Inlägg från: Stjernfelt |Visa alla inlägg
  • Stjernfelt

Första barnet bf i juli 2014

sofiaemelie skrev 2013-12-12 14:57:58 följande:
    Jag är i v. 11 nu och tycker (kanske önsketänkande) nog att det börjar synas lite när man står i typ tajta underlinnen osv. Sen beror det ju självklart som någon skrev hur magen såg ut innan, om man inte har ett uns fett så är det klart det syns snabbare =) 
    Ja såklart det gör, därför kommer det säkert ta ett tag innan det syns på mig :p Vad kul om det börjar synas så tidigt! :) Man bara längtar tills det börjar synas :)
  • Stjernfelt
    sofiaemelie skrev 2013-12-12 15:08:31 följande:
    Haha ja så man istället får massa leenden och frågor istället för blickar som säger " hon måste lagt på sig" :P
    haha ja exakt :P 
    LadyGrace skrev 2013-12-12 15:11:58 följande:
    Jag har också riktigt uppsvälld mage. Ser ut som jag är i 6mån.

härligt ju! :) om ett par veckor börjar det säkert komma in foto i bildtråden :)
  • Stjernfelt
    fia1 skrev 2013-12-12 15:54:22 följande:

Eftersom jag fått i mig dåligt och är 175 cm o väger lite i underkant (tkr jag dock inte, är inte liten) 58 kg så trodde hon jag skulle ha lågt blodtryck och så, men hade fullt normalt blodtryck och blodsocker (även om jag inte hade fått i mig ngt den dagen) 

Hade inskrivningen igår. Får ju inte göra kub, men det behövdes ju inte sa hon. Så blir att vänta 100 veckor innan man får se lillskutt*n igen. 

Enligt mina appar så ska det inte synas något förrän i v.13 och det är bara lite, men på mina familjemedlemmar hart man märkt det redan v.12, men det är ju olika för alla, vissa går ju inte upp och börjar synas direkt förrän närmare v 18-19. :) vad bra att ditt blodtryck är normalt! Det blir nog bra ska du se :) 
    Enenina skrev 2013-12-12 15:55:41 följande:
    Jag har också väldigt svullen mage. Ser ut att vara längre i graviditeten än vad jag är.  Och jag kissar måååånga gånger. i morse så var det 3 gånger på typ 60 min. Idag fick vi nya tapeter i lägenheten :) sååå nice. Så nu vill jag bara få ordning på allt. Så jag slipper tänka på det senare när bebisen är ute. Mysigt att "bygga bo":) 
    Haha ja jag kissar med hur ofta som helst, jag kan inte länge hålla räkningen med det är definitivt minst 15 per dygn :P Härligt med ordning. Själv är vi i full fart att hitta ett nytt boende innan den lilla kommer! Det är inte det lättaste men är ju lång tid kvar :) 
  • Stjernfelt
    Mia 80 skrev 2013-12-13 11:50:18 följande:
    Någon som vet vart man kan få tag på långa mammabyxor? Provade lite hm-byxor idag och dom satt otroligt dåligt.
    Vad menar du med långa? Satt dom dålig i benen eller? Jag vet att ellos har en del, zalando, säkert halens också, men det är ju internet sidor. Jag vet faktiskt inte ens fler affärer än hm som har mammakläder annars :/
  • Stjernfelt

Jag är kort och väldigt stor och hm var första stället jag hittade ett par byxor som satt bra med. Kollade kappahls hemsida men hittade inga mammakläder men får gå dit nästa vecka och kolla ordentligt :) Hoppas du hittar något Mia80!!

• Stjernfelt

Hej tjejer! Nu är det snart jul :) Bara en vecka till!

De senaste 6 dagarna har jag märkt att mitt illamående blivit mycket värre, dock bara på kvällarna, mår illa varje kväll i några timmar, så illa att det är ganska svårt att sova, Men tack o lov slipper jag kräka som ni andra gjort! (peppar, peppar) Jag gick in i v.10 idag om man ska räkna efter barnmorskan. Mina magsmärtor har blivit lite bättre med, härligt nu inför jul :) 

• Stjernfelt
    MiniV skrev 2013-12-16 12:23:53 följande:
    De där huggen som du skriver om fia1, kan du få dem när du reser dig snabbt från t.ex. soffan eller vänder dig när du ligger i sängen? För så är det för mig. Inte kul!
    Det ni beskriver är vad dom på akuten trodde att jag hade, ligamentsmärtor, då hugger det till när man reser sig fort, nyser, vänder sig i sängen osv.. så det är inget farligt :) 
  • Stjernfelt
    mmod skrev 2013-12-16 13:06:22 följande:
    Andra dagen jag är hemma från jobbet för migrän...har mycket besvär med migrän sedan jag var liten men de har börjat komma i perioder nu..men sedan jag blev gravid har det blivit värre och tänk om de på jobbet kunde förstå varför jag varit borta så mycket det senaste...men de vet inte om att jag är gravid och jag tänker inte berätta det ännu...har ett väldigt jobbigt jobb...inte uppgifterna men jag trivs inte riktigt tyvärr och det finns inget medlidande eller snällhet i någon av de som arbetar där så ser fram emot att mitt vikariat tar Slut i januari haha...
    Usch det är hemskt när arbetsplatserna är såna, tyvärr finns det alldeles för många av dom :( Hoppas migränen blir bättre!
  • Stjernfelt
    mmod skrev 2013-12-16 14:13:21 följande:
    Det gör det verkligen :( finns ingen empati eller godhet alls...satte olovlig frånvaro på mig när jag inte kunde ta mig till jobbet för det låg ett stort träd över hela vägen här (bor på landet) men men Bara Att bita i det sura äpplet och stå ut!!! Blev väldigt nervös helt plötsligt för det är snart julafton och vi har tänkt berätta dagen innan vilket är om en vecka ?! :o trodde det inte var så nära tills det var dags ner så fel jag hade...haha

Usch vad elakt! Jag hat varit.på en liknande arbetsplats och det slutade med att ja fick panikångestattacker så fort jag skulle dit så jag slutade jobba där. Hälsan är trots allt viktigast. Hoppas du hittar något bättre! Men pengar.måste man ju ha tyvärr :p Hehe nej det går fort som tusan till jul nu! Jag tycker veckorna bara springer förbi :)
  • Stjernfelt
    MiniV skrev 2013-12-16 14:43:14 följande:
    Tänkte nästan att det måste vara något sådant... inte mycket roligare för det. :P mmod, det låter verkligen inte som något höjdarställe direkt. Hoppas du hittar något bättre sen!

Nej verkligen inte alls roligt att ha ont alls oavsett anledning. Men jag tror att vi får stå ut i några månader :) det är det värt ;)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014