Inlägg från: FridaA |Visa alla inlägg
  • FridaA

Första barnet bf i juli 2014

Hej jag e gravid i fjärde eller femte veckan nu :) bf runt 20-25 juli 

• FridaA
    LovisaC skrev 2013-11-12 19:53:07 följande:

Åh, grattis! Visst har väl vi möts i Spök-tråden?! :)
    Jajamensan det har vi :) tack så mycket e jätteglad :D
  • FridaA
    Liljekonvaljebladet skrev 2013-11-12 19:55:57 följande:
    I vilken vecka brukar man ringa MVC? Har inte gjort detta ännu.
    Jag ringde idag är i vecka 4 bara :) har tid för inskrivning nästa fredag :)
  • FridaA
    malin1985 skrev 2013-11-12 19:27:41 följande:

Grattis och välkommen! :) skriv gärna in dig i bf listan (länk finns i ts)
    tack :) det ska jag göra :)
  • FridaA

Jag e i vecka 5 (4+5) och jag e så fruktansvärt orolig för missfall hela tiden, hur ska man kunna sluta oroa sig? någon som kan ge en lite råd?

• FridaA
    FridaA skrev 2013-11-18 08:32:46 följande:
    Jag e i vecka 5 (4+5) och jag e så fruktansvärt orolig för missfall hela tiden, hur ska man kunna sluta oroa sig? någon som kan ge en lite råd?
    någon??
  • FridaA
    Stjernfelt skrev 2013-11-18 13:17:23 följande:
    Det finns tyvärr inget magiskt svar till det. Man får försöka att inte tänka på det bara. "händer det så händer det" :/ det finns ändå inget man kan göra för att förebygga det. Försök att bara tänka positivt. :)
    Jo jag vet , men svårt att kontrollera tankarna, speciellt när man haft missfall innan. idag har mina bröst ej gjort ont vilket dem gjort varje dag innan, blev sjukt nervös över det :(
  • FridaA
    Stjernfelt skrev 2013-11-18 13:23:07 följande:
    Men du blöder inte? och har inte ont? Det är vad jag fick höra av barnmorskan idag då jag faktiskt blödde i lördes o blev orolig för missfall. Hon sa såhär

" Missfall brukar visa sig som så att man har jätteont och så blöder man otroligt mycket, och man känner liksom på sig att nu är det kört. Man kan ha många ofarliga blödningar under en graviditet och man ska inte oroa sig i onödan"  Hon lugnade mig iallafall. :)

Nä ha ej haft blödningar men är bara i vecka 5 så långt kvar tills man känner sig säker. skönt att barnmorskan lugnade dig :)
  • FridaA
    Stjernfelt skrev 2013-11-18 13:34:26 följande:
    Ja men tiden går snabbt :) Ja det är skönt, men får veta säkert på fredag :) Det finns ju många som pratar om att dom ska göra ett tidigt ultraljud för att se om hjärtat slår, och gör det det så sägs det vara mindre risk för missfall längre fram. Så om du fortfarande är väldigt orolig så kanske du kan ringa och boka ett sånt i v 6-7. (då det inte syns innan) 
    Ja :) ska nog på vul i vecka 7 tror jag :)

• FridaA
    Stjernfelt skrev 2013-11-18 13:39:13 följande:
    Kanon :) Jag håller tummarna :)
    tack detsamma :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014