Inlägg från: FridaA |Visa alla inlägg
  • FridaA

Första barnet bf i juli 2014

MiniV skrev 2014-03-09 11:48:38 följande:
    Jag vet! Kände själv först i vecka 21.

Idag är jag i vecka 24 och min bebis verkar ha gymnastiska övningar för sig därinne, vilket inte gör mig ett dugg - snarare är jag euforisk över cirkuskonsterna! :) Kanske är bebisen lika trött på den här förkylningen som jag är...
    Åh då kanske jag börjar känna ordentligt snart jag med :) 
    Har du varit förkyld länge? Det känns som jag varit förkyld och seg ändå sen jag plussade :/
  • FridaA
    MiniV skrev 2014-03-10 08:03:18 följande:
    Nej, jag hade lite nästäppa tidigare under graviditeten, men den gick över, sen kom det här jag har nu i förra veckan, så jag stannade hemma tisd-onsd. på fredagen började jag på kasst igen och resten av helgen har varit lite av en dimma. Är på jobbet nu ändå, så får vi se hur det går den här veckan.
    usch då, hoppas det släpper snart, att vara sjuk e ju aldrig kul :/
  • FridaA
    MiniV skrev 2014-03-10 09:59:20 följande:
    Nej, det är verkligen ingen höjdare. Ska be mina hormonstinna elever att vara extra snälla mot mig just nu. De verkade så glada att jag var tillbaka efter två dagars sjukdom så de kanske lyssnar? Haha
    Man får hoppas det :) beror nog mycket på åldern på eleverna? :)
  • FridaA
    MiniV skrev 2014-03-10 13:15:54 följande:
    14-åringar. Bästa åldern?! :P

Jag har inte heller någon utputande navel, men antar att det beror på all extrahud jag har för bebisen att växa i. Är fortfarande rätt dallrig om magen... ;)

Har mest sammandragningar om natten, vaknade av dem i söndags morse men har också sett dem som något normalt och inget man behöver prata om. Kan dock tänka mig att om man har många och kraftfulla sådana så ska man nog varva ner lite och ta det lugnt, kanske det du har, Teereseee?

Okej högstadieelever då alltså :) då får man hoppas att dem kan vara snälla :)
  • FridaA
    Humlan26 skrev 2014-03-12 14:59:25 följande:
    Har åkt på bihåleinflammation och världens halsont. Gud va jobbigt det är när man inte får ta några mediciner, varken nässpray eller halstabletter..  dricker isvatten för att dämpa.
    Man får använda nässpray, otrivin och nasin exempelvis e helt okej att använda, det enda är att ens slemhinnor e känsligare än vanligt så man kan börja blöda näsblod. Men det e inget farligt med att använda nässpray, bebisen påverkas inte :)
  • FridaA
    Humlan26 skrev 2014-03-12 21:26:58 följande:
    Står ju i bipacksedeln att man inte ska använda vid graviditet.
    Läste på fass nu om nasin o det e lugnt, men otrivin står det inte bör nvändas, blir orolig då jag använt det flitigt :S
  • FridaA
    Passion skrev 2014-03-13 08:19:23 följande:
    Precis som du skriver så ska vi inte använda otrivin!

Rådfrågade min läkare innan jag skulle använda det men fick då en annan produkt utskriven på recept istället - kah tycker inte att man ska tumma med sånna grejer, speciellt nu när vi faktiskt har ett annat liv att tänka på.

Så om du absolut behöver effekten från otrivin så ska du kontakta din läkare tycker jag.

Jag behöver inte just otrivin men både min bm och de på apoteket sa att det var okej att använda den. Tycker det e lite konstigt att dem säger det? :s
  • FridaA

[quote=72745316][quote-nick]Passion skrev 2014-03-13 09:34:52 följande:[/quote-nick]De kanske inte har riktigt koll ?

Det står inte rakt ut att du inte får använda den, men det står att du ska rådfråga läkare innan användning om man är gravid.

Men om du inte behöver just den så kör på något annat!

Jag pratade med en läkare och en annan bm o båda sa att det va lugnt :) men ska försöka sluta med nässpray nu igen :) hm allergimediciner som är säkra under graviditeten ska ju finnas , fråga en läkare bara :)

• FridaA

Usch vaknade med 38,5 i feber och ont i halsen o jättesnorig..... Men har börjat känna den lilla bebisen sparka senaste dagarna så e glad ändå :)

• FridaA
    tjej1989 skrev 2014-03-19 19:13:48 följande:
    Jag var hos barnmorskan idag. Hon jag brukar ha var sjuk så fick en annan, sjukt opedagogisk människa.
    Jag har gått upp 12 kilo än så länge fick jag veta. är i vecka 25 och väger 74 kg. Alla jag träffar tycker inte att något syns utom magen då. Bm berättade att en graviditet minsann inte behöver väga mer än 8-10 kilo och att jag borde tänka på vad jag äter.
    Dock har jag foglossning och kan knappt ta en 5 minuters promenad utan att få sjukt ont, så det är ju därför jag gått upp så mycket antagligen, jag är tyvärr inte lika aktiv som jag önskar att jag skulle vara, menmen..
    Har ni andra gått upp lika mycket som jag?
    Vilken otrevlig människa, min bm pratar inte mycket alls om vikten, hon har bara berömt mig för att jag äter ordentligt (alltid varit underviktig och var anorektisk i tonåren) . Alla går upp olika mycket under graviditeten, min vän som nyss fick barn gick upp över 20 kilo fastän hon aldrig åt onyttigt och rörde på sig varje dag. Tror att mycket annat spelar in. Försök att inte ta åt dig av såna tråkiga kommentarer, utan njut av din graviditet så mycket det bara går  :) 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014