tovemaja skrev 2013-10-20 17:19:56 följande:
Hej!
Jag hoppar också gärna in här, har tempat ungefär ett år och försökt få barn sedan i juli. Jag ville bara säga att tempen måste inte droppa innan mens... för mig är den ungefär lika hög som vanigt, kanske 0,1 mindre... och sedan svajar den hejvilt under hela mensperioden för att sjunka sista blod-dagen och lägga sig på "innan ÄL-temp". Vet inte om detta är ovanligt eller vanligt... men man lär ju verkligen känna sin egen kropp och dess mönster med FF. Kul!
Ang. ÄL-stickor så körde jag med det i ca ett halvår men insåg att det inte behövs med FF, jag ser ju sekretet, jag känner värken i ÄL och temphöjningen bekräftar mina aningar.
En fundering hörrni, vi börjar bli ett gäng... ska vi göra em ÄL eller BIM-lista? Så vi kan höra med varandra hur kurvorna ser ut i de olika faserna?
Hej tovemaja!
Under mina nu tempade månader har det alltid varit en dipp på mensdagens morgon eller möjligen dagen före. Efter äl har min temp aldrig dippat under eller nära coverline (förutom dagen vid mens då den dippar till coverline) men innan mens ligger tempen ganska så stabilt förhöjt.
Innan äl har tempen varit lite mer "hoppig" men alltid på en låg temp, förutom när jag var sjuk och hade feber då