Iskristall skrev 2013-10-19 15:36:02 följande:
Vad spännande! Men du har inte funderat på att åka till Danmark eller så för hjälp med inseminationerna? Men innebär detta att du bara får/har sperma till en insemination per månad? Då kan det ju vara lite trixigt förstår jag. Men du kanske kan ha hjälp av att vara VIP på FF då? Jag funderar nog på att testa äl-test i nästa cykel. Jag är lite nyfiken på hur det fungerar för mig. Fast jag vet inte riktigt när i cykeln jag ska börja. Jag får väl ta och gå efter min tidigaste äl jag haft under dessa senaste månaderna och testa mig framåt helt enkelt.
Har inte varit i Danmark utan gör heminsemination. Donatorn som jag har bidrar med säd några gånger under min fertila period och jag inseminerar mig själv med 10 ml doseringssprutor ( brukar vara 2 fulla rör med säd) liggandes i sängen. Det känns smått annorlunda mot hur man annars gör när man försöker få barn och än har det inte tagit sig. Har nyss gjort ett donatorbyte och är nu i andra cykeln med honom så får hoppas det går vägen denna gång och han är väldigt flexibel och ställde upp efter mina önskemål. Det som är trixigt är att det ska in fort efter sädesuttömning så det måste vara förberett men han gör sin grej och låter mig göra det i lugn och ro. Har inte lyckats fixa VIP än, mitt kort är nog ett kort som inte Fertility Friend inte godkänner och dom andra betalningsalernativen har jag inte så vidare bra koll på. Hade annars tänkt köpa ett 3 månaders VIP-medlemskap för att få tillgång till alla extra finesser som jag saknar. När tänkte du börja testa med ÄL-test? Börjar själv om 1 vecka och då börjar även jag inseminera igen.