Inlägg från: Alltime |Visa alla inlägg
  • Alltime

Första barnet bf i juli 2014

Var på hälsosamtal igår hos Hera Mödravård i Sollentuna. Jag fick ett superbemötande! Jag är nojjig för Downs syndrom (jag har jobbat med DS:are tidigare så jag vet att jag inte vill ha ett sådant barn själv, även om jag inte vet hur jag skulle kunna göra abort om det är så att barnet i magen har DS...), och hon tog mig verkligen på allvar och berättade vad KUB och fostervattenprov var och så, så jag kommer göra KUB-test till att börja med iaf, sen får vi se vad det visar.

Inskrivning blir iaf 9/12, spännande!

Hur tänker ni andra runt kromosomfel, och fel som kan upptäckas redan i magen?

• Alltime
    tildaa skrev 2013-11-01 12:24:09 följande:
    Hej på er. Jag lämnar den här tråden nu. Då jag troligtvis fått ett mf :(
    Jag önskar er alla lycka till så får vi se när jag plussar igen.
    Stor kram!
  • Alltime
    Vifslan skrev 2013-11-02 12:30:08 följande:
    Nu har min (snart ev. fd) sambo bestämt att han inte är redo för att skaffa barn. Vi har haft långa diskussioner och jag valde att vara hemma hos min mamma i några dagar för att lugna ner mig. Han anser dels att vi har för dålig ekonomi och dels att han inte är redo rent mognadsmässigt. Jag har valt att inte sätta ett barn till världen som kommer att få en pappa som inte ville ha detta. Barn för mig ska vara efterlängtade av båda föräldrarna (på gott och ont). Ska in på skrapning på tisdag då barnmorskan tror att jag redan är i v. 11. 

Lämnar med andra ord tråden :(

Lycka till med era graviditeter allihopa! {#emotions_dlg.flower} 
    Jättestor kram till dig, jag hoppas att han ändrar sig snart, eller att du hittar en annan, mer mogen, kille.
  • Alltime

Berättade för min gravida arbetskamrat idag, det var inte meningen, men det kom ut när vi diskuterade hur hon ska vara mammaledig. Så nu är det en person till som vet, ön så länge är det bara jag, sambon och arbetskamraten.

Idag har jag för övrigt sjukt ont i ryggen, jag funerar på om jag lyft något tokigt eller om det är fogarna. Jag har märkt att jag gärna känner efter lite extra numera. T.ex. trodde jag att jag hade UVI i  helgen, men så var inte fallet. Däremot fick jag en tillsägelse att jag måste dricka mer vatten. Jag är usel på det! Lite illamående på lunchen också. Det är nästan så att jag blir glad när jag har något gravidsymptom, jag känner mig knappt gravid när jag inte märker något.

• Alltime
    millan1980 skrev 2013-11-04 15:18:07 följande:
    Det var pirrigt att ringa barnmorskan man är ju inte direkt van att säga ordet gravid om sig själv. Så nu är ett hälsosamtal inbokat nästa vecka på onsdag. Kanske blir lättare och förstå att man faktiskt är gravid när man varit till barnmorskan
    Förstår precis vad du menar! Jag har fortfarande svårt att tänka mig att jag har något som växer i magen.
  • Alltime

Vi hoppas att vi kan få mycket begagnat, men nu ska har tre kompisar precis fått barn, en kompis väntar barn (3e) samt min kusin (2a) så mycket av de grejer som man hade kunnat hoppas på kommer de behöva själva. Vi får se vad som blir. Vi har precis köpt hus och ska renovera badrummet innan inflytt så vi kommer ha det lite knapert ett tag nu, men det är det värt!

Jag tänkte köpa något till min sambo på söndag, på hans första fars dag, även om han inte träffat Pyret än

• Alltime
    malin1985 skrev 2013-11-05 08:59:34 följande:
    Idag har jag gått in i v 7 :) Illamåendet håller i sig och det är verkligen tufft att jobba nu. Får se hur länge jag orkar med, i värsta fall får jag sjukskriva mig... :/ känns lite sisådär att va hemma för att man är gravid men klarar man inte av att jobba pga illamående och trötthet så har man väl inget val... Hur mår ni? Har ni svårt att klara att jobba?

Usch vad tråkigt, hoppas det blir bättre snart!! Jag mår som sagt riktigt bra, och har inga problem alls med jobbet. Jag har problem med ryggen och har lite ont nu, jag vet inte om jag lyft något jag inte borde lyft (inte omöjligt) eller om det är fogarna som börjar spöka redan (hoppas inte!!)
  • Alltime

Idag tyckte Pyret att mamma var dum. Jag är envis som få på gymmet, men idag fick Pyret mig att tänka till lite. Sprang på löpbandet och efter 2,5 km var Pyret mycket missnöjd. Mamma blev lite yr och illamående och kunde inte fortsätta. Ska kolla med BM hur jag bör träna. Hon sa att träning med puls var ok men att jag ska lyssna på kroppen.

Apropå tuttar så hatar mina min sport-BH. Nu när jag springer så skaver de mot tyget. Idag la jag två bomullsrondeller i BHn för att skona litegrann

• Alltime
    Humlan26 skrev 2013-11-06 10:11:12 följande:
    Någon mer som varit på första samtalet hos BM?
    Jag ska dit på måndag. 
    Jag var på hälsosamtal i torsdags. Hon var jättegullig. Tyckte dock att det var konstigt att jag inte fick göra något gravtest. Det kommer kanske på inskrivningen 9/12
  • Alltime
    Turvion skrev 2013-11-06 12:11:49 följande:
    Någon av er som också har tänkt på namn till lillen?:) Vill ni även kolla könet?:)
    Skulle vara spännande att veta, men viktigast är att Pyret är friskt. Vi har inga namn än, men jag skämtade om Harry med sambon eftersom det är han  som har namnsdag den dag jag enligt FL blev gravid
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014