• Anonym (stepmother)

Sambons dotter onanerar!

Min sambo har en 5 årig dotter. Om och om igen kommer jag på henne när hon onanerar genom att smeka sej själv!
    Det känns VÄLDIGT otrevligt att märka hur hon plötsligt börjar flåsa och man förstår vad som pågår!

För ett par veckor sedan var vi på en hotell övernattning. Sambon somnade bums som vanligt och jag låg kvar vaken. Trodde hans dotter sov, men nej då! Efter en stund satte hon igång och det kändes inte alls trevligt att försöka hitta sömnen samtidigt som man hörde henne hålla på.
    Nu bestämde jag mej för att skriva en tråd för att få hjälp i hur jag kan be henne sluta hålla på när jag/någon är i närheten, eller hur jag överhuvudtaget skall behandla det här i mitt eget huvud! Vi bor i en trea, sambon och jag har sängen i vardagsrummet. Själv sitter jag i soffan och hon ligger i vår säng och kollar film, sambon åkte iväg till butiken. Då börjar hon IGEN!!! Försöker med att avrbyta det som pågår med att förslå att vi ska äta kvällsbit innan pappa kommer tillbaka. Får till svar ett flåsande "inte än" och bestämmer mej för att flytta mej till köket.

Hjälp mej i hur jag skall bete mej? Nej, har inte pratat om det med min sambo. Han är ganska pryd av sej och är inte helt säker på hur han skulle ställa sej till det. Hon gör det aldrig med honom i närheten.

• Svar på tråden Sambons dotter onanerar!
  • Anonym

Jo, de flesta barn har gjort det även om de inte förstår vad de gör... men de flesta märker snabbt att det är något man gör privat så mamma och pappa märket det inte alltid. De kan sitta och leka med ena foten under sig och gunga fram och tillbaka lite frenetiskt och plötsligt suckar de och är nöjda. Det behöver inte handla om att använda fingrarna. Kolla med närmsta förskolelärare som har lite erfarenhet.

Skräm inte barnet, skäm inte ut henne, men säg nästa gång försiktigt: Gå gärna undan när du gör så där. Det är skönt, men man gör det när man är själv.

• Anonym (suck)
    Emy85 skrev 2013-10-13 21:43:24 följande:
    Ring bup,det är ju inte normalt
    Jo, det är normalt.
  • fjonkelina
    Vad vet du om det??? Spannet mellan normal och onormal är mycket bred.

TS: Uppdatera gärna ngn dag om hur det gick. 
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym (stepmother)

Joo, eller hur, precis vad jag tänkt göra, direkt imorgon bitti! Hoppas du förstår ironi...

Fick inget sagt ikväll, men jag ska uppdatera er. Kanske får jag ihop en lösning som kan vara till hjälp för någon annan vid ett senare tillfälle. Tror trots allt inte jag är den första eller sista som ställs i denna "situation". Däremot känner jag väldigt starkt att detta inte är något jag borde lägga mej i, jag är ju endå "bara bonus", trots att här hos oss är det ju jag som är "mamma". Kan inte tänka mej att min pappa skulle ha kommit och sagt något i en sån här "situation" om dottern var jag...
  • Serendipitet

Som många skriver är det ett normalt beteende och att ni borde tala om för henne att det är något som sker i ensamhet. Och att det är okej. Samtidigt har du rätt till dina känslor och jag tycker inte du överreagerar, man måste få känna det man känner. Det viktigaste är att man sedan handlar på rätt sätt och inte visar hur obekväm man är i situationen. Nu verkar hon ju vara mer öppen mot dig i onanisituationerna och kanske kan jag då tycka att du lämpligast pratar med henne om det även om du inte är "mamma".

Annars säg till din sambo att "namnet" har upptäckt att det är mysigt att röra vid sig själv och att det kan vara bra om han talar om för henne att det är något man gör när man är själv och tex på sitt rum.

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
  • SupersurasunkSara
    Lena skrev 2013-10-13 18:30:36 följande:
    Jag hade sagt att man gör sådant när man är ensam i på sitt rum och inte när man är med andra.

Precic. Inte svårare än så. Och att man ska tvätta händerna.
  • Eterisk
    SupersurasunkSara skrev 2013-10-14 10:15:22 följande:

Precic. Inte svårare än så. Och att man ska tvätta händerna.
    Om händerna används. Gnuggar de sig mot en kudde (eller annat) så faller behovet av fingertvätt bort. 
  • SupersurasunkSara
    Eterisk skrev 2013-10-14 10:17:20 följande:
    Om händerna används. Gnuggar de sig mot en kudde (eller annat) så faller behovet av fingertvätt bort. 
    Helst bör hon nog tvätta händerna innan, en 5 åring brukar inte alltid vara så ren. Men om en kudde el liknande används så kan man tala om att den ska läggas i tvätten sen. Ganska onödig kommentar tycker jag.
Svar på tråden Sambons dotter onanerar!