde två nick var samma person och den ena blev lite stingslig när jag undrade hur hennes bf-datum hängde ihop och skrev att hon hade barn sedan tidigare

Hi, hi!! Jag var likadan som gravid allmänt förvirrad nu med!! Kram
  • NinaCamilla

Har några andra gått på akupunktur i samband med ET? Vår klinik rekommenderade det efteråt. Jag har gått 6 mån varje vecka på akupunktur men kände inte att det hjälpte något. Jag har endo och trodde att smärtlindring skulle hjälpa men hjälpte endast vid behandlingstillfälle. Dyrt är det också.

• Jenkis
    NinaCamilla skrev 2013-12-29 20:44:28 följande:
    Har några andra gått på akupunktur i samband med ET? Vår klinik rekommenderade det efteråt. Jag har gått 6 mån varje vecka på akupunktur men kände inte att det hjälpte något. Jag har endo och trodde att smärtlindring skulle hjälpa men hjälpte endast vid behandlingstillfälle. Dyrt är det också.
    Inför vårt färskförsök hade jag gått 6 månader på akupunktur. Gjorde sista behandlingen ett par dagar innan ET. Det hjälpte inte mig då i alla fall. Fem månader senare och tredje försöket (andra FET) blev jag gravid. Som så många andra skrivit, beror väl 99% på embryot om det blir något så....

Men jag är även för tanken det där med överaktivt immunförsvar, näringsbrist (handlar inte om vikten utan om näringsämnen i kroppen. Man kan vara fet och ha näringsbrist.) och allmän obalans. Så kost, tillskott och akupunktur är ju inte alls fel! Men jag tror inte på att ta ett par beh strax innan ET bara. Att balansera upp kroppen tar tid, så det kan man ju roa sig med när man står i äggdonationskön Sen är det immunförsvaret med som kan ställa till det...
  • Frk Röd

Tack, villsågärna38 och Jenkis.
    Jag fick blodförtunnande (innohep) vid min första behandling (där jag inte blev gravid) men inte Prednisolon. Jag ska prata med min klinik och höra vad de säger om det. Har en bra privat gyn men vet inte hur de ställer sig till Prednisolon så du får gärna inboxa mig namnet på kliniken som du vet kan hjälpa till.

• Helisa
    Gott Nytt År alla som kämpar! Hjärta
    Må 2014 bli året när vi alla får fantastiska bebisar! Gravid Nalle
  • Jenkis
    Helisa skrev 2013-12-31 14:35:17 följande:
    Gott Nytt År alla som kämpar!  Må 2014 bli året när vi alla får fantastiska bebisar!  

Yes!
  • villsågärna38
    Helisa skrev 2013-12-31 14:35:17 följande:
    Gott Nytt År alla som kämpar!  Må 2014 bli året när vi alla får fantastiska bebisar!  

Detsamma! Kram
  • Redan47

Vad är fördelen att göra ett "mensuppehåll " mellan försöken? Riga vill jag väntar till nästa mens....

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014