Inlägg från: Alltime |Visa alla inlägg
  • Alltime

Första barnet bf i juli 2014

Hos BM igår, och allt såg bra ut (förutom mitt järnvärde som var ruggigt lågt). Vi fick även höra på Pyrets hjärtslag för första gången.

Har tid för RUL 31/1, längtar! Men först ska vi flytta. Just nu bor jag i ett flyttlådekaos

• Alltime
    Rebecka83 skrev 2014-01-21 07:13:25 följande:
    Amen... Nej! Skrev ett jättelångt inlägg och så försvann det för att jag hade ett och-tecken med! Suck, jäkla mobilapp... Jaja, nedkortad version:

Jag bor på 4e våningen utan hiss. Och det är jättestörigt för jag älskar verkligen lägenheten! Men vi tittar på alla alternativ (villa, köpa bostadsrätt, byta hyresrätt) och hoppas att det löser sig innan juli.

I värsta fall kan man kanske ställa barnvagnen i källaren eller i bilen. Men vill ju inte ha känslan av att det är jobbigt att gå ut.

Men skönt att få barn på sommaren! Vi har en liten stuga med trädgård som man kanske kan vara mycket i, i början. Ingen hiss där iaf :)
    Vi bor just nu 2 trappor upp utan hiss, i en lägenhet som vi båda älskar och som vi egentligen inte heller ville flytta ifrån. Men vi kom över ett radhus i samma område så nu flyttar vi. När vi köpte det visste vi inte om att jag var gravid, men nu är vi glada att vi kommer ha flyttat innan Pyret kom. Originalplanen var att försöka hitta något nu i vår och flytta i sommar, men saker och ting gick ju fortare än vad vi trott

Min kompis bor på liknande sätt som jag gör nu och hon gav mig som råd - flytta! Som hon sa - det blir ett j-a spring. Babyn kan man inte lämna i lägenheten (om h*n inte sover) eller i vagnen så det blir många turer upp och ner för att få med sig skötväska, ev. påsar, bebis m.m. Sen har de ett barnvagnsrum som sköts rätt dåligt. Hon har fått sin vagn punkterad och det har blivit hål i tyget.
  • Alltime
    Turvion skrev 2014-01-21 11:00:38 följande:
    Passion: ja vem skulle inte vilja flytta till hus, dock har ju inte alla ekonomi för det..
    Vart i landet bor du? Här i Sthlm är ju pris för ett sketet radhus minst 3miljoner och då ska du ha kontantinsats på 15% av de också, och få beviljat lån.
    Min största dröm är att flytta till villa men då mitt äckliga jobb sa upp mig pga graviditeten får vi inget nytt lån och får nog bara 1.6 miljon för tvåan vi köpte förra året:/
    Men, kan det verkligen göra så? Har du kopplat in facket?

Bostadspriserna här i Sthlm är verkligen helt sjuka!! Vi köpte ett "billigt" radhus i Kärrdal (Sollentuna), "bara"  2,9 miljoner, och lite renoveringsbehov.  Som tur är gick vi vinst på lägenheten som sambon köpte för 2 år sedan och som jag köpte in mig i förra året, 200 000 kr upp. Och vi hade sparat till kontantinsatsen, så det kunde vi betala utan att behöva ta blanco-lån, vilket jag är glad för eftersom det är en del att göra på huset nu.
  • Alltime
    Passion skrev 2014-01-21 14:08:49 följande:
    Jag har också mycket drömmar om sex titt som tätt nu, haha, så du är iaf inte ensam om det
    Tror dock att sambon inte har något emot det om jag säger så..

Hur är det med er sexlust nu?
    Jag tycker att det är lika som innan jag blev gravid
    Dock första månaden ville varken jag eller sambon ha sex, var mest bara puss och kramsjuka liksom haha
    Men nu är det både gulli-gull och hett mellan lakanen
    Den är mer eller mindre försvunnen. Det är jätteskönt när vi väl kommer till, men jag är aldrig sugen längre och det är inte jag som tar initiativ heller. Det är jättetrist! Från 3-4 ggr/vecka innan jag blav gravid till max 1 gång/vecka som gravid.
  • Alltime
    LååångVägDit skrev 2014-01-22 08:25:47 följande:
    Jag har foglossning. Började i v 13, är i v 16 nu. Har fått ett bäckenbälte nu o det känns skönt men vet inte om de hjälper så mkt än. Känns så tråkigt för det som hjälper är ju att vila. Förra veckan var jag sjuk o då låg jag bara o vilade o då var de bättre men i måndags jobbade jag 4 timmar (är sjukskriven 50%) o blev mkt sämre direkt.. Jag har en kronisk smärta i ländryggen från en bilolycka o några operationer så först tyckte jag de va svårt att veta om ryggen var sämre bara, vilket den är, eller om de va foglossning. Men var till min sjukgymnast för 1 1/2 v sen o han sa direkt att de va foglossning. Det gör liksom ont i ländryggen o ner på rumpan, för mig är de än så länge "bara" på vänster sida. Men de gör såå ont. Igår när jag jobbar kunde jag knappt gå sen eller ligga i soffan. Allt gjorde ont. Har en förstående chef o hon sa själv igår att hon förstår att jag inte kommer jobba så jätte länge till pga ryggen.
    Ajdå, jag som hade hoppats på att mina smärtor mest var från flyttpackningen hemma, eftersom symptomen inte var riktigt så som det har beskrivits när jag har googlat runt. Jag har haft problem med ryggen i många år, och nu kommer det dagligen smärthugg i ländryggen på vänster sida och ner i rumpan. För mig blir det bättre när sambon kör med massagebollen jag har, men å andra sidan gör han det precis innan jag går och lägger mig, så det kanske är mer vilan som gör att det känns bättre på morgonen.

På jobbet funkar det bra än så länge iaf, vi har bra skor och bra stolar och hyfsat bra hjälpmedel när det är lyft och dyl. Dock ska vi flytta snart så det är dags att börja packa ihop där också, kan ju inte påstå att jag direkt längtar...
  • Alltime
    LååångVägDit skrev 2014-01-22 22:55:07 följande:
    Var försiktig i flytten o tänk på din kropp!!
    Vad jobbar du med? Din sambo får prova massera dig nån annan tid på dygnet för o se om de hjälper! :)
    Asjak skrev 2014-01-22 21:55:57 följande:
    Alltime ta det lungt med flytten, gör mindre än du tror du orkar!
    Vi flyttade i helgen och det mådde inte kroppen bra av, fick sammandragningar,foglossningar och små blödningar.
    Idag kom efterskallret med skakningar och enorm trötthet.

Det är inte värt det utan va rädd om dig och bebis!!
    Det ska jag, vi har anlitat flyttfirma så jag kommer inte behöva göra något alls mer än att packa ner allt nu och packa upp det sen, mitt jobb under flytten kommer vara att visa var de ska ställa möblerna och vi har skrivit på alla kartonger var de ska. Jag tar lite varje dag, bara för att inte slita ut mig. Nackdelen i vårt förhållande är att jag är en sån som vill ha det klart, medan min sambo är en sista minuten person, och tänker att det hinner vi i helgen (vi flyttar på måndag), men jag vet hur våra helger brukar se ut. Vi har inget planerat, men sen dyker det alltid upp massa grejer...

Jag jobbar på labb, som assistent, så lite allt-i-allo kan man säga.

• Alltime

Jag är 32, min sambo är 33 (34 när Pyret kommer). Bor i norra Stockholm (Sollentuna).

Vi flyttade i går och flyttgubbarna blev helt chockade när jag sa att vi väntade smått (det kom upp när vi hade fikarast), det syntes inte alls tydligen. Och då satt jag ändå i en ganska tight tröja. Har dock gått  upp 6 kg, men jag vet inte var de sitter. Jag är inte direkt smal sen innan, men det enda stället där jag blivit lite tjockare är just vid magen, och det är inte mycket alls, så de där 6 kg är ett mysterium var de sitter.

• Alltime
    A n n e L i e skrev 2014-01-29 08:49:06 följande:
    Känt av att det kliat på ryggen, men har inte tänkt om det skulle ha med graviditeten att göra. 

Däremot så sover jag dåligt om nätterna numer, vaknade i natt och fick gå på toaletten två gånger! Obestämd

För övrigt har jag *peppar* *peppar* sluppit migrän som många här inne verkar ha fått, är däremot törstig och dricker betydligt mer än tidigare. 

Någon annan som känt av liknande? 
    Som många andra dricker jag mycket mer. Jag har väl alltid legat på 1,5-2l/dag, men nu är det nog 3-4l/dag, med extra toabesök som "belöning". Vaknar på natten och är törstig, dricker 2-3 glas på morgonen innan jag går till jobbet, och 2-3 glas/måltid.

Det kliar lite på mina ben, speciellt om de inte är nyrakade, och jag har fått lite "prickar", typ eksem som jag ibland lyckas klia sönder...

Jag har dock mest problem på kvällarna, det kryper i benen... Jag kan inte ligga still, det är tokjobbigt!
  • Alltime

RUL idag, allt såg tipptopp ut, och vi kommer att få en liten flicka

• Alltime
    mmod skrev 2014-02-11 22:21:02 följande:
    Ursäkta men jag blir bara så arg på min pappa...så fort jag nämner mat så säger han att jag måste vara försiktig med vikten så jag inte går upp 20-30 kilo blabla...börjar bli irriterande att höra varenda dag nu nästan att jag får vara försiktig med det jag äter, "Sara gick upp 35kg"...självklart vet jag att det r svårt att gå ner om man går upp för mycket men hallå jag är snart i vecka 20 och har gått upp 1kg !!! Men det är nog det att jag har lite fett på kroppen sedan innan, varken smal eller tjock men lagom liksom och min lillasyster är en pinne så han jämför väl...men börjar bli störande att jämt höra det, jag måste kunna äta när jag är hungrig liksom haha skit gubbe är han ibland min gamle far :p

Åh vad jag känner igen mig. Jag älskar min pappa, men när det kommer till det så blir jag galen på gubben! Jag har alltid haft problem med att hålla vikten, aldrig varit så smal som han velat och när jag flyttade hemifrån gick jag upp nästan 20 kg, och en nätt släng av hetsätning. Det fick jag koll på och jag gick ner vikten för några år sedan och mer därtill. Sen träffade jag sambon och gick upp lite igen och det fick jag höra! Nu jämför han mig med min mamma som gick upp 9 kg med mig och 13 med min bror. Jag ar hittills gått upp 6 kg, och det tycker han är mycket och han pratar om att jag måste tänka på vad jag äter. Jag vet inte om 6 kg efter halva tiden är mycket. Och inte bryr jag mig heller! Jag har hittills ätit tre mål om dagen och något mellanmål, och visst har det slunkit ner godis/glass/kakor, men inte speciellt mycket. Jag mår bra, Pyret mår bra och min BM tycker att det är bra att jag gått upp i vikt.

Och det jag känner är att om han någonsin säger något till min dotter om hennes vikt och hur/vad hon äter så kommer jag gå i taket!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014