tjej1989 skrev 2014-03-19 19:13:48 följande:
Jag var hos barnmorskan idag. Hon jag brukar ha var sjuk så fick en annan, sjukt opedagogisk människa.
Jag har gått upp 12 kilo än så länge fick jag veta. är i vecka 25 och väger 74 kg. Alla jag träffar tycker inte att något syns utom magen då. Bm berättade att en graviditet minsann inte behöver väga mer än 8-10 kilo och att jag borde tänka på vad jag äter.
Dock har jag foglossning och kan knappt ta en 5 minuters promenad utan att få sjukt ont, så det är ju därför jag gått upp så mycket antagligen, jag är tyvärr inte lika aktiv som jag önskar att jag skulle vara, menmen..
Har ni andra gått upp lika mycket som jag?
Vilken otrevlig människa, min bm pratar inte mycket alls om vikten, hon har bara berömt mig för att jag äter ordentligt (alltid varit underviktig och var anorektisk i tonåren) . Alla går upp olika mycket under graviditeten, min vän som nyss fick barn gick upp över 20 kilo fastän hon aldrig åt onyttigt och rörde på sig varje dag. Tror att mycket annat spelar in. Försök att inte ta åt dig av såna tråkiga kommentarer, utan njut av din graviditet så mycket det bara går :)