• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2014-01-14 09:27:58 följande:
    Väntar på att få höra när jag kan gå vidare med östrogenet. Vi hördes igår morse och jag trodde att de skulle återkomma under dagen igår, men icke. Såklart tänker man 1000 negativa tankar, att det blivit något strul. Men jag vet att det kan vara så enkelt att de inte fått tag i donatorn bara.

Efter att inte hört ett ljud idag på e.m. skyndade jag mig att ringa in och ställa mig i knappainkön innan den stängde för dagen. Skulle bli uppringd kl 14:10 och blev det strax före 15 när de går hem... De har tydligen inte fått tag på donatorn och jag får hämta ut en flaska Synarela till... Tyvärr har man ju inte all info på handen, så att jag tycker det är märkligt att de inte får tag på en sån viktig person på två hela dagars telefontid, kanske har sin förklaring. Vad vet jag? Jag avskyr verkligen den här väntan. Fick ju min blödning i fredags och det lät på dem att vi skulle köra vidare direkt så fort den kom. Att donatorn väntade på mig och inte tvärt om. Ursäkta om jag låter grinig! Men jag var bara tvungen att få ur mig min frustration.
  • Jojjo77

Tack alla för svar om olika mediciner. Vilken djungel! Jag blir helt trött i skallen

• Jojjo77
    Jenkis skrev 2014-01-14 15:38:47 följande:

Efter att inte hört ett ljud idag på e.m. skyndade jag mig att ringa in och ställa mig i knappainkön innan den stängde för dagen. Skulle bli uppringd kl 14:10 och blev det strax före 15 när de går hem... De har tydligen inte fått tag på donatorn och jag får hämta ut en flaska Synarela till... Tyvärr har man ju inte all info på handen, så att jag tycker det är märkligt att de inte får tag på en sån viktig person på två hela dagars telefontid, kanske har sin förklaring. Vad vet jag? Jag avskyr verkligen den här väntan. Fick ju min blödning i fredags och det lät på dem att vi skulle köra vidare direkt så fort den kom. Att donatorn väntade på mig och inte tvärt om. Ursäkta om jag låter grinig! Men jag var bara tvungen att få ur mig min frustration.
    Men vad konstigt... Du har all rätt i världen att gnälla tycker jag! Hoppas hoppas hoppas att det snart är över!
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-01-14 15:38:47 följande:

Nä men usch va jobbigt!!! Förstår att du tycker det är jättejobbigt! Donatorn ska ju vara nåbar på mobil. Låter väldigt underligt måste jag säga. De jag känner som donerat har haft kontakt med kliniken i princip varje dag under den här tiden. Hur funkar det i Uppsala? Har ni en speciell ÄD-koordinator som på Huddinge? Kram
  • Irma01

Men Jenkis vad trist! Om det finns något man inte behöver är det ju den typen av krångel...förstår helt o hållet din frustration!
    Kram!!

• callimero

NinaCamilla - jag har högt blodtryck och får gå hos specialmödravården. Har inte behövt börja med blodtryckssänkande än så länge men stiger det mer lär jag behöva det. Vet inte var du bor men bor du i Stockholm, be att få komma till Danderyd, de har full koll på detta + vana vid ÄD!

• NinaCamilla

Tackar callimero! Om jag får plus, ska jag be att komma dit. Nu fick jag mediciner för att sänka blodtrycket under behandlingen. Vi får se hur det funkar. Celexbrex är tydlingen medicin som hjälper mot min endometrios eftersom det sänker inflammation i min kropp. Passar tydligen bättre än trombyl säger läkaren.

• NinaCamilla

Jenkis: hoppas att de får tag på donatorn. Du får så gärna klaga. Jag vet precis hur du känner när planering går inte som det har tänkt. En gång påbörjade jag medicinering men donatorn fick hinder pga.tentavecka och jag fick äta 2,5 mån mediciner innan vi kom fram.

• Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-01-14 19:54:15 följande:
    Jenkis: hoppas att de får tag på donatorn. Du får så gärna klaga. Jag vet precis hur du känner när planering går inte som det har tänkt. En gång påbörjade jag medicinering men donatorn fick hinder pga.tentavecka och jag fick äta 2,5 mån mediciner innan vi kom fram.
    Jag VET ju att det inte brukar vara helt strulfritt. Har ju gjort det här en gång förut och den gången blev vi uppskjutna två gånger p.g.a. att det inte passat den donator de sett ut till oss. Men då hade vi inte påbörjat någon behandling utan stod redo att börja. Den gången kom dessutom sommarstängningen mellan första och andra uppskjutet, så den donation vi skulle fått i juni fick vi sista oktober... När hon väl donerade svarade först jag dåligt på Synarelan och sedan hon på sina sprutor, så jag BORDE ju vara van och ta saker med en nypa salt...

Observera att detta inte har något med donatorerna att göra. Jag är djupt tacksam att jag får möjligheten!

Det var bara det att koordinatorn sa till mig att det var mig vi väntade på och det är nog det som gör att jag blir så frustrerad och ledsen. Sen är det klart att jag är rädd för att något har hänt även om jag försöker slå bort den tanken...
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-01-14 16:59:36 följande:

Nä men usch va jobbigt!!! Förstår att du tycker det är jättejobbigt! Donatorn ska ju vara nåbar på mobil. Låter väldigt underligt måste jag säga. De jag känner som donerat har haft kontakt med kliniken i princip varje dag under den här tiden. Hur funkar det i Uppsala? Har ni en speciell ÄD-koordinator som på Huddinge? Kram
    Jo, det finns en speciell person som har hand om donatorerna. Koordinator kan man väl kalla henne. Ibland önskar jag bara att de kunde var lite mer informativa så att man förstår varför det blir som det blir ibland. Ibland undrar jag om det bara har med sekretessen att göra...
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014