• Anonym (stepmother)

Sambons dotter onanerar!

Min sambo har en 5 årig dotter. Om och om igen kommer jag på henne när hon onanerar genom att smeka sej själv!
    Det känns VÄLDIGT otrevligt att märka hur hon plötsligt börjar flåsa och man förstår vad som pågår!

För ett par veckor sedan var vi på en hotell övernattning. Sambon somnade bums som vanligt och jag låg kvar vaken. Trodde hans dotter sov, men nej då! Efter en stund satte hon igång och det kändes inte alls trevligt att försöka hitta sömnen samtidigt som man hörde henne hålla på.
    Nu bestämde jag mej för att skriva en tråd för att få hjälp i hur jag kan be henne sluta hålla på när jag/någon är i närheten, eller hur jag överhuvudtaget skall behandla det här i mitt eget huvud! Vi bor i en trea, sambon och jag har sängen i vardagsrummet. Själv sitter jag i soffan och hon ligger i vår säng och kollar film, sambon åkte iväg till butiken. Då börjar hon IGEN!!! Försöker med att avrbyta det som pågår med att förslå att vi ska äta kvällsbit innan pappa kommer tillbaka. Får till svar ett flåsande "inte än" och bestämmer mej för att flytta mej till köket.

Hjälp mej i hur jag skall bete mej? Nej, har inte pratat om det med min sambo. Han är ganska pryd av sej och är inte helt säker på hur han skulle ställa sej till det. Hon gör det aldrig med honom i närheten.

• Svar på tråden Sambons dotter onanerar!
  • Eterisk
    SupersurasunkSara skrev 2013-10-14 10:27:27 följande:
    Helst bör hon nog tvätta händerna innan, en 5 åring brukar inte alltid vara så ren. Men om en kudde el liknande används så kan man tala om att den ska läggas i tvätten sen. Ganska onödig kommentar tycker jag.
    Men alltså, det är ju jättemånga småflickor som gnuggar och gnider sig mot föremål, kuddar, madrasser, armstöd på soffor och annat medan de har kläderna på sig. Att då hålla på att be dem tvätta händerna (eller kudden) ser jag som, förutom att vara onödigt, belastande i den mening att det riskerar att uppfattas som en "smutsig" aktivitet.

Varför i hela fridens namn är min kommentar onödig? Anser du det så kan du ju bara bortse från det jag skriver.  
  • keron

Min yngsta dotter har jag inte märkt av att hon onanerat, men äldsta dottern började väldigt tidigt (ca 2-3 års åldern). Vi sa bara lugnt till henne redan när hon var runt 4 år att man gör det när man är ensam, inte när man har sällskap i rummet. Fick påminna henne ett par gånger också.

Äldsta killen på 12 år skulle jag bli förvånad av om jag på nåt sätt fick veta att han onanerade. Han gjorde aldrig det som liten, men kunde berott kanske på att han haft trång förhud, som opererades för ett par månader sen. Men han verkar inte intresserad av varken sex eller tjejer/killar än.

Min poäng är iaf att det är normalt, alla barn är olika och att det bara är att säga till barnet att man går undan till t ex sitt rum då.

• SupersurasunkSara
    Eterisk skrev 2013-10-14 10:33:25 följande:
    Men alltså, det är ju jättemånga småflickor som gnuggar och gnider sig mot föremål, kuddar, madrasser, armstöd på soffor och annat medan de har kläderna på sig. Att då hålla på att be dem tvätta händerna (eller kudden) ser jag som, förutom att vara onödigt, belastande i den mening att det riskerar att uppfattas som en "smutsig" aktivitet.

Varför i hela fridens namn är min kommentar onödig? Anser du det så kan du ju bara bortse från det jag skriver.  
    Och jag menar tvärtom, sakerna/händerna kan vara smutsiga, det ska inte in i underlivet. När man ändå tar diskussionen om att onanera det gör man i avskildhet och man ser till att sköta hygienen kring detta. Om barnet har kläderna på sig är det en annan sak. Jag ser inte att det står i TS att barnet har kläderna på, men jag kan ha missat det om hon har skrivit det.

Det är oartigt att inte replikera något som är riktat till en.    
  • Eterisk
    SupersurasunkSara skrev 2013-10-14 10:55:43 följande:
    Och jag menar tvärtom, sakerna/händerna kan vara smutsiga, det ska inte in i underlivet. När man ändå tar diskussionen om att onanera det gör man i avskildhet och man ser till att sköta hygienen kring detta. Om barnet har kläderna på sig är det en annan sak. Jag ser inte att det står i TS att barnet har kläderna på, men jag kan ha missat det om hon har skrivit det.

Det är oartigt att inte replikera något som är riktat till en.    
    Ja, då kan vi ju hålla på hur länge som helst, för jag vill förstås inte bete mig sämre än du. 

Du kunde annars ha valt att se min kommentar som ett tillägg till det du själv sa/skrev/menade. För övrigt står det inte i trådstarten att flickan inte tvättar händerna, innebär det att din egen kommentar var onödig då, eller innebär det bara att du tyckte att du hade en sak att tillföra?
  • SupersurasunkSara
    Eterisk skrev 2013-10-14 11:01:24 följande:
    Ja, då kan vi ju hålla på hur länge som helst, för jag vill förstås inte bete mig sämre än du. 

Du kunde annars ha valt att se min kommentar som ett tillägg till det du själv sa/skrev/menade. För övrigt står det inte i trådstarten att flickan inte tvättar händerna, innebär det att din egen kommentar var onödig då, eller innebär det bara att du tyckte att du hade en sak att tillföra?
    Alltså avslutar jag härmed denna diskussion som är totalt OT för TS frågeställning i början.
  • Anonym (jj)
    Emy85 skrev 2013-10-13 21:43:24 följande:
    Ring bup,det är ju inte normalt
    Hur kan du säga så ? Vad som är normalt eller inte är du inte rätt person att bedöma. Barn utforskar sig själv och det är ett led i detta .Snabbt kommer barnen att finna att detta är något man gör mer undanskymt och privat. Man kan som förälder prata med barnet om detta och berätta att det inte är fel men att man inte gör det var som helst hur som helst. 

• Eterisk
    SupersurasunkSara skrev 2013-10-14 11:04:45 följande:
    Alltså avslutar jag härmed denna diskussion som är totalt OT för TS frågeställning i början.
    Jag anser iofs inte att jag varit off topic men har å andra sidan inget emot att inte prata vidare med dig. 
  • MMMR

Jag tycker att du ska berätta för dottern att man gör sånt när man är för sig själv, men att det är helt okej och inget konstigt.

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • P30

Har du problem med att säga till henne om andra saker som inte är lämpliga som att slå andra eller dricka ur toalettstolen? 

För henne är det ju (som det är för de allra flesta) ett helt naturligt beteende som vårt samhälle bestämt sig för att skuldbelägga. Om hon skall kunna känna sig bekväm i samhället så behöver ni förklara vad som gäller. Jag tycker att det är lämpligare att du berättar för henne än hennes pappa eftersom det är du som är drabbad.

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • keron
    P30 skrev 2013-10-14 13:11:29 följande:
    Har du problem med att säga till henne om andra saker som inte är lämpliga som att slå andra eller dricka ur toalettstolen? 

För henne är det ju (som det är för de allra flesta) ett helt naturligt beteende som vårt samhälle bestämt sig för att skuldbelägga. Om hon skall kunna känna sig bekväm i samhället så behöver ni förklara vad som gäller. Jag tycker att det är lämpligare att du berättar för henne än hennes pappa eftersom det är du som är drabbad.
Svar på tråden Sambons dotter onanerar!