Inlägg från: Alltime |Visa alla inlägg
  • Alltime

Första barnet bf i juli 2014

Stort grattis till alla er med plus! Här är en till som plussat. Enligt FL-verktyget blir BF 2/7, vi får väl se vad som händer när jag väl kommer till MVC.

Jag och min sambo är 32 och 33 år gamla och bor i Sollentuna. Detta var vårt andra försök till första barnet så allt är väldigt nytt, men samtidigt väldigt spännande!

När det gäller symptom så är mina bröst ömma och jag är galet illamående och det spänner i nedre delen av magen. Jag fick mens så jag trodde inte att jag skulle plussa denna månaden. Mensen kom dock inte "igång" som den brukar, så jag tog ett test och enligt det (ClearBlue) är jag gravid i v 2-3.

• Alltime
    Qhuiii skrev 2013-10-26 19:05:12 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får?:)
    Grattis alla som plussat!
    Plussade idag på BIM+3, äntligen! Har ett missfall i bagaget sedan tidigare, så jag hoppas de vill sig hela vägen denna gången!:)
    Sitter nu och väntar på att min sambo ska komma hem så jag kan berätta!!:D
    Vilken vecka är ni i? Har nu berättat för någon?:)
    Jag håller en tumme för dig (två betyder otur!)

Bara jag och sambon som vet! Vi tänkte överraska våra föräldrar som julklapp

Jag är lite osäker på hur man räknar för att vara riktigt ärlig. På ClearBlue-testet stod det det gravid 2-3 v, men det räknar väl bara den "riktiga graviditeten", man räknar väl från senaste mensens första dag, eller hur? Då är det 5v + 2 dagar idag.

Jag har tack och lov inte gått upp något i vikt än tack och lov! Väger 68 kg till 157 cm. Hoppas på max 80 kg!

Har ett stort problem. Jag ska på krogen med en kompis nästa helg. Att jag inte dricker händer liksom inte i vanliga fall, vad ska man göra? Jag vill inte berätta än!
  • Alltime
    Qhuiii skrev 2013-10-26 21:14:29 följande:
    Tack!:)
    Ja de är ju en himla bra julklapp;)
    Ja prec, de är så man räknar, då är vi exakt lika långt gångna, spännande!

Nä man kan ju alltid hoppas att man inte går upp en massa..

Haha ja den kan bli knepig! Du kan inte föreslå något annat då? :P
    Tyvärr inte, hon har sett fram emot det här så länge! Jag funderar på att säga att vi försöker och att jag inte vill riskera något om det har tagit.
  • Alltime
    malin1985 skrev 2013-10-27 13:09:09 följande:
    Nån mer än jag som bara är illamående när ni är hungriga OCH när ni precis ätit er mätta?
    Japp! Svårt att skilja på hunger och illamående just nu! Det känns jättekonstigt!
  • Alltime
    malin1985 skrev 2013-10-28 07:42:39 följande:
    Å va kul :) Jag fick värsta lyckokicken efter jag ringde dit :) Det vart som du säger väldigt verkligt ;)
    Ska försöka få tillräckligt mycket egentid på jobbet för att ringa, men det är lite svårt. Så synd att de bara har öppet mellan 8 och 16 här i Sollentuna
  • Alltime
    LadyGrace skrev 2013-10-28 08:09:45 följande:
    När har ni tänkt berätta för familj och vänner?
    Vi tänkte nog att det får bli en julklapp :)
    Så tänkte vi också, får se om jag kan suga på karamellen så länge
  • Alltime
    MissUnik skrev 2013-10-28 10:35:35 följande:
    Fick en tid för hälsosamtal på torsdag jag.. :) följer er partner med på det?

Alltså detta illamående! Haha, jag brukar ha jätte svårt för frukost.. Har ätit frukost 4 ggr idag! Detta kommer inte gå!
    Jag mår huxflux mycket bättre nu. Mådde skit förra veckan innan jag testade mig, och sedan fredag (när jag fick plus) och lördag. Söndag och idag mår jag mycket bättre och är inte alls lika glupande hungrig som jag varit. Har dessutom gått ner 5 hg sen i fredags trots både det ena och det andra i matväg... Min kropp är skum!

Jag har ringt MVC nu (en tjej blev sen till jobbet och den andra var och jobbade), så jag fick tid på torsdag kl 15.30. Min sambo vill väldigt gärna vara med, men han slutar egentligen inte förrän 17, så vi får se hur det blir. Vi vill ju inte säga något än.
  • Alltime

Jag kännet ingenting just nu, mer än att brösten värker och är större, det är faktiskt lite tråkigt.

Några cravings har jag inte heller. Jag hade precis börjat äta nyttigt igen efter att ha slarvat mågon månad, nu är jag tillbaka på lite "ät vad jag vill, tjock blir jag iaf", men det gäller mat och inte snacks/godis. Men jag måste skärpa mig där också, nu om någonsin är det väl viktigt att jag äter nyttigt! Dessutom läste jag att den bara behöver typ en frukt per dag just nu.

• Alltime
    MissUnik skrev 2013-10-29 13:43:42 följande:
    Haha Humlan och Malin! Är exakt samma här får typ säga till mig själv att försöka fokusera på nuet också men ändå sitter man och googla sig fram på varenda barn sida ;)

Beställde hem en bok igår som hette mormor och morfar: samlade minnen.. Det är en fylla i bok för mormor och morfar.. Där dom fyller minnen från deras barndom Bla så kan dom ge den till sitt barnbarn.. Jag hade ju egentligen tänkt att försöka vänta tills runt vecka 12 att berätta men pga av en grej kommer vi behöva berätta tidigare så tänkte om man kanske skulle ta och ge min pappa denna bok på farsdag!
    Åh, vilken bra present, den snor jag, en sådan vill jag också ha. Var beställde du den ifrån? Och vet du om det fanns för farmor och farfar också?

Jag sitter också och "jobbar" just nu, i själva verkat har jag för femtioelfte gången googlat på hur "bäbisen" utvecklas och hur den ser ut denna vecka...
  • Alltime

Jag är vrålillamående idag, och jag har ont på höger sida av magen. Lite rädd för utomkvedhavandeskap, men en snabb googling sa att det tydligen är normalt. Ska till BM idag på hälsosamtal, tänkte frågan henne då.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014