• Xaxxa

Fertility Friend vänner

Finns det fler som försöker få barn och är medlemmar på Fertility Friend? Känner mig som den enda som gör det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-20 18:44
    I denna tråd www.familjeliv.se/Forum-1-336/m71435127.html så lägger vi upp ÄL-datum, BIM-datum och vår chart om man vill.

• Svar på tråden Fertility Friend vänner
  • Xaxxa
    L1ber skrev 2013-11-13 22:18:34 följande:
    CD 44 och fortfarande ingen mens.. Negativt test CD 37 och VUL samma dag. BM såg då en "väldigt tjock slemhinna så mensen borde komma vilken dag eller minut som helst". Men nu sitter jag här en vecka senare, fortfarande med molvärk och utan mens. Fy vad jobbigt det känns! Vill ju bara få den där nedrans mensen så vi kan försöka igen vid nästa ägglossning! :(

Åh vad frustrerande har själv vart i din situation , dag 51 kom den äntligen då. Hoppas den kommer nu för dig. Har du nyligen slutat med preventivmedel?
  • L1ber
    Xaxxa skrev 2013-11-14 08:18:45 följande:
    Åh vad frustrerande har själv vart i din situation , dag 51 kom den äntligen då. Hoppas den kommer nu för dig. Har du nyligen slutat med preventivmedel?

Verkligen frustrerande! Och man undrar ju varför för här sitter vi och försöker hålla stenkoll på våra kroppar och sen spelar dom ett spratt med oss! Gahh!!!!

Har inte haft preventivmedel på flera år. Dock har vi skyddat oss med kondom och mer säkra perioder. Har haft rätt bra koll på ägglossning och en väldigt exakt cykel tidigare så har liksom vetat när det är dags för kondomen..

Sedan vi aktivt började försöka har det gått 6 månader. Men bara 5 ägglossningar med tanke på denna förskjutning.
  • Xaxxa
    L1ber skrev 2013-11-14 08:58:16 följande:
    Verkligen frustrerande! Och man undrar ju varför för här sitter vi och försöker hålla stenkoll på våra kroppar och sen spelar dom ett spratt med oss! Gahh!!!! Har inte haft preventivmedel på flera år. Dock har vi skyddat oss med kondom och mer säkra perioder. Har haft rätt bra koll på ägglossning och en väldigt exakt cykel tidigare så har liksom vetat när det är dags för kondomen.. Sedan vi aktivt började försöka har det gått 6 månader. Men bara 5 ägglossningar med tanke på denna förskjutning.

Det är skumt att kroppen ska krångla jämt när man försöker få barn och inte annars, men man är ju mer uppmärksam då på allt på ett annat sätt då. Själv har jag gått 1-2 dagar över tempen störtdök igår under coverline på dag 28 så jag var säker på att den skulle komma igår eller natten till idag men idag upp 0.3 och inget än och det syns något på testet så vem vet om jag lyckats. Men kan du inte kontakta en gyn och få hjälp vad du ska göra nu?
  • Irmeline

L1ber, har du testat nåt mer? I en annan tråd var det någon där de sett en "väldigt tjock slemhinna" som visade sig vara en väldigt tidig graviditet. ;) kanske??

• L1ber
    Xaxxa skrev 2013-11-14 09:11:26 följande:

Det är skumt att kroppen ska krångla jämt när man försöker få barn och inte annars, men man är ju mer uppmärksam då på allt på ett annat sätt då. Själv har jag gått 1-2 dagar över tempen störtdök igår under coverline på dag 28 så jag var säker på att den skulle komma igår eller natten till idag men idag upp 0.3 och inget än och det syns något på testet så vem vet om jag lyckats. Men kan du inte kontakta en gyn och få hjälp vad du ska göra nu?
    Jo det kanske var lite krångel innan fast att man liksom inte märkte. Man är ju som sagt mer uppmärksam nu.

Hur har det gått för dig? Tempen fortfarande sjunken?

Ska kontakta gyn senast om två veckor. Tänkte ge det till cd 60 så det verkligen hoppat över en mens och även "gått över nästa" eller hur man ska säga.

Tydligen kan jag inte citera två stycken från mobilen och ser inte heller användarnamnet på senaste inlägget. Men svarar dig ändå ;) har inte testat igen. Har googlat på det där med slemhinnornas storlek och sett att flera varit med om det du skrev. Dock var ju testet negativt då när jag var på kvinnokliniken. Vågar inte testa igen för det är ju negativt.

Har liksom ingen känsla alls som säger att jag skulle vara gravid. Sist visste jag det redan innan jag testade. Dock har jag yrsel, illamående (var på offentlig toa idag och vände i dörröppningen pga illamående. Luktade inte såå farlig egentligen), ökad matlust, ökad mäng flytningar, trött som bara den, molvärk, ilningar/stickningar i livmodertappen (aldrig haft förutom under förra graviditeten). Så symptomen säger gravid men känslan säger inte gravid. Likaså testet förra veckan..
  • Hedwig H
    L1ber skrev 2013-11-15 15:47:43 följande:
    Jo det kanske var lite krångel innan fast att man liksom inte märkte. Man är ju som sagt mer uppmärksam nu.

Hur har det gått för dig? Tempen fortfarande sjunken?

Ska kontakta gyn senast om två veckor. Tänkte ge det till cd 60 så det verkligen hoppat över en mens och även "gått över nästa" eller hur man ska säga.

Tydligen kan jag inte citera två stycken från mobilen och ser inte heller användarnamnet på senaste inlägget. Men svarar dig ändå ;) har inte testat igen. Har googlat på det där med slemhinnornas storlek och sett att flera varit med om det du skrev. Dock var ju testet negativt då när jag var på kvinnokliniken. Vågar inte testa igen för det är ju negativt.

Har liksom ingen känsla alls som säger att jag skulle vara gravid. Sist visste jag det redan innan jag testade. Dock har jag yrsel, illamående (var på offentlig toa idag och vände i dörröppningen pga illamående. Luktade inte såå farlig egentligen), ökad matlust, ökad mäng flytningar, trött som bara den, molvärk, ilningar/stickningar i livmodertappen (aldrig haft förutom under förra graviditeten). Så symptomen säger gravid men känslan säger inte gravid. Likaså testet förra veckan..

Fick du inte ta ett blodprov för att kolla grav när du ändå var på gyn? Ovasett svar så hoppas jag att du får något svar snart - ovisshet är det värsta som finns.
  • L1ber
    Hedwig H skrev 2013-11-15 22:26:26 följande:

Fick du inte ta ett blodprov för att kolla grav när du ändå var på gyn? Ovasett svar så hoppas jag att du får något svar snart - ovisshet är det värsta som finns.
    Nix, bara urinprov. Tänker att jag kanske aldrig ens hade ägglossning då jag borde haft? Fast slemhinnan ökar ju i storlek ändå och ska väl blödas ut även om ägglossning inte skett?

Jaja, förr eller senare måste det ju hända något. Kommer väl inte gå utan mens resten av livet:)
  • Hedwig H
    L1ber skrev 2013-11-16 09:15:27 följande:
    Nix, bara urinprov. Tänker att jag kanske aldrig ens hade ägglossning då jag borde haft? Fast slemhinnan ökar ju i storlek ändå och ska väl blödas ut även om ägglossning inte skett?

Ja, det är ju sant. Tänkte inte så långt
  • L1ber

Vem får för sig att testa kl 03 på natten? Jo jag.. Tror ni jag kan somna om nu? Har ju tusen miljoner frågor..

1. Varför ser teststräcket lite skadat ut? Är det falskt positivt? (Hoppas bilden kommer med nu)

2. Varför i hela friden gav inte testerna utslag för 11 dagar sedan? I förra graviditeten hade jag visserligen ägglossning tidigt men plussade cd 20 då jag tog ett test bara på skoj!

3. Tänk om sent plus betyder ett X ? Att ägget fäst fel och därför hormonnivån är lägre??

4. Varför är inte teststräcket starkare än kontrollstrecket?

5. När hade jag egentligen ägglossning?

Gah blir tokig. Fast glad!

• L1ber

Nu ser jag en annan sak. Syns på bilden men ännu bättre när testet torkat (därför jag tänkte på det). Är inte teststrecket tydligare på sin vänstra sida? Kanske är något fel på testet?

Svar på tråden Fertility Friend vänner