• Xaxxa

Fertility Friend vänner

Finns det fler som försöker få barn och är medlemmar på Fertility Friend? Känner mig som den enda som gör det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-20 18:44
    I denna tråd www.familjeliv.se/Forum-1-336/m71435127.html så lägger vi upp ÄL-datum, BIM-datum och vår chart om man vill.

• Svar på tråden Fertility Friend vänner
  • Hedwig H

Det här känns ju som ett bra första intryck - när jag blandar ihop er två i tråden, haha!

Jag menade att Xaxxas historia lät spännande, men allas historier är intressanta. Hoppas ni inte tar illa upp för en virrhöna som mig!

• Iskristall
    Hedwig H skrev 2013-10-19 18:21:59 följande:
    Det här känns ju som ett bra första intryck - när jag blandar ihop er två i tråden, haha!

Jag menade att Xaxxas historia lät spännande, men allas historier är intressanta. Hoppas ni inte tar illa upp för en virrhöna som mig!
    Haha nädå för mig är det ingen fara. Jag tänkte att du nog hade blandat ihop oss, och försökte påpeka det lite fint sådär
  • nassu

Här är en til som använder sej av FF. Kan jag hänga på här ?? Har försökt få syskon till min son nu i 1år.. är väl inne på 13månanden i försök nu tror jag. Är idag på ÄL+7.... änså länge ser tempkurvan lovande ut.. men det brukar den se ut till 7-9dagen och sedan tappar man hoppet. Men.. man hoppas ju ända tills  mensen kommer :)

• Xaxxa
    Iskristall skrev 2013-10-19 15:36:02 följande:
    Vad spännande! Men du har inte funderat på att åka till Danmark eller så för hjälp med inseminationerna? Men innebär detta att du bara får/har sperma till en insemination per månad? Då kan det ju vara lite trixigt förstår jag. Men du kanske kan ha hjälp av att vara VIP på FF då?  Jag funderar nog på att testa äl-test i nästa cykel. Jag är lite nyfiken på hur det fungerar för mig. Fast jag vet inte riktigt när i cykeln jag ska börja. Jag får väl ta och gå efter min tidigaste äl jag haft under dessa senaste månaderna och testa mig framåt helt enkelt. 

Har inte varit i Danmark utan gör heminsemination. Donatorn som jag har bidrar med säd några gånger under min fertila period och jag inseminerar mig själv med 10 ml doseringssprutor ( brukar vara 2 fulla rör med säd) liggandes i sängen. Det känns smått annorlunda mot hur man annars gör när man försöker få barn och än har det inte tagit sig. Har nyss gjort ett donatorbyte och är nu i andra cykeln med honom så får hoppas det går vägen denna gång och han är väldigt flexibel och ställde upp efter mina önskemål. Det som är trixigt är att det ska in fort efter sädesuttömning så det måste vara förberett men han gör sin grej och låter mig göra det i lugn och ro. Har inte lyckats fixa VIP än, mitt kort är nog ett kort som inte Fertility Friend inte godkänner och dom andra betalningsalernativen har jag inte så vidare bra koll på. Hade annars tänkt köpa ett 3 månaders VIP-medlemskap för att få tillgång till alla extra finesser som jag saknar. När tänkte du börja testa med ÄL-test? Börjar själv om 1 vecka och då börjar även jag inseminera igen.
  • Xaxxa
    Hedwig H skrev 2013-10-19 18:21:59 följande:
    Det här känns ju som ett bra första intryck - när jag blandar ihop er två i tråden, haha! Jag menade att Xaxxas historia lät spännande, men allas historier är intressanta. Hoppas ni inte tar illa upp för en virrhöna som mig!

Vet inte om min historia är så spännande, väldigt oromantisk är den och väldigt teknisk. Det är bara för att bli gravid syfte så det spontana uteblir när man lever som ensamstående och önskar barn.
  • Xaxxa
    nassu skrev 2013-10-19 20:12:19 följande:
    Här är en til som använder sej av FF. Kan jag hänga på här ?? Har försökt få syskon till min son nu i 1år.. är väl inne på 13månanden i försök nu tror jag. Är idag på ÄL+7.... änså länge ser tempkurvan lovande ut.. men det brukar den se ut till 7-9dagen och sedan tappar man hoppet. Men.. man hoppas ju ända tills  mensen kommer :)

Välkommen hit! Känner igen mig i dig med lovande kurvor som går åt helskotta omkring 1 vecka efter ÄL, hade så förra cykeln som alla andra tidigare cykler. Hur ser det ut på kurvan för dig idag?
  • nassu
    Xaxxa skrev 2013-10-20 13:25:40 följande:

Välkommen hit! Känner igen mig i dig med lovande kurvor som går åt helskotta omkring 1 vecka efter ÄL, hade så förra cykeln som alla andra tidigare cykler. Hur ser det ut på kurvan för dig idag?
    Tack! :) Änsålänge ser kurvan lovande ut tempe uppe 36,7.. Äl+8... Min luthelafas är 11dar så det borde börja visa sej anydaynow. I vilket skede i cykeln e du ?
  • Iskristall

Vad menar ni nassu och Xaxxa med att era temp-kurvor går åt helskotta efter ca 1 vecka efter äl? Vad händer då menar ni?

Xaxxa: Jag vet som sagt inte riktigt när jag tänker börja testa med äl-stickor. Blir väl en 10-12 dagar in i cykeln skulle jag tro att jag börjar. Jag har ju aldrig haft äl tidigare än dag 16 i dessa temp-månader. Så jag tar och testar kanske dag 10 eller 11 eller 12 där nån gång och ser hur det ser ut. Inget på äl-stickan alls då väntar jag nog nån dag eller två innan jag tar nästa. Och sen får väl äl-sekretets vara eller inte vara också hjälpa till bestämma när jag testar. 
    Den här kommande cykeln får vara en test månad  

Men jag väntar fortfarande på mens... äl+15 idag. Kanske hade jag senare äl än vad tempkurvan visar eller så kanske jag inte hade äl alls?? Fortfarande hög temp i morse. Väntar på att den ska dimpa. 

• Xaxxa
    nassu skrev 2013-10-20 13:36:09 följande:
    Tack! :) Änsålänge ser kurvan lovande ut tempe uppe 36,7.. Äl+8... Min luthelafas är 11dar så det borde börja visa sej anydaynow. I vilket skede i cykeln e du ?

Tumhållning pågår för dig nu! Själv är jag i början på dag 4 så inget spännande alls. Låg temp också. Vill sätta igång och skapa julibebis nu ju. På nåt sätt får jag se till att hålla mig sysselsatt veckan ut, nu väntar tvättstugan och mina 6-8 maskiner tvätt jag har framför mig och observera...jag bor själv ha ha
  • L1ber

Hej! får jag också hoppa in här? Blev medlem precis innan jag loggade in här, så lite kul att jag såg den här tråden precis efteråt. 

Har väldigt dålig koll på fertility friend än så länge eftersom jag precis blivit medlem. Nyss fyllt i den data jag har haft sparad i mobilen men eftersom min mens varit väldigt oregelbunden sen jag fick barn så var det svårt att räkna ut något exakt. Stod att det inte gick att se någon ägglossning.
    Vet att jag har de typiska ägglossningsflytningarna varje månad, brukar även få lite molvärk den dagen som jag antagit att jag har ägglossning.

Hur som helst, ska börja tempa i nästa cykel, idag är jag på CD 20 så bara invänta mensen och sen försöka få koll på läget. Hur gör ni; har ni tempen förberedd kvällen innan så ni bara tempar direkt ni vaknar på morgonen? 

Svar på tråden Fertility Friend vänner