• incka

BF mars 2014, Göteborg

Hej!

Jag är ny här och vet inte riktigt hur allt fungerar. Det är möjligt att det redan finns en tråd med det här ämnet, men när jag sökte kunde jag ingen hitta. Upplys mig om jag gör fel :)

Hursomhelst, jag väntar första barnet (bf mars 2014) och bor i Göteborg. Jag har inte så mycket tjejkompisar här i stan, och speciellt inga gravida sådana. Så det vore kul att lära känna några fler!

• Svar på tråden BF mars 2014, Göteborg
  • MrsIgg
    IdaMaria85 skrev 2013-11-14 19:37:45 följande:
    Hej. Bor i Kungsbacka är 28 år och väntar mitt andra barn den 12 mars. Har en kille på 4 år sen innan.

Hej hej! :) Ja, då vet du ju vad som komma skall. En annan vet väl men ändå inte liksom. Allt varit bra hittills? :)
  • IdaMaria85
    MrsIgg skrev 2013-11-14 21:43:55 följande:

Hej hej! :) Ja, då vet du ju vad som komma skall. En annan vet väl men ändå inte liksom. Allt varit bra hittills? :)

Denna graviditeten har vart klart mycket värre än min förra på alla sätt,, illamående, lågt blodtryck, superlågt hb, sammandragningar mm.. Men antar att det beror lite på omständigheter också, läser min sista termin till ssk så det är ju väldigt hektiskt i skolan och så. :D
    Längtar så till Mars när lillbus kommer :D 
  • MrsIgg
    IdaMaria85 skrev 2013-11-15 06:33:28 följande:
    Denna graviditeten har vart klart mycket värre än min förra på alla sätt,, illamående, lågt blodtryck, superlågt hb, sammandragningar mm.. Men antar att det beror lite på omständigheter också, läser min sista termin till ssk så det är ju väldigt hektiskt i skolan och så. :D

Längtar så till Mars när lillbus kommer :D 

Ja, det är inte lätt att ta det lugnt i ett super stressat samhälle där arbetsuppgifterna och dylikt ökar kontra samma mängd folk.

Jag jobbar i dagsläget som usk på äldreboende och de senaste veckorna har varit riktigt tuffa. Skall till läkaren på tis och hoppas på att få gå ner i tid alternativt bli helt sjukskriven tills havandeskapspenning börjar. Kroppen mäktar inte med mer och jag bryter ihop varje dag efter jobbet. Så skall det inte vara tycker man!

I feb är det dags för mig. Längtar och tycker det är läskigt samtidigt! Har inte riktigt fattat att vi skall ha barn än ;p

Men du hinner bli precis färdig med skolan innan bebis kommer eller? :)
  • Niloe

Nu har vi bokat in oss på kurserna som startar i januari :)

• MrsIgg
    Niloe skrev 2013-11-19 07:20:02 följande:
    Nu har vi bokat in oss på kurserna som startar i januari :)
    Åh, vad roligt! Vi skall till BM på fre och skall då se vad som finns :)
  • Jessa81

Hej!

Jag hoppar in här också om det är OK?!?

Vi väntar första barnet i slutet av mars och bor mitt i GBG. Känner mig helt lost...kanske på gott och ont  Tungan ute

• biodynamisk

Föräldragruppen här startar inte förrän i slutet på januari. Verkar lite sent tycker jag...

Svar på tråden BF mars 2014, Göteborg