• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    camillab74 skrev 2013-10-28 19:18:33 följande:
    Är det någon av er som testat akupunktur innan och inför ET? Funderar på att testa det inför nästa ÄD. Har läst om många som först misslyckats men lyckats bli gravida i samband med akupunktur inför ägginsättning.
    Jag har testat, men kan inte ge något tillförlitligt svar eftersom vår donator svarade dåligt och insättningen blev en vecka sen. Tror att min slemhinna inte var helt OK vid det försöket och därför funkade det inte.

Körde regelbundet akupunktur sex månader före detta försök och försök nr 3 lyckades. Hade då inte fått akupunktur på fem månader när vi väl plussade.
  • camillab74

Jenkis skrev 2013-10-29 18:56:58 följande: Jag har testat, men kan inte ge något tillförlitligt svar eftersom vår donator svarade dåligt och insättningen blev en vecka sen. Tror att min slemhinna inte var helt OK vid det försöket och därför funkade det inte. Körde regelbundet akupunktur sex månader före detta försök och försök nr 3 lyckades. Hade då inte fått akupunktur på fem månader när vi väl plussade. Hur ofta gjorde du akupunktur en el flera ggr i veckan? Man läser ju om allt som kan hjälpa för att lyckas, men det e ju så olika hur det lyckas ändå. Hur tjock ska slemhinnan helst vara vid ET? Min var 12 mm och de sa att den var fin.

• camillab74

Jenkis: Inlägget blev lite rörigt , gick inte riktigt att citera inlägget via mobilen, så mitt inlägg kom in i ditt 😁

• Tom kartong

Vi har gjort sex insättningar med donerade ägg från tre olika donatorer, ingen har lett till graviditet. Nu har vi två embryon kvar i frysen, ett femdagars som ska sättas in på tisdag och ett sexdagars. Jag önskar så att det fanns något vi kunde göra, men läkarna säger varje gång att vi bara ska vänta och se. Det är svårt att tro att det någonsin kommer att fungera... Vi håller tummarna för att det blir sjunde gången gillt (eller elfte totalt). Lycka till alla!

• camillab74
    Tom kartong skrev 2013-10-30 08:52:37 följande:
    Vi har gjort sex insättningar med donerade ägg från tre olika donatorer, ingen har lett till graviditet. Nu har vi två embryon kvar i frysen, ett femdagars som ska sättas in på tisdag och ett sexdagars. Jag önskar så att det fanns något vi kunde göra, men läkarna säger varje gång att vi bara ska vänta och se. Det är svårt att tro att det någonsin kommer att fungera... Vi håller tummarna för att det blir sjunde gången gillt (eller elfte totalt). Lycka till alla!

Önskar dig verkligen lycka till och hoppas det går vägen denna gången!
  • Jojjo77
    Lycka lycka lycka till!!!
  • Lillan15

Lycka till kära du!
  • Helisa
    Lycka till! Jag håller tummarna! Önskar dig kraft och ork att hålla hoppet uppe!
  • Helisa

På måndag börjar jag med Estrofem (2 mg) och Fraxiparine-sprutor (förebyggande mot blodpropp). Är INTE van vid att ge mig själv sprutor, men det får gå. Bör inte vara alltför svårt.

• Jojjo77
    Helisa skrev 2013-11-01 11:36:28 följande:
    På måndag börjar jag med Estrofem (2 mg) och Fraxiparine-sprutor (förebyggande mot blodpropp). Är INTE van vid att ge mig själv sprutor, men det får gå. Bör inte vara alltför svårt.
    Lycka till. Allt går, när man måste  
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014