• Xaxxa

Fertility Friend vänner

Finns det fler som försöker få barn och är medlemmar på Fertility Friend? Känner mig som den enda som gör det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-20 18:44
    I denna tråd www.familjeliv.se/Forum-1-336/m71435127.html så lägger vi upp ÄL-datum, BIM-datum och vår chart om man vill.

• Svar på tråden Fertility Friend vänner
  • Hedwig H
    Xaxxa skrev 2013-10-22 19:29:16 följande:

Eftersom du fyllde i E så uppfattar FF det som fertil mitt i lutealfasen och då får alltid streckat om jag fyller i W eller E som sekret under den fasen. Har fått otrevliga biverkningar av Pergo, gråter lätt, värmevllningar, oro, negativa tankar, ont som fan i äggstockarna och illamående så hoppas ni har tålamod med mitt ojämna humör, fixar knappt mig själv nu.
    Nej, alltså jag har inte haft några flytningar alls under lutealfasen. Jag har varit kruttorr sen äl. Senast jag fyllde flytningar var just på äl och då var det som äggvita (e). Det är det jag menar att det borde vara glasklart var äl var.

Usch, det är inte kul med biverkningar... Har ätit många varianter av hormonbehandlingarna för endon och jag känner igen de biverkningar du beskriver. Man känner inte igen sig själv. Min omgivning klagade på mig att jag var så "oförutsägbar" och jag svarade tillbaka att det var samma för mig - jag hade ingen kontroll över mig själv. Styrkekramar till dig! Hur länge tar du prego (det bara fram till äl eller hela cykeln?) och hur länge sitter effekterna kvar?
  • tovemaja
    nassu skrev 2013-10-22 19:02:06 följande:
    Såg att du är ÄL+8 och tempen hålls på högre sidan än :) Spänannde! Hur lång luthealfas brukar du ha ?
    kul att du kollade min chart!  brukar ha luthealfas på 13 dagar ungefär. Tyvärr betyder det inget än att tempen sakta går uppåt, det brukar den göra för mig ett par dagar efter ÄL... men negativt är det inte i alla fall!

Hur känner ni andra spontant tjejer? Är detta er cykel med stort C?
  • Xaxxa
    Hedwig H skrev 2013-10-22 19:54:43 följande:
    Nej, alltså jag har inte haft några flytningar alls under lutealfasen. Jag har varit kruttorr sen äl. Senast jag fyllde flytningar var just på äl och då var det som äggvita (e). Det är det jag menar att det borde vara glasklart var äl var. Usch, det är inte kul med biverkningar... Har ätit många varianter av hormonbehandlingarna för endon och jag känner igen de biverkningar du beskriver. Man känner inte igen sig själv. Min omgivning klagade på mig att jag var så "oförutsägbar" och jag svarade tillbaka att det var samma för mig - jag hade ingen kontroll över mig själv. Styrkekramar till dig! Hur länge tar du prego (det bara fram till äl eller hela cykeln?) och hur länge sitter effekterna kvar?

Då missförstod jag dig. Biverkningar inte roliga det onda har lagt sig nu men det blir väl samma visa vid nästa tablett och då har jag dessutom besök hemma. Man äter Pergo 5 dagar per cykel från dag 3-7 eller dag 5-9. Jag började på dag 5 och tar sista tabletten på fredag. Effekten sitter kvar vad jag har lyckats läsa mig till även nästkommande cykel. Jag har fått 3 enkelkurer så tar det sig inte denna cykel så tar jag nästa kur i nästa och sen har jag ytterligare en kur till cykeln i december då. Har det inte blivit något på på 3 kurer vet jag inte vad nästa steg blir om jag ovulerar på Pergo men ändå inte blivit gravid
  • Xaxxa
    tovemaja skrev 2013-10-22 21:14:59 följande:
    kul att du kollade min chart!  brukar ha luthealfas på 13 dagar ungefär. Tyvärr betyder det inget än att tempen sakta går uppåt, det brukar den göra för mig ett par dagar efter ÄL... men negativt är det inte i alla fall! Hur känner ni andra spontant tjejer? Är detta er cykel med stort C?

Har tyvärr inte fått någon känsla, känner inget hopp om att det kommer ta sig denna cykel heller. Brukar känna mig hoppfull varje månad men humöret är ju som det är med Pergo. Känns som msn kan slänga in handduken.
  • Xaxxa

Tror jag ger upp, orkar inte försöka länge flr jag är helt säker på att jag kommer aldrig lyckas få barn.

• Xaxxa

Jag mår alldeles för dåligt just nu av denna barnlängtsn så jag kommer nog lämna forumet och lägga ner allt. Ska fira min födelsedag idag och inse att ytterligare 1 år gått utan plus och ytterligare mindre chans att lyckas så lycka till vänner..,jag orkar inte längre

• nassu
    Xaxxa skrev 2013-10-23 02:41:26 följande:
    Jag mår alldeles för dåligt just nu av denna barnlängtsn så jag kommer nog lämna forumet och lägga ner allt. Ska fira min födelsedag idag och inse att ytterligare 1 år gått utan plus och ytterligare mindre chans att lyckas så lycka till vänner..,jag orkar inte längre
    :( Jag VET känslan. Men det MÅSTE gå! Men visst, kan känna det oxå att det skulle hjälpa en att inte sitta här och skriva och traggla om det varje dag. Det är den där berömda " stressen" som ska göra att man inte blir med barn ;) Men.. ändå, tror nog det skulle hjälpa en om man bara kunde tänka mindre på det. För som det är nu så tar det upp hela livet på nåt vis! Hoppas att du inte deppar ihop nu Xaxxa!! Har du ingen chans på IVF ? eller varför har du valt själv insemination? kanske du berättar redan...  men STOR kram på dej iallafall!!
  • nassu
    tovemaja skrev 2013-10-22 21:14:59 följande:
    kul att du kollade min chart!  brukar ha luthealfas på 13 dagar ungefär. Tyvärr betyder det inget än att tempen sakta går uppåt, det brukar den göra för mig ett par dagar efter ÄL... men negativt är det inte i alla fall!

Hur känner ni andra spontant tjejer? Är detta er cykel med stort C?
    Vi får hoppas att det fortsätter stiga nu bara :)
  • tovemaja

Å va jobbigt xaxxa! Jag känner med dig! Det är så hemskt att man måste vara två för att få alla möjligheter till barn, ivf, adoption osv.... Finns det något du kan göra för att stilla längtan lite på vägen mot plus? Fosterhem? Stödfamilj? Det har jag funderat massor på... Möjligheten att få hjälpa barn som har det svårt...

• Iskristall
    Xaxxa skrev 2013-10-23 02:41:26 följande:
    Nej men Xaxxa! Vad tråkigt att du känner så! Men jag förstår dig. Men du kan inte lämna oss nu ju! Du har ju fått 3 kurer Pergo så nog ska vi kunna hjälpa och peppa dig fram till jul om du inte lämnar oss. 
    Det kan ju vara just dessa kurer Pergo som hjälper dig nu! Tänk på att det kanske just är Pergon som får dig att må extra dåligt just nu! Klart du ska få ett plus gumman! {#emotions_dlg.flower} Ge inte upp...än!
    Annars tex Danmnark!? 

Grattis på födelsedagen förresten! {#emotions_dlg.flower}  
Svar på tråden Fertility Friend vänner