• Xaxxa

Fertility Friend vänner

Finns det fler som försöker få barn och är medlemmar på Fertility Friend? Känner mig som den enda som gör det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-20 18:44
    I denna tråd www.familjeliv.se/Forum-1-336/m71435127.html så lägger vi upp ÄL-datum, BIM-datum och vår chart om man vill.

• Svar på tråden Fertility Friend vänner
  • Xaxxa
    tovemaja skrev 2013-10-20 20:54:16 följande:
    hur länge har ni försökt?

Sedan sommaren -09 har jag försökt få barn. Hur länge har du/ni försökt få barn?
  • Xaxxa
    nassu skrev 2013-10-20 20:59:32 följande:
    Japp, det ska jag göra! (och har gjort ren ;) ) Gå du och köp djungelvråål! Snart blir vi på bättre humör igen, eller hur ? :) Vi är inne på 13:onde försöket... 

Det bidde en stor påse red onion & sourcream chips, ska tröstäta och svulla. Tur ingen ser mig, rödgråten och jävlig!
  • Hedwig H
    Xaxxa skrev 2013-10-20 17:42:52 följande:
    ÄL skedde senare ni hade lagt ner men lyckades pricka in ÄL-dagen. Jag hänger inte med nu.

Det är jag som är otydlig. Sorry. Jag hade äl cykeldag 34. Jag brukar ha en cykel på ca 30 dagar. Så när ingen äl syntes när den borde tänkte jag att det inte skulle bli äl alls, så vi la ner verkstaden. Kring de här dagarna började jag få väldiga smärtor, vilket jag tolkade som endo smärtor inför mens. Men helt plötsligt steg tempen, jag tog ett test som bekräftade äl. Det visade sig att jag har kraftiga endo smärtor vid äl också, utöver min vanliga kroniska endo värk. I alla fall lyckades vi pricka in mys på äl (inte heller helt lättt pga all värk). Men jag vet inte om jag vågar inte hoppas på att det tog sig på den enda gången.
  • Hedwig H
    tovemaja skrev 2013-10-20 17:19:56 följande:
    Hej!

Jag hoppar också gärna in här, har tempat ungefär ett år och försökt få barn sedan i juli. Jag ville bara säga att tempen måste inte droppa innan mens... för mig är den ungefär lika hög som vanigt, kanske 0,1 mindre... och sedan svajar den hejvilt under hela mensperioden för att sjunka sista blod-dagen och lägga sig på "innan ÄL-temp". Vet inte om detta är ovanligt eller vanligt... men man lär ju verkligen känna sin egen kropp och dess mönster med FF. Kul!

Tack för att du delar dina erfarenheter. Hoppas jag själv blir lite klokare för hur jag fungerar snart.
  • Xaxxa
    Hedwig H skrev 2013-10-20 21:30:14 följande:
    Det är jag som är otydlig. Sorry. Jag hade äl cykeldag 34. Jag brukar ha en cykel på ca 30 dagar. Så när ingen äl syntes när den borde tänkte jag att det inte skulle bli äl alls, så vi la ner verkstaden. Kring de här dagarna började jag få väldiga smärtor, vilket jag tolkade som endo smärtor inför mens. Men helt plötsligt steg tempen, jag tog ett test som bekräftade äl. Det visade sig att jag har kraftiga endo smärtor vid äl också, utöver min vanliga kroniska endo värk. I alla fall lyckades vi pricka in mys på äl (inte heller helt lättt pga all värk). Men jag vet inte om jag vågar inte hoppas på att det tog sig på den enda gången.

Nu förstår jag bättre. Kollade på din kurva och f-n ser inte så lovande ut då tempen dalat under coverline, den ska upp upp upp nu.
  • nassu
    Xaxxa skrev 2013-10-20 21:08:19 följande:

Det bidde en stor påse red onion & sourcream chips, ska tröstäta och svulla. Tur ingen ser mig, rödgråten och jävlig!
    Kram på dej!! Chokladen va oxå god. Tempen ner idag och Äl-testet (har inga grav.tester hemma) som ja tog igår jämfördes med dagens Äl-test.. ingen stegring. Jag måste bara sluta hoppas för denna gången nu.  ATT man kan bli tokig på sje själv att man griper efter halmstrån hela tiden tills mensen kommer fast man vet vartåt det barkar...

Nåja, en bra dag till er andra iallafall! Snart blir det bättre humör här!! 
  • tovemaja

är inte riktigt överrens med FF denna månad. Jag är 100% säker på att min ägglossning var i måndags, av olika skäl. Främst för att jag känner av molvärk flera dagar innan ägget släpper och denna värk eskalerade måndag runt lunch och försvann sedan helt abrupt. Kände ingenting sådant i tisdags och andra symptom på ÄL försvann också. Jag låter därför min BIM och ÄL stå kvar på "original-datum" trots att FF inte helt håller med mig! Detta är tydligen 16:e cykeln jag tempar! Shit va fort det går! Och annars brukar jag och FF vara rörade överrens :) Spelar inte jättestor roll eftersom vi hade mycket sex runt måndag-tisdag och tidigare... men lite störigt att bli framflyttad en dag...

• Xaxxa
    nassu skrev 2013-10-21 06:10:53 följande:
    Kram på dej!! Chokladen va oxå god. Tempen ner idag och Äl-testet (har inga grav.tester hemma) som ja tog igår jämfördes med dagens Äl-test.. ingen stegring. Jag måste bara sluta hoppas för denna gången nu.  ATT man kan bli tokig på sje själv att man griper efter halmstrån hela tiden tills mensen kommer fast man vet vartåt det barkar... Nåja, en bra dag till er andra iallafall! Snart blir det bättre humör här!! 

Ja visst är man knäpp som testar med ÄL-test i brist på graviditetstest? Ha ha, gjorde samma sak själv senaste cykeln då jag ville spara testet till min testdag som var i torsdags. Vad visade tempen idag? Min väckarklocka ringde inte och väckte mig idag trots att jag ställt den på alarm, märkligt så jag vaknade av mig självt 32 minuter försent har ju 30 min på sig och tempen högre idag. Ringde kliniken och blev uppringd och fick mitt provsvar att mitt TSH ligger perfekt på 1,6 så inget som behöver justeras med Levaxin så himla skönt men samtidigt så undrar msn då varför min cykel är som den är och det är väl bara att inse att det är min ålder och det har börjat förbereda sig så sakteliga inför menopaus. Ska i alla fall börja med Pergotime idag så nu har hoppet återvänt att det kanske är det som behövs för att lyckas bli gravid. Hoppas hoppas!!
  • Xaxxa
    tovemaja skrev 2013-10-21 07:30:39 följande:
    är inte riktigt överrens med FF denna månad. Jag är 100% säker på att min ägglossning var i måndags, av olika skäl. Främst för att jag känner av molvärk flera dagar innan ägget släpper och denna värk eskalerade måndag runt lunch och försvann sedan helt abrupt. Kände ingenting sådant i tisdags och andra symptom på ÄL försvann också. Jag låter därför min BIM och ÄL stå kvar på "original-datum" trots att FF inte helt håller med mig! Detta är tydligen 16:e cykeln jag tempar! Shit va fort det går! Och annars brukar jag och FF vara rörade överrens :) Spelar inte jättestor roll eftersom vi hade mycket sex runt måndag-tisdag och tidigare... men lite störigt att bli framflyttad en dag...

Du vet om att du kan ändra om du inte är överens? Jag var också säker på att min ÄL skedde dagen efter än vad FF visade men lät det vara så, det tog sig ändå inte så det kvittar nu idagslägrt när den var.
  • tovemaja
    Xaxxa skrev 2013-10-21 09:49:04 följande:

Du vet om att du kan ändra om du inte är överens? Jag var också säker på att min ÄL skedde dagen efter än vad FF visade men lät det vara så, det tog sig ändå inte så det kvittar nu idagslägrt när den var.

jaha? nej det visste jag inte! Men som du säger, spelar inte jättestor roll eftersom jag vet själv när den var...
Svar på tråden Fertility Friend vänner