Inlägg från: Stjernfelt |Visa alla inlägg
  • Stjernfelt

Första barnet bf i juli 2014

Hej! Jag hoppar gärna in, är 22 år, första barnet och plussade 4/11. :) Har bim idag egentligen :P

Vissa av mina appar säger att jag är i v5 (4+0) och en annan att jag är i v4(3+4) Jag är förvirrad och gissar på v 4 då det som sagt är bim idag. :P 

Har tid till hälsosamtal den 22/11, så innan dess blir det nog svårt för mig att tro på det :P hehe

Skrev samma sak i bildtråden, men vet inte om någon mer sett det eftersom det var här man skulle skriva :P
  • Stjernfelt

Inte exakt, men borde varit den 23 /10 då min mens var regelbunden, och jag har kollat runt och räknat ut bf och majoriteten säger att jag är i v4(3+6) och att bf är 16/7-2014 :P får veta mer exakt när jag träffar barnmorskan i januari ju :)

• Stjernfelt
    alliari skrev 2013-11-07 06:31:08 följande:
    Jag tar gärna emot alla tips mot illamående.
    Jag har hört att det ska hjälpa att äta banan, om du inte redan testat det :)
  • Stjernfelt
    technicolour skrev 2013-11-07 14:49:57 följande:
    Är nu i vecka 5 ( 4+5) o m uträkningen stämmer. Mina symptom går lite upp och ner och än så länge inget illamående, kommer kanske senare? Växtvärken kommer och går men brösten ömmar konstant :) Längtar inte efter illamående men samtidigt så undrar man ju varför det inte har dykt upp än.. Ni som inte har talat om för dom närmsta ännu, när och hur gör ni det? :), Ska försöka hålla oss till julafton här;)
    Jag är med i v5(4+0) enligt mina appar, men har ju bara räknat själv.. Jag har symptom varje dag och just nu är jag extremt trött och har vad jag hoppas är växtvärk då det känns lite mer än som "mensvärk".. lite illamående på det med men hoppas också få slippa illamående sen :)

Jag och min man ska också försöka hålla oss för att berätta för alla till julafton även om jag bara är i v11 då. Min mamma vet dock redan för hon har varit ett bollplank till mig under tiden vi försökte :P men det är så svårt att hålla det inne :P 
  • Stjernfelt
    malin1985 skrev 2013-11-07 19:23:31 följande:

Det är nog bara ligamentssmärtor. Jag har så lite då och då på olika ställen. :) Om det inte går över och gör väldigt ont bör du dock ringa bm.
    okej tack så mycket för att du svarade :) Känns som det börjar bli lite bättre så antagligen var det inte var något farligt :)
  • Stjernfelt
    effe skrev 2013-11-08 11:05:08 följande:
    Jo min sambo förstår det också... men ju "snällare" han är så blir jag mer arg typ.. varför han inte svarar osv när jag får utbrott om något hehe.. blir arg när han typ skrattar eller ler mot mig.. kan va så att jag blir extra irriterad för att jag slutade röka samtidigt som jag fick reda på att jag e gravid. 
    Jag slutade med röka när jag fick veta att jag var gravid, duktigt jobbigt är det.. Dock har jag inte fått några utbrott men jag surar i tystnad en del :P haha. Det är inte lätt! Men jag hoppas på att det blir lättare ju fler dagar det går så man får tillbaka sitt "vanliga" humör :P 
  • Stjernfelt
    misskristina skrev 2013-11-08 12:12:39 följande:
    Slutade också röka den dagen jag plussade.. Det är riktigt jobbigt men äntligen har man fått en bra anledning att sluta (för att man bli sjuk och att det är dyrt och äckligt har ju inte funkat som anledning tidigare)
    Har hållt upp en vecka nu och det sägs ju att nikotinet går ur på typ en vecka och att det sen "bara" är vanan mm.. 

Kämpa på! Vi klarar det!! 
    Haha precis som du säger så var det ingen av dom anledningarna som funkade innan! Känns det lättare för dig nu då? Jag är bara på min 4e dag !! 

Absolut! Det måste vi :) Blir nog ännu lättare sen när man börjar "växa" och det känns mer verkligt :P Min motivation nu är att gå och titta på graviditetstestet väldigt ofta :P hehe 
  • Stjernfelt
    effe skrev 2013-11-08 13:14:57 följande:
    Ja det är jätte jobbigt att sluta röka.. haft riktigt svårt.. men det blir lätt när man tänker på anledningen till att man slutat. är uppe i 8 dagar nu... 

sen ang. sex.. jag har varit super trött varje dag efter jobb.. så när jag kommer hem från jobb så går jag å lägger mig i stort sett för att jag inte orkar.. så det har inte blivit så mycket sex för vår del...  men min sambo har sagt att han känner sig mer tänd på mig när han vet att jag är gravid.. typ, han tycker jag luktar mycket godare? haha fattar inte riktigt vad han menar.. men han har bara sagt att han tycker jag blivit sexigare på något sätt.  
    Bra! Längtar tills jag med är uppe i många dagar och det blir lättare :)

Vi har inte heller haft sex sen jag fick reda på det, mest för att min man är konstigt sjuk på något sätt och inte har fått tid till doktorn än. men också för att jag har varit jättetrött och inte direkt varit sugen. Men idag har jag varit jättesugen så jag hoppas på lite mys ikväll :P

Det med din lukt låter ju som det sägs att män känner när vi kvinnor har ägglossning, det sägs ju att vi blir mer attraktiva då för männen, men det kanske stämmer för dig som gravid med? :) Härligt att han känner så ju! :) 
  • Stjernfelt
    effe skrev 2013-11-08 13:28:41 följande:
    Hehe ja mys till det om ni kan =).. hur menar du med konstigt sjuk?? 

a jag vet inte vad det är hehe men han vill hela tiden kramas och pussas o va nära mig haha kan bli lite för mycket ibland.. man känner sig lite instängd då 
    Jag vet inte, det började i söndagsnatt med att han inte sov på hela natten och mådde illa och hade ont i magen o kräkte o fick jättehuvudvärk.. Sen var han hemma i 2 dagar o började må bättre, men så fort han anstränger sig minsta lilla typ går ut o går, eller bär något osv.. så blir han jätteyr och huvudvärken kommer pang.. är lite orolig över vad det kan vara men han har lovat att gå till doktorn nästa vecka om det inte blivit bättre.. :/ 

Ja jag vet hur det känns! Jag tycker nog  mest det är jobbigt för att jag är på dåligt humör med tanke på rökningen. Vissa stunder så är jag likadan och har sug efter mys :P  
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014