Inlägg från: technicolour |Visa alla inlägg
  • technicolour

Första barnet bf i juli 2014

Hej! Jag hakar på här Precis fått bekräftat att jag är gravid med blodprov hos gyn ( hcg 38 ), Bim -3 inskrivning hos BM 11e. Hoppas det går vägen denna gång efter ett X för snart ett år sedan. BF vet jag inte än. Symptom: Bröstspänningar Yrsel, känns som bakfylla Lite illamående Trött

• technicolour

Ursäkta, styckeindelningen försvann

technicolour skrev 2013-10-31 16:15:23 följande:
    Hej! Jag hakar på här Precis fått bekräftat att jag är gravid med blodprov hos gyn ( hcg 38 ), Bim -3 inskrivning hos BM 11e. Hoppas det går vägen denna gång efter ett X för snart ett år sedan. BF vet jag inte än. Symptom: Bröstspänningar Yrsel, känns som bakfylla Lite illamående Trött

• technicolour

Är nu i vecka 5 ( 4+5) o m uträkningen stämmer. Mina symptom går lite upp och ner och än så länge inget illamående, kommer kanske senare? Växtvärken kommer och går men brösten ömmar konstant :) Längtar inte efter illamående men samtidigt så undrar man ju varför det inte har dykt upp än.. Ni som inte har talat om för dom närmsta ännu, när och hur gör ni det? :), Ska försöka hålla oss till julafton här;)

• technicolour

I morgon ska ja på hälsosamtal, kanske börjar kännas verkligare då? Just nu känner jag inte så mycket symptom och ibland får ja nästan intala mig att jag faktiskt är gravid :) Ska försöka börja med lite hemmaträning, har en pilatesboll och tänkte försöka lära mig några övningar innan man blir klumpigare än man redan är :) Någon som har tips på bra övningar eller så ?

• technicolour
    KristinaS skrev 2013-11-12 13:45:53 följande:
    Ja jag blöder mer idag och smärtan kommer och går. :/

Å nej! Va tråkigt, och jobbigt med ovisshet :( Håller tummarna och hoppas allt går bra
  • technicolour

Va på hälsosamtal igår, det va informativt och bra, trots mitt blodtrycksfall, som gjorde mig mer eller mindre vinglig och dåsig så jag glömde givetvis bort mina små frågor och funderingar. BM prata mycket om kost och motion/ träning. Så fick hjälp med lite upplägg och sånt. Fick med mig en bok och broschyrer hem så nu får har vi lite att läsa:) Hur upplevde ni samtalet? Bra eller dåligt bemötta?

• technicolour

räcker upp handen för illamående ! usch o fy fattar inte vad jag gick och vänta på, men nu är det här, hemskt

• technicolour

Fick också Primperan utskrivet, tyckte de va lite konstigt då det står att gravida bör använda de med försiktighet. Och biverkningarna är lite motbjudande också så vet inte om jag ska våga ta dom? Provat Postaphen(stavas?) nu, har lindrat en aning men blir sjukt trött :/

• technicolour

Undrar en sak angående ev sjukskrivning.  Jag pluggar genom arbetsförmedlingen så jag får ersättning från F-kassan, har snart varit sjukanmäld en vecka och ska till MVC nästa onsdag och man får bara va sjukanmäld 7 dagar sedan krävs intyg, hur gör jag då dagarna mellan dessa 7 dagar (torsdag-onsdag) ? eftersom jag inte kan få intyg innan?

Nu blev det rörigt men fråga om ni inte förstår.Oskyldig

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014