• incka

BF mars 2014, Göteborg

Hej!

Jag är ny här och vet inte riktigt hur allt fungerar. Det är möjligt att det redan finns en tråd med det här ämnet, men när jag sökte kunde jag ingen hitta. Upplys mig om jag gör fel :)

Hursomhelst, jag väntar första barnet (bf mars 2014) och bor i Göteborg. Jag har inte så mycket tjejkompisar här i stan, och speciellt inga gravida sådana. Så det vore kul att lära känna några fler!

• Svar på tråden BF mars 2014, Göteborg
  • sooofie2013

Väntar också mitt första den första mars. Hur har din graviditet varit än sålänge?

• incka

Oh, spännande! Och riktigt nära varandra i tid :)

Jag tror faktiskt att jag har haft en ganska bra graviditet hittills. Har mått illa, men aldrig spytt (tack för det!). Lite trött, men det är typ det.. Börjar känna lite runt bäckenet nu, men än så länge inte så farligt heller.

Hur har du haft det?

• sooofie2013

Mådde frukansvärt från v.5 till v.13, sen har det gått upp och ner. var sängliggande pga illamåend eoch kräkningar så gick ner tre kilo de första veckorna men de hr jag gått upp för längesen nu ;)
    I måndags fick jag veta att jag har foglossning, men det är väl bara att bita ihop och försöka jobba så länge som möjligt. All smärta är väl värt det när man känner den lilla sparka :)

Vilket datum ska du ha? Vet du/ni vad det blir?

• incka

Oj, då har jag haft tur, ja! Börjar misstänka att jag har lite foglossning på gång också, men just nu är det nog inte så farligt heller. Har du det riktigt illa? Fysiskt arbete? Sjukgymnast kan ju skriva ut foglossningsbälte som iaf kan hjälpa lite. Den 2 mars är det dags här, så som sagt - nära! :) Vi ville veta vad det skulle bli, men navelsträngen låg i vägen, så det är inte helt klart även om vi har våra misstankar. Och vi hållert misstankarna hemliga tills det blir dags. Det blir ett barn iaf :) Vet du/ni vad det blir?

• sooofie2013

Ja det har jag fått. plus ett glidlakan och en kilkudde. Känner sig som en tant :P Ja väldigt fysiskt och stressigt så vi får se hur länge jag orkar. Vi hade den andra först men blev flyttade på rul i fredags. Spännande. Ja en liten flicka :D
    Ska ni göra något mer ul eller väntar ni till fl? Vilket sjukhus har du tänkt dig?

• biodynamisk

Jag har bf 23 mars med första barnet och bor strax norr om Göteborg. Har haft det ganska jobbigt med illamående men nu har det varit mycket bättre ett par veckor! Har också börjat känna av foglossningen men hellre det än illamående sägaer jag bara...
    Börjar det synas på era magar ännu? Min har börjat synas nu senaste veckan

• incka
    sooofie2013 skrev 2013-10-17 18:21:53 följande:
    Ja det har jag fått. plus ett glidlakan och en kilkudde. Känner sig som en tant :P Ja väldigt fysiskt och stressigt så vi får se hur länge jag orkar. Vi hade den andra först men blev flyttade på rul i fredags. Spännande. Ja en liten flicka :D Ska ni göra något mer ul eller väntar ni till fl? Vilket sjukhus har du tänkt dig?

Haha, vi hade den 1 mars först, men blev flyttade på rul. Kul! Det vi verkar bara bli det utraljudet. Allt såg så bra ut, så vi fick inte komma tillbaka :P Hade gärna velat dock. Det var mysigt att se :) Har ni fått något mer ul? Vi gjorde ul på Östra, och vill nog gärna hamna är sen med. Bor i Backa, så det kanske är liiite närmare bara. Annars är det väl Mölndal som har förlossningsavd också va?
  • incka
    biodynamisk skrev 2013-10-17 18:58:39 följande:
    Jag har bf 23 mars med första barnet och bor strax norr om Göteborg. Har haft det ganska jobbigt med illamående men nu har det varit mycket bättre ett par veckor! Har också börjat känna av foglossningen men hellre det än illamående sägaer jag bara... Börjar det synas på era magar ännu? Min har börjat synas nu senaste veckan

Ja, illamående slipper man gärna, men samtidigt vill man ju kunna röra på sig utan att säga fula ord också. Lite pest eller kolera ;) Skönt att illamåendet börjar gå över! Jag har börjat få mage med. Lite sådär så att det faktiskt skulle kunna vara en gravidmage och inte bara att jag ser tjock ut. Det känns liksom bättre :) När man bor lite norr om Göteborg, är det ändå Göteborg som gäller när det kommer till BB och så? Jag är inte Göteborgare från början, utan från Vara-slätten, så jag har lite dålig koll...
  • biodynamisk

Har inte stenkoll på läget heller riktigt men tror att det blir i göreborg. Annars är närmaste sjukhus i kungälv men kan inte komma ihåg att de har förlossn.avd. där...

• sooofie2013

Vet faktiskt inte om de har på Kungälv. Ja det Östra och Mölndal som har BB. Vi bor väl närmast Östra men vill nog till Mölndal sen. Det vet man ju inte förens det är dags då det är förlossningskoordinatorn som ser var det finns plats. Vill till Mölndal för det är där jag är född och mamma gillade det :D

Spännande, då har vi ju bara bytt dag då ju. Kanske föder samtidigt :p

Börjat köpa saker än?     

Svar på tråden BF mars 2014, Göteborg